Kuin olisi liian täydessä pyykkikoneessa linkouksen aikana..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja LadyInk, 16.3.2011.

  1. LadyInk

    LadyInk 1st gear

    2T öljyä..

    laitettiin n.70litraan puoli litraa 2tahtiöljyä nyt ainakin ja ajoa parikymmentä kilsaa, tulos: "samanlainen kuivausrumpu edelleen..."
    ajoa muutama kilsa ja ees taas muutamia kertoja ihka rauhallisesti (tosiaan rauhallisesti) ja sit tauti lähtee mutta taaaaas parkissa tunti ja linkoaa....pihalla nollan kieppeillä lämpötilaa jos se jotain vaikuttaa, tykkäs pakkasesta enempi kyllä tuo...

    pikaisen kipsalla käynnin sallii tehdä ja sitten vielä toimii muttei kahvia kerkiä keittämään ja hörppimään kun jo autoparka luulee pihalla että on kokonaan unhotettu ja alkaa protestoimaan...autot kyllä tykkää että niillä ajellaan mutta pitääkö koko ajan olla sata(korjaan80) lasissa.. :rotfl:
     
  2. Jonssi

    Jonssi 3rd gear

    Kun autolla koittaa lähtee ja linkous alkaa, niin kone ottaa kierroksia ihan normaalisti, mutta ravistelu voimistuu kierrosten noustessa?

    Jos näin on, niin kampiakselin etupään limppu, dampperi, voisi olla kumeistaan lähdössä.

    Sit vois olla joku apulaite löysällä tai apulaitteeseen kiinni tuleva juttu. (joku tukirauta osuu johonkin ja ravistaa koko autoa, apulaite asettuu paikolleen kun autolla ajaa kahdeksikkoa... )

    Vianetsintää voisi kokeilla irroittamalla turbiini vetolevystä ja sitten käyttämällä hetkisen. Vika rajaantuisi joko koneeseen tai voimansiirtoon.

    TheJonssi
     
  3. LadyInk

    LadyInk 1st gear

    Sit vois olla joku apulaite löysällä tai apulaitteeseen kiinni tuleva juttu. (joku tukirauta osuu johonkin ja ravistaa koko autoa, apulaite asettuu paikolleen kun autolla ajaa kahdeksikkoa... )

    voiskos olla tämä se kipukohta?

    https://picasaweb.google.com/1070720661 ... 011VanG20#

    arkeologisten kaivausten tuloksena eli ruosteenpoiston jälkeen kapistus on tämä :p
    oli kuulemma antanut myöden eli laatikon kiinnityskumi ja sellainen nyt hankintaan - tämän vaihdon jälkeen uutta kokeilua.. :wink:

    Kiitos kaikille jo tässä vaiheessa vinkkejä ja tietojaa jakaneille - palaan asiaan kun tiedän onko linkous loppunut. :pinup:
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Lootan hännänkumiko se on?
    Voi joo tehdä tuota että välillä pelaa ja välillä ei.
     
  5. hiacekuski

    hiacekuski Gearhead

    viimeisiä vetävä syöttöpumppu tekee ihme kenguruominaisuuksia autoon, mikä on varustettu 6.2D maksalaatikkokasalla.

    Ongelma voi ilmetä vain tietyllä kaasunasennolla ja tietyllä vaihteella. Rynkyttää niin että paikat lähtee hampaista.

    Sitten kun rupee löytymään niitä Rosamaster syöttöpumpun tiivisteen palasia polttoainelinjan paluupuolelta, niin tulee ne sammumiset ja moottorin puutumiset... kunnes lintta jättää tielle.

