Kuinka monta tuumaiset vanteet pitää olla 275/60/15renkaissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Chevy V8, 24.4.2007.

  1. Chevy V8

    Chevy V8 1st gear

    Kuinka monta tuumaiset vanteet pitää olla vähintään, että niihin saisi 275 renkaat?? Itellä sellaset olis mut vanteet ei sovi, pulttijako on eri. Enkä tiedä sopiiko allaoleviin vanteisiin jos vaihtais ne niihin.
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    8" leveät... 10" on maksimileveys tollaselle renkaalle ja 7" jää liika kapeeks. Eli kasi ois just sopiva.
     
  3. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    No mulla on juuri kyseinen satsi -68 Cyclonessa 7" American Racing
    Torgue Thrust D vanteilla ja pelittää hienosti !
    Siis takana 275/60-15 ja edessä 245/60-15.
     
  4. Stingray

    Stingray Gearhead

    Kaipa tuokin on hiukan mielipidekysymys, omassa Caminossa on takana 275/60-15 7" vanteella ja omasta mielestä on aika hirveät ajo-ominaisuudet. Ihan liian leveä rengas, pullistuu niin paljon ulos ettei istu enää tukevasti paikoillaan. Auton perää saa helposti pienelläkin tönäisyllä heilautettua 5 senttiä sivuun, kun renkaat antavat periksi. Edessä on samoilla vanteilla 255/60-15 renkaat ja istuvat huomattavasti tukevammin paikoillaan. Täytyisi hankkia leveämmät, 8" tai 8 1/2" leveät vanteet taakse, niin istuisivat paremmin.
     
  5. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    STRO normien mukaan P275/60R15 renkaalle optimivanne ("mittavanne") on 8" leveä. Muut vaihtoehtoiset koot ovat 7"-11".

    STRO = Scandinavian Tire and Rim Organization. Tätä normistoa käytetään mm. katsastuskonttoreilla.
     
  6. HT

    HT Gearhead

    Mulla on 15x7 vanteella 225/60 rengas enkä siihen paljon leveempää laittaisi. Alkaa leveemmillä tulla pullotusta kovasti ja se näkyy ja tuntuu (siis ulkonäössä ja ajotuntumassa).

    Vastaus kysymykseen, siis ainakin 8"
     
  7. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Itse olen kuullut mutinaa, että 275/60 olisi turhan leveä jo 8" vanteelle. Mene ja tiedä? Onko vain essonbaari juttuja... :eek:
     
  8. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Riippuu hyvin paljon renkaan profiilista, tai euro/usa
     
  9. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    No miula teki 74 Camino ihan samaa heilautusta vaikka oli 10" leveellä vanteella 295 kumit. Edessä ei koska painoa enemmän.
     
  10. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Lienenkös nyt tietämätön jollain osa-alueella, mutta eikös juuri tuo lukema 60 kerro renkaan profiilista kaiken tarpeellisen?
     
  11. Chevy V8

    Chevy V8 1st gear

    Joo 8" tuumasta mä vähän ajattelinki et pitäis olla.
    Nyttenki ne on 8" vanteissa ja noi mitkä on alla ni ne on 7", et en sitten tiedä kannattaako edes ruveta kokeilemaan.... :)
     
  12. Fastback

    Fastback Gearhead

    Jos ihmiskunta ei olisi koskaan kokeillut, niin kuljettais vieläkin neljällä raajalla. Kokemusta ei synny jos et kokeile. Mulla on 275/60-15:t 7" vanteilla, 275/60-15 8,5" vantella ja 10" vanteella vähän pallommat vielä. Makuasioita, kauniin näköinen on tommoinen vähän pullistuva rengas, muskelilookkia jonkun mielestä. Ajettavuus riippuu renkaasta, sen olasta ja autostakin.
     
  13. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Kato olin liian hätänen.. :poff:
     
  14. Chevy V8

    Chevy V8 1st gear

    Nii joo seki on kyllä totta! Pitää kai sit koittaa, sithän sen näkee :D
     
  15. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    No ei ainakaan kapeampia kun 8.0 tai 8.5" vanteita 275/60R15 renkaalle...
    245/60-15 on jo liian leveä 7.0 vanteelle...oli joskus edessä ja kauhean näkönen donitsi. :wc:

    Tietenkin tämä on taas sellainen ikuisuus kysymys...toinen tykkää kunnon läskistä ja toinen vähän sutjakammasta. :rotfl:
     
  16. Chevy V8

    Chevy V8 1st gear

    Joo joo... Niinhän se on makuasoista ei voi kiistellä. :rotfl:
     
  17. -BUICK-

    -BUICK- 1st gear

    Joo joo lyö nyt ne renkaat niille vanteille vaan, niin kehtaa jo sillä sun katiskallas mennä kartsalle :rotfl: :wink:
     
  18. Chevy V8

    Chevy V8 1st gear

    Nyt vittuilen siellä :D joo kaipa ne pitää mennä sit vaihtamaan vanteilta toisille ja sit ei muuta ku kartsalle :rotfl: :D
     
  19. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Tänään muljautettiin 275/60/15" BF Goodrichit 8" leveille American Racingeille.

    Hyvin ne näyttää istuvan, ainakin minun silmääni ja näyttävät vielä nippanappa sopivan camaron takalokarien sisäänkin :)

    EDIT: ...mutta olin väärässä. Kun jousitus elää töyssyissä ja kaarteissa niin kiinnihän ne ottaa, enkä lähde edes koittamaan konttorille. Näin ollen, alkukesän aikana saattaisi olla sitten 2kpl BF Goodrich 275/60/15" myytävänä 8)
     
  20. Chevy V8

    Chevy V8 1st gear

    No nyt on 275 alla. Hyvin meni ja pelittää hienosti ja jopa näyttääkin ihan näteiltä :wink:
     

Kerro tästä muillekin!