kuinka tarkkaa tehojen kanssa katsastuksessa?!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Taunus2.6, 15.1.2002.

  1. Taunus2.6

    Taunus2.6 1st gear

    Taunus-projekti on taas edennyt, nokalla nököttääkin nyt K-Jetronic ruisku. nytpä kun mulla on 2.6cc kone, jossa tehoa siis vakiona 125hv. tehokkaimman tehdasmallin teho oli 114hv, joten 20% lisää niin tulee 136.8hv. Sitten on se sääntö että jos ei muuta osoiteta niin ruiskun asentaminen kaasarin tilalle lisää tehoa 10%. eli 125hv+10%=137.5hv. eli tehoraja ylittyy huimat 0.7 hevosta. onko tulkintakysymys meneekö läpi, vai onko säännöt just eikä melkeen? ja jos huono tuuri käy niin missäpäin eteläsuomee olis dyno? dynosta saa helposti mitä vaan, kun on säädettävä kierrosrajotin, mutta hyövääkö sanoa katsastuksessa että kierrokset on rajotettu esim 5000rpm:ään jos ei ole näyttöä siitä ettei tehot ole liikaa tuollakin kierrosluvulla? ja rajottimen säädettävyydestähän ei varmasti kannata mainita.. :grin:
     
  2. Slas

    Slas Gearhead

    Mitä ihmeen tulkitsemista yksiselitteisessä tehorajassa olisi? On alle rajan tai yli rajan. Muutosten katsastuksessa tuntuvat olevan kovasti