    Lyön pallini vetoa, että ei ole tuo kuvan osa, mikä ratkaisee pelin. (onneks on jo lapsetkin tehtynä :D)
     
  6. LadyInk

    LadyInk 1st gear

    ahaa...

    ongelmahan ilmeni ihan joka kaasulla jonkinverran ja kun vaihteen laitto päälle niin ei tarvinnu ees lisäkaasua kun jo teki rytmilaatikko-ominaisuutta aika kovalla bassolla :odroll:
    pumppujutut pitäs olla jo laitettuna ja toooodella toivon että tuo pikkuosa olisi vaivan alkulähde - yleensä kyllä löytyy muutakin jos ihan vakiotuurilla etenee asia..

    ..mutta veto on aika jännä - mulla kun ei ole palleja lainkaan :rotfl:

    palaan asiaan... 8)
     
  7. LadyInk

    LadyInk 1st gear

    jotain on pudonnut...

    mikä ihmeen osa tämä on?? :eek:
    löytyi Vanin alta kun se laatikon kiinnityskumi oli ideana paikoilleen laittaa.
    siis mistä tämmöine on voinut tipahtaa? parkkiksella ei ole muita autoja ollutkaan kuin nyt tää Vani ja sitä ennen Volvo T5 850 joka huohottaa nyt navetan takana.

    https://picasaweb.google.com/1070720661 ... 2836157234

    joko Vanista tai Volvosta mutta mikä?
    tietääkö joku? :odroll:
    kokoa kertonee se, että näppäimistön nappulaa näkyy kuvassa takana.
     
  8. kma68

    kma68 Gearhead

    Re: jotain on pudonnut...

    Saattaisi olla sen vaihteiston tukikumiin liittyvä osa ja olisi ollut esim. sokalla kiinni alusessaan.
     
  9. Jonssi

    Jonssi 3rd gear

    Vaikea sanoa yhdestä kuvasta, mutta voisiko se olla käsijarrun vaijereihin liittyvää osasto.

    Jos näkis valokuvia muistakin kulmista, niin vois hahmottaa paremmin.

    TheJonssi
     
  10. LadyInk

    LadyInk 1st gear

    naurattaa...

    :D

    siis aikamme pähkäiltiin ja kaikenmoista kauhukuvaa jo kävi mielessä että mikä helkkari toi osanen voi olla kun joskus kaikki on niin helkkarin pienestä kiinni...mutta tää oli kyllä jo hauska :rotfl:
    isäntä väänsi sitä tukikumia vanhaa irrottaessaan räikän palasiksi ja se osanen on siis räikän päästä irronnut.
    mutta kyllä piti miettiä..

    mutta Vanin vika ei korjaantunut sillä tukikumin vaihdoksella eli joku saa täällä pallinsa pitää :lol: onnea voittajalle!

    mutta sitten pitänee etsiä seuraavaa vikaa :mad:
     
  11. 500

    500 3rd gear

  12. kippis

    kippis Gearhead

  13. LadyInk

    LadyInk 1st gear

    mwhahahaa..

    tuo viiminenhän oli melkein kuin meidän vikalooda mutta loppuparkkeraus ei ihan nappiin mennyt - tuossahan vaurioitui kukkapenkkikin... :rotfl:

    Kiitos ilonpilkahduksesta tähän hermoja kiristävään tilanteeseen, kunnon naurut on aina paikallaan. :lol:

    jos Vaniparan vika korjaantuisi tuolla edellisellä (siis ei kukkapenkkitaskuparkilla) vaan sen kitaristin mainostamalla aineella niin olisi se i h m e ...aina kannattaa silti kokeilla, mistä sitä ikunakaan tietää...
     
  14. hiacekuski

    hiacekuski Gearhead

    Ongelma selvästi on moottorissa. Ja tuollaisen lamppuöljyllä käyvän maksalaatikkokasan (anteeksi epäkunnioittava terminologia johtuen omista negatiivisista kokemuksista) potentiaalisin vikakohta on polttoaineen syöttö.

    Epäsäännölliset ongelmat ja seisomisen jälkeiset ongelmat ( ilman mitään kaksoismerkityksiä ) viittaa ilman joutumiseen polttoainesyöttöön. Olisikohan polttoaineputkistossa jossainkohtaa aivan pikkiriikkistä vuotoa ?

    Toivottavasti vika löytyy.
     
  15. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Re: jotain on pudonnut...

    Rajulla tietämyksellä sanoisin että ei ole autosta ensinnäkään vaan halvoista räikistä se pääty millä vaihdetaan suuntaa. Räikkä kun hajoaa tuo monesti lentää irti. On varmaankin ollut maassa jo pidempään, yli vuoden. Taikka sitten ollut kauan konehuoneessa irrallaan lojumassa ja vasta nyt remontoinnin yhteydessä tippunut maahan. Jos siinä oli löydettäessä konehuoneen likaa niin siellä se oli majaillut.
     
  16. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Polttoainelinja. Saako Ilmaa jostain? Suodattimen kunto?
     
  17. LadyInk

    LadyInk 1st gear

    kiittäen =)

    tuon "omituisen osasen" olemus ja entinen käyttötarkoitus hoksattiinkin jo ja siitä kirjoittelinkin aiemmin, mutta linkousongelmasta:

    ongelmaan tuli korjausta kun naftasuodatin tyhjennettiin ja täytettiin kokonaan 2T öljyllä ja eikun kone käymään ja kävi nätisti. elikkä polttoainejuttu oli ainakin osasyyllisenä. :rotfl:

    tätä ei keksitty itse vaan meillä kävi vieraileva artisti katsomassa lauantai illan ratoksi, kiitoksia kiitoksia kaikille.

    Joskus vika voi tosiaan olla pienestä kiinni...mutta hyvähän se, että joskus asiat eivät saa kaikkein pahimpien vaihtoehtojen ja pelkojen mukaisia käänteitä :oops:
    "knok-knok koputtelen puuta"

    eli nyt vaan mopoöljyä ostoskoriin samalla kun tankkaa vastaisuudessa niin pitäisi voida edetä kunnon kyydillä :D

    ja sitten seuraavan aiheen pohdintaan ja laitoinkin jo uutta kysymystä yleistä rakentelusta -puolelle.
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=210352
     
  18. LadyInk

    LadyInk 1st gear

    huoh....

    ...
    tyhjäkäynnillä rynnii eteenpäin taikka tuntuisi rynnivän, kaasua vähän lisää ja tietyssä kohdin rynniminen loppuu... :eek:

    ensinnä toimi kohtuullisesti, 80km/h vauhdissa julmettu kolisi ÄÄNEKKÄÄSTI ja alkoi hirvittämään (vaikkei ko.elikoita näköpiirissä ollutkaan) ja vauhtia hiljennettäessä kolina lakkasi ja alkoi uudelleen siten että kolisi ja tärisi jo 40km/h jolkotuksessa...siitäpä sitten kotipihalle ontuen ja :mad: :mad:
    tuolla se nyt seisoo rassukka aitan vierellä ja suree kun ei pääse loikottamaan kevätasfalteille.. 8)

    elikkä mitäs nyt? :-? (yhyyy,,,)
     
  19. marko73

    marko73 1st gear

    Re: huoh....

    en jaksanu lukee koko ketjua lävitte...mutta
    vikakoodeja?
    mahtaako se toimimaton TPS anturi antaakaan niitä...?
     
  20. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Itsellä joskus oli itseasiassa ihan samanlaiset oireet käyttiksessä, tosin saksalaisvalmisteinen 6 sylinterinen.

    Tyhjääkin tuntu käyvän melko ok, mut ajossa inansakkaan reippaammalla kaasulla alkoi edellämainitunlaiset oireet. Ensin tuli mieleen just joku kardaanin tukilaakeri/voimansiirron kiinnitys mutta ei.

    5km putputusta kotiin, venakoppa irti ja ykkösen pakokeinuvipu poikki.
     

Kerro tästä muillekin!