Kuinka iso tankki saa olla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja weard_racing, 7.12.2006.

  1. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Sinulla nyt menee pointtini ohi. Valitus kohdistuu vain veroasiaasi. Se ei ole sama kuin poliisille tehtävä esitutkintapyyntö tullimiehen tekemästä lainvastaisesta verotuspäätöksestä (puhutaan yleensä rikosilmoituksesta, jonka tekemisestä voi itse joutua oikeudellisen vastuuseen, jos rikoksen tunnusmerkistö ei täyty esitutkintapyynöstä ei). Jos tulli kirjoittaa yhä mielivaltaisia verotuspäätöksiä samoilla perusteilla, vaikka niitä on kumottu valitusten vuoksi , tullimiehet syyllistyvät tietoisiin virkarikoksiin. Esimiesten tulisi ne ilmoittaa, mutta näköj'än eivät sitä tee. Siksi tehkää te tutkimuspyynnöt poliisille, niin loppuu tuo pelleily, kun tulee kirjoittajalle ja ohjeet antaneelle esimiehelle rikosoikeudellisia rangaistuksia.
     
  2. mercman

    mercman Gearhead

    Höpö , höpö .Ei tulli mitään virkarikosta tee ( tai tullimies) maksuttaessaan liikaa.Sehän on tullin työtä ja tästä työstä on säädetty useampikin laki.Tällä perusteella verottajakin tekisi jatkuvasti rikoksia verottaessaan
    ihmisiä ja varsinkin yrityksiä milloin mistäkin liikaa. Tehtyihin päätöksiin on vain haettava oikaisua määrättyjen sääntöjen ja lakien mukaan.Näissä verotus päätöksissä on aina mukana valitusohjeet ,eli Helsingin hallinto-oikeuteen kirjallisesti ,3 vuotta aikaa.Poliisi ei voi eikä ota vastaan mitään valituksia.Valtiota vastaan sitten voi käydä EU:n kautta jos lait tai tulkinnat ei miellytä.Kyllä se näyttöpuoli oikeudessa jää sille jota siellä sakotetaan....Tutustukaa vero- ja tullihallituksen säädöksiin esim.netissä ennen kuin kirjoittelette tommosta.Viimeksi kesällä on annettu uudet ohjeistukset tullille omaan käyttöön tuotavan polttoaineen määristä ja lisääntyneistä lisätankki kuljetuksista.Kyllä siinä joutuu haastamaan tullihallituksen oikeuteen jos meinaa 3 kertaa viikossa tuoda 600 litraa laillisesti ja epäilen hieman lopputulosta..
     
  3. zouni87

    zouni87 1st gear

    sitähän minäkkii 8)
     
  4. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Tuota. Ainut viranomainen, joka ei voi joutua henkilökohtaiseen vastuuseen on lain mukaan vain verovirkailija. Verotoimisto vastaa jopa virkailijan virkavirheestä.

    Tämä ei koske tullia. Jos tullimies ei noudata otteessa lukevia litramääriä ja määrää hatusta vetäen veroja, hän syyllistyy mitä ilmeisimmin virkarikokseen. jos hän tekee sitä toistuvasti, ja se on koko laitoksen linja, kaikki ko. lappuja kirjoittaneet mitä ilmeisimmin tehtailevat virkarikoksia, jotka ovat poliisille jätetyn tutkintapyynnön jälkeen tutkittava.

    Tullin, eikä poliisin "tehtäviin" kuulu kirjoitella sakkoja ja verotuspäätöksiä hatusta kiskaisten tai mututuntumalla. Olet selvästi pihalla kuin lumiukko.
    Jos tullimies tavaa Aken myöntämästä rekisteriotteesta auton muutoskatsatetun tankin koon ja alkaa sitten soveltaa hatusta vetäen, että se tankin koko "ei ole laillinen" - mennään suoraan rikoksen puolelle. Jopa sen tullimiehen se tulee ymmärtää. Jos ei ymmärrä, hän ei kuulu suojatyöpaikkaansa. Simppeliä.

    Sinäkään et näemmä ymmärrä verotuksen oikeisupyynnön (hallintolaki ja hallintolain käyttölaki > tuomioistuimet hallinto-oikeudet ja KHO) ja sen lisäverotuspyynnön tehneen virkamiehen esitutkintaan saattamisen (rikoslaki > tuomioistuimet Kärä ja Hovi-oikeudet, KKO) eroa?

    Höpöttelysi johtuu joko siitä että et tunne hallintolakia ja rikoslakia tai olet tullimies?

    Siis rautalangasta vääntäen kaltaisellesi aloittelijalle. Se korotettu vero menee hallintolain kautta , kun hakee oikaisua. Oikaisun lopputulos voi vain olla ko. maksuun kohdistuva oikeisu tai oikaisemattomuus , ei muuta. Kyseessä on hallinnollinen maksu,kuten, verot, pysäköintivirhemaksu yms. joilla ei ole yhtään mitään tekemistä rikoslain kanssa!

    Se että tullimiehet kirjoittavat noita korotettuja veroja ilman laillista perustetta vuodesta toiseen on virkarikosasia, joka on poliisin työtä ja menee lopulta esitutkinnan jälkeen käräjäoikeuteen.Tämä taas on rikoslain alaista, mutta ei käynnisty ilman tutkintapyyntöä poliisille, vaikka hallinto-oikeudellinen prosessi päättyisi oikaisuun. hallinto-oikeus ja rikos-oikeus ovat täysin eri prosesseja! Tätä kadunkulkija ei yleensä ymmärrä!

    Eli jos tullimies kirjoittaa verolapun muutoskatsastetun auton tankeissa tuodusta polttoaineesta verraten laittomasti "johonkin vakiotankkiin". valitus verosta tehdään hallinto-oikeuteen.

    Lisäveron kirjoittaneesta tullimiehestä taas tehdään tutkintapyyntö poliisille virkarikoksesta, koska tullimies kirjoitti ko. veronkorotuksen ilman laillista perustetta, eli syyllistyi ilmeiseen virkarikokseen.

    Ja tutkintapyyntö jätettäessä TULEE vaatia rangaistusta ja korvausta (vaikkei sitä haluaisikaan)- jos ette vaadi, poliisi voi supistaa ja lakkauttaa esitutkinnan. Näin käy lähes kaikille, jotka eivät ymmärrä esittää noita vaatimuksia.

    Sitten seuraa sarja puheluita, joissa anotaan, sitten yritetään suostutella ja lopuksi peitetysti uhkaillaan vetämään juttu pois :poff:

    "Viimeksi kesällä on annettu uudet ohjeistukset tullille omaan käyttöön tuotavan polttoaineen määristä ja lisääntyneistä lisätankki kuljetuksista.Kyllä siinä joutuu haastamaan tullihallituksen oikeuteen jos meinaa 3 kertaa viikossa tuoda 600 litraa laillisesti ja epäilen hieman lopputulosta.."

    Ja tällä ulostuksellasi ei ole mitään tekemistä autolle yhdellä tuontikerralla muutoskatsastetuilla tankeilla tuodun asiattoman veron määräämisen kanssa. Tiedät sen itsekin. Tuo on 600l 3x viikossa ilmeisen toistuvan trokaamistoiminnan ehkäisyä -vaatii erilisen näytön polttoaineen myynnistä yms. eli ei kuulu tähän. Ja tuo ohje ei vieläkään perustu lakiin. Ja rikosoikeudellisessa esitutkinnassa ei tutkinnan käynnistäjä joudu "haastamaan ketään oikeuteen" -kuten virheellisesti väitit, vaan se on esitutkintaviranomaisen asia ja velvollisuus syyteharkinnan jälkeen, jos näyttö on riittävä.

    Mikä on funktiosi kommentoida laittomuuden - siis autoon laillisesti muutoskatsatetun täyden tankin laittoman verottamisen perustuen "hatusta vedettyyn tehdastankkiin " jatkaminen?? Se että olet tullimies? No kaverini on tullimies - ja on pitänyt itsensä helvetin kaukana noista ohjeista juuri, koska ne eivät perustu lakiin. (Onneksi hän on Läntisessä tullipiirissä).

    Ake määrää tankin koon ja kirjaa sen otteeseen. Jos tulli ei sitä Aken kirjaamaa litramäärää noudata, vaan vetää hatusta jonkun auton "mallikohtaisen" litrarajan ja määrää lisäveron - sillä kirjoitus hetkellä tullimies tekee rikoksen - määrää sakon lakiin perustumatta. Kirjoitetusta sakosta valitetaan hallinto-oikeuteen. MUTTA miksi tämä pelleily, eli verojen määrääminen rajalla lakiin perustumatta jatkuu, JOHTUU siitä, että ihmiset eivät osaa tehdä sakonkirjoittaneesta tullimiehestä rikosilmoitusta!

    Ota asioista ja laintulkinnasta ja käyttämisestä selvää ennen höhöttelyäsi, kiitos. Ellei höhöttelylläsi ollut muuta asianosais-funktiota?

    Ruvetkaa tekemään noita tutkintapyyntöjä ilmeisistä laittomasti kirjoitetuista laillisissa tankeissa tuodun polttoaineen ylimääräisestä verottamisesta, niin se kirjoittelu loppuu, kun tullimiehet huomaavat joutuvansa siitä henkilökohtaiseen vastuuseen. Jos kukaan ei laittomien verojen kirjoittajia huomauta, he jatkavat sitä, kuten tästä keskustelusta ilmenee.

    Its eolen jopa poliisin saanut muuttamaan suhtautumistaan, aikoessaan kirjailla minulle lakiin perustumattoman sakon. Totesin,että ko. virkamies ei tunne lakia.Jos hän kirjoittaa minulle sakon , tulen A)valittamaan sakosta B) tekemään tutkintapyynnön ko. virkamiehestä lakiin perustumattoman sakon kirjoittamisen vuoksi.

    En saanut koko sakkoa. Helpompaa kuin valittaa aiheettomasta sakosta. :rotfl:
     
  5. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Itse joskus asiaa selvittäneenä tieliikennelaki antaa luvan vaihtaa isomman tankin oli se sitten ha, pa tai ka. Mut sit astuu tullilaki voimaan joka kumoaa tieliikennelain :poff: Joka sanoo et autossa on käytettävä alkuperäisen suuruista tankkia. Valmistus materiaalilla ja muodolla ei kuulemma merkitystä kunhan on yhtäsuuri alkuperäisen tilavuuden kanssa. Eli jos on esim. vani 80l tankilla ja siihen haluaa vaihtaa toisesta vanista se n.140l tankin niin se ei käy. Vaikka kaverilla ois samanlainen, saman ikäinen esim.G20 Ihan pikku vinkki. (Jos haluatte vaihtaa isomman tankin niin repikää edes se lisävarustelista pois. Siinä lukee aika monessa minkä kokoinen tankki.) Tiedä esim. yhden F250 jossa tehdas asenteiset tuplatankin kova käden vääntö tullissa. Lopulta tullimies soitti stockman-autoon ja rupes kyselemään runkonumeron perusteella millaiset tankit alunperin. Stockman-autosta vastattiin et auto ei ole tullut heidän kautaan mut voivat antaa tehtaan numeron ja arvoisa tullivirkailija voi soittaa sinne ja kysyä sieltä. Siinä vaiheessa tullimies :oops: löi paperit tiskiin ja toivotti hyvää matkaa. Ei kyllä enään kehdattu kysyä et loppuiko kielitaito kesken vai miksei soittanut :rotfl: Tais mennä tunti jos vähän toistakin taas siinä leikissä. Webaston ym. lisälaitteiden tankien lain säädäntöön en ole perehtynyt joten siihen en vastaa mitään. Jos niissä on epäselvää niin ÄLKÄÄ kysykö siltä tullimieheltä vaan vähitään esimieheltä ja vaatikaa näyttämään se lakipykälä kirjasta. Tai soittakaa tullihallintoon helsinkiin. Esitätte asian ja pyydätte sitä asiaa koskevan päälikön tai esimiehen. Kun saat selvyyden asiaan niin kopio esim. kyseisen lakikirjan sivusta. vaikka s.postilla tai faksilla itsellesi mielellä siihen vielä mistä kirjasta ja miltä sivulta ja kuka sen lähetti tai antoi sinulle ja sit pidätte sitä paperia mukana et ei tarvii tapella joka kerta sen saman tullimiehen kanssa (tietenkin vai jos ollette oikeassa). Yleensä se joka sen sieltä hallinnosta teille lähettää on isompi herra kuin yksikään ukko tai akka siinä paikallisessa rajan ylityspaikkassa. Minulle on ainakin aina annettu tietoa tullihallinnosta, toki asia pitäänee esittää myös asiallisesti.
     
  6. mercman

    mercman Gearhead

    ......
     
  7. Reetu

    Reetu 1st gear

    Mahtaakos kenelläkään olla oikeaa tietoa tuosta viimekesänä annetusta ohjeistuksesta?
     
  8. rrauta

    rrauta 3rd gear

    onko toi varmasti noin, että tullilaki kieltää, vai onko se vain joku ohje, koska toi ei oikein voi olla mahdollista.(paitsi jos lakiin on päässyt virhe...taas)
     
  9. mercman

    mercman Gearhead

    Tapahtui näin: Suomenkansalainen Igor Vatanen (nimi muutettu)Ajoi tulliin muutoskatsastetulla Lada farmari autolla .polttoaine tankki oli muutettu kaksiosaiseksi eli 10 litraa bensaa ja 50 litraa pirtua.Tullinmielestä muutoskatsastus oli tehty hämäys mielessä.Tulli tyhjensi tankin tullirakennuksessa olevaan keräysastiaan.Tutkimuksissa todettiin että Vatanen oli ahkera rajanylittäjä, eli noin 20 kertaa kuussa.Vataselle määrättiin veroseuraamuksia ja sakkoja.Tästä kimmastuneena Vatanen otti yhteyttä Joensuulaiseen Asianajotoimisto Yliälyyn joka teki rikosilmoituksen
    Poliisille.Imatran raastuvanoikeus tuomitsi toimenpiteen tehneen Tullimies
    Jukaraisen toistuvasta pirtun maahankaadosta 10 vuodeksi vankilaan ,lisäksi rikosilmoituksen vastaan ottanut poliisi konstaapeli tuomittiin ivallisesta hymyilystä yhdyskunta palveluun.
    Tullihallitus tuomittiin yksityisyrittäjien elinkeinon vaikeuttamisesta muhkeisiin korvauksiin ja koska maahankaadettua pirtua ei saatu talteen tuomittiin vahingonteko väline eli tullirakennus Vataselle menetetyksi.Oikeudessa tulli ei pystynyt pitävästi näyttämään toteen etteikö pirtu voinut joutua tankkiin jo Togliatissa eli Ladan tehtailla.Myöskään tulli ei oikeudessa pystynyt todistamaan etteikö Vatanen voisi juoda Rojal pirtua viikossa 200 litraa.Asianajotoimisto Yliäly laajentaa tämän riemuvoiton jälkeen myös ulkomaille.Vireillä on mm.ryhmäkanne Yhdysvaltoja vastaan jossa jokainen mielestään väärin perustein rajalta käännytetty meksikolainen
    vaatii 1000000 dollaria ja amerikan kansalaisuutta.Asianajotoimisto Yliäly
    laskeskelee saavansa kaikki 180 tuhatta rajalla käynyttä meksikolaista mukaan jolloin yhdysvaltojen talous kaatuu........Ja tämä tarina on tosi.
     
  10. paja1

    paja1 Double Gearhead

  11. illu

    illu 3rd gear

    KAIKKIVALTIAS TULLILAITOS LAUSUU NETTISIVUILLAAN SEURAAVAA:

    Sekä EU:n ulkopuolelta että EU:sta tulevan moottoriajoneuvon tavanomaisen polttoainesäiliön polttoaine on tullitonta ja verotonta. Henkilöautossa tai moottoripyörässä olevien kannettavien säiliöiden sisältämä polttoaine on tullitonta ja verotonta 10 litraan saakka, jos se on samaa kuin kyseisessä ajoneuvossa käytetään.
    -----------------------------------------------------------------------------------------

    Aika epämääräinen termi on tavanomainen polttoainesäiliö :eek: Olettaisin sen tarkoittavan tyyppikatsastuksessa hyväksyttyä säiliötä ts. valmistajan asentama säiliö.
    Kaikki autot eivät ole tyyppikatsastettuja Suomeen joten siitä varmaan tuo tavanomainen.
     
  12. Putte

    Putte 1st gear

    Tuskin muilla kuin tullin palveluksessa olevilla ja muilla jakeluketjuun kuuluvilla, jotka viitsivät sen lukea.
     
  13. Vellu71

    Vellu71 Gearhead


    Noin ainakin niissä papereissa luki kun kysyi asiasta muistaakseni vuonna 1999. Eihän tullilaki kiellä sillä autolla ajamista suomen tieliikenteessä. Vaan verottoman/tullitoman polttoaineen tuonnin suomeen. Sekä siinäkin on hieman ristiriitaa kun ha:lla saat tuoda 10l kannussa. Mutta kun tulet esim. Virosta autolautalla niin autolautan (ainakin joidenkin yhtiöiden) turvallisuus määräykset kieltävät sen
     
  14. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Perustuu lakiin
    http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1994/19941469




    Perustuu Euroopan neuvoston Tullittomuusasetukseen N:eek: 918/83 artikla 112 kohta c:
    c) "tavanomaisilla polttoainesäiliöillä" säiliöitä, jotka valmistaja on kiinnittänyt pysyvästi kaikkiin kyseisen ajoneuvon tyyppisiin moottoriajoneuvoihin ja joiden pysyvä sijoittaminen mahdollistaa polttoaineen välittömän käytön sekä ajoneuvojen liikuttamiseen että tarvittaessa jäähdytysjärjestelmien käyttämiseen.

    Seuraavassa linkissä EU tuomioistuimen tuomio siitä mikä on tavanomainen polttoainesäiliö (vuodelta 1998).
    Tässä Uudenmaan LO:n päätös vetoauton polttoainesäiliöistä (vuodelta 1997).

    Eli eiköhän tullimiehillä ole riittävät juridiset perusteet tehdä verotuspäätöksiä ainakin mitä tulee muutoskatsastettuihin omavalmisteisiin säiliöihin.....
     
  15. PerttiA

    PerttiA 1st gear

    Hetkinen, hetkinen...

    Luetaanpa se laki uudestaan :wink:

    Eli tavanomaisesta polttoainesäiliöstä puhutaan ainoastaan ammattimaisen liikenteen yhteydessä, eli ei koske yksityiskäytössä olevien autojen tankkeja, sen enempää kuin firmojenkaan autoja, mikäli ne eivät ole ammattiliikenteessä.

    Ammattiliikenteessä olevat autothan on myös rekisteriotteessa sellaisiksi mainittu...
     
  16. Tomaso

    Tomaso 3rd gear


    Niinpä.........

    4 luku
    Verottomuus
    Verottomat tuotteet (30.6.1995/900)
    16 §
    ....
    10) jollei tässä laissa toisin säädetä, yksityishenkilön yhteisön ulkopuolelta Suomessa olevalle toiselle yksityishenkilölle lähettämät vähäarvoiset, muut kuin kaupalliset lähetykset alkoholijuomia lukuun ottamatta, yhteisön ulkopuolelta saapuvien moottoriajoneuvojen ja erikoiskonttien mukanaan tuoma polttoaine sekä matkustajatuomisina yhteisön ulkopuolelta tuotavat tuotteet, samoilla edellytyksillä ja samoin rajoituksin kuin näiden tuotteiden tullittomuudesta säädetään; (18.12.1998/1016)


    :D

    Eikä tuossa Euroopan Neuvoston asetuksessa eritellä yksityistä ja ammattiliikennettä

    NEUVOSTON ASETUS (ETY) N:eek: 918/83,

    MAAMOOTTORIAJONEUVOISSA OLEVAT POLTTO- JA VOITELUAINEET


    112 artikla

    1. Jollei 113-115 artiklan säännöksistä muuta johdu, tuontitullittomuus myönnetään:

    a) yhteisön tullialueelle tulevien henkilömoottoriajoneuvojen, hyötymoottoriajoneuvojen ja moottoripyörien tavanomaisten polttoainesäiliöiden sisältämälle polttoaineelle;

    b) henkilömoottoriajoneuvoissa ja moottoripyörissä olevien kannettavien säiliöiden sisältämälle polttoaineelle 10 litran rajaan saakka ajoneuvoa kohti, sanotun kuitenkaan rajoittamatta kansallisten polttoaineen hallussapitoa ja kuljetusta koskevien säännösten soveltamista.

    2. Edellä 1 artiklassa tarkoitetaan:

    a) "hyötymoottoriajoneuvolla" kaikkia tieliikenteessä käytettäviä moottoriajoneuvoja, jotka rakennetyyppinsä ja varustelunsa osalta soveltuvat ja ovat tarkoitettuja kuljettamaan vastikkeellisesti tai vastikkeetta:

    - enemmän kuin yhdeksän henkilöä kuljettaja mukaan luettuna,

    - tavaroita,

    sekä kaikkia muuhun erikoiskäyttöön kuin varsinaiseen kuljetukseen tarkoitettuja tieliikenteessä käytettäviä ajoneuvoja;

    b) "henkilömoottoriajoneuvolla" kaikkia moottoriajoneuvoja, jotka eivät täytä a alakohdassa määriteltyjä edellytyksiä:

    c) "tavanomaisilla polttoainesäiliöillä" säiliöitä, jotka valmistaja on kiinnittänyt pysyvästi kaikkiin kyseisen ajoneuvon tyyppisiin moottoriajoneuvoihin ja joiden pysyvä sijoittaminen mahdollistaa polttoaineen välittömän käytön sekä ajoneuvojen liikuttamiseen että tarvittaessa jäähdytysjärjestelmien käyttämiseen.

    Tavanomaisina polttoainesäiliöinä pidetään myös moottoriajoneuvoihin sovitettuja kaasusäiliöitä, jotka mahdollistavat kaasun välittömän käytön polttoaineena.
     
  17. PerttiA

    PerttiA 1st gear

    :oops: :oops:

    Mutta, näinhän ne asioiden oikeat laidat selviävät :wink:
     
  18. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Aivan. On sitä itsekin tullut tehtyä virheellisiä tulkintoja. Lakitekstit on välillä aika "tiivistettyjä", joten niitä lukiessa saa olla tarkkana. Itse "selvennän" pitkiä rimpsuja jakamalla niitä osiin, esim.tuon em. lain 16:sta pykälän 10:n kohdan

    10) jollei tässä laissa toisin säädetä, yksityishenkilön yhteisön ulkopuolelta Suomessa olevalle toiselle yksityishenkilölle lähettämät vähäarvoiset, muut kuin kaupalliset lähetykset alkoholijuomia lukuun ottamatta, yhteisön ulkopuolelta saapuvien moottoriajoneuvojen ja erikoiskonttien mukanaan tuoma polttoaine sekä matkustajatuomisina yhteisön ulkopuolelta tuotavat tuotteet, samoilla edellytyksillä ja samoin rajoituksin kuin näiden tuotteiden tullittomuudesta säädetään; (18.12.1998/1016)

    ....näin:

    jollei tässä laissa toisin säädetä, yksityishenkilön yhteisön ulkopuolelta Suomessa olevalle toiselle yksityishenkilölle lähettämät vähäarvoiset, muut kuin kaupalliset lähetykset alkoholijuomia lukuun ottamatta, samoilla edellytyksillä ja samoin rajoituksin kuin näiden tuotteiden tullittomuudesta säädetään,

    sekä jollei tässä laissa toisin säädetä, yhteisön ulkopuolelta saapuvien moottoriajoneuvojen ja erikoiskonttien mukanaan tuoma polttoaine samoilla edellytyksillä ja samoin rajoituksin kuin näiden tuotteiden tullittomuudesta säädetään,

    sekä jollei tässä laissa toisin säädetä, matkustajatuomisina yhteisön ulkopuolelta tuotavat tuotteet, samoilla edellytyksillä ja samoin rajoituksin kuin näiden tuotteiden tullittomuudesta säädetään.


    Sanomattakin selvää, ettei alkuperäistä tekstiä ymmärrä yhdellä lukemisella - ainakaan maallikko.
     
  19. rrauta

    rrauta 3rd gear

    joo ja kun lukee näitä lakipykäliä pitää muistaa jättää aivot narikkaan, sillä näillä pykälillä ei ole MTÄÄN tekemistä järjen tai oikeuden mukaisuuden kanssa. :eek:
     
  20. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Ja itse tullilaista

    Tullilaki 29.12.1994/1466

    Tullittomuus
    9 §

    Tullittomia ovat kolmannesta maasta Suomen tullialueelle saapuvan moottoriajoneuvon ja erikoiskontin poltto- ja voiteluaineet niin kuin tullittomuusasetuksen 112–116 artiklassa säädetään. Euroopan talousalueen ulkopuolelta maanteitse Suomen tullialueelle saapuvan hyötyajoneuvon polttoainesäiliön sisältämä polttoaine on tullitonta kuitenkin enintään 400 litraan asti ja erikoiskontin polttoainesäiliön sisältämä polttoaine enintään 200 litraan asti matkaa kohti. (23.12.1998/1104)


    Lähde Finlex
     

Kerro tästä muillekin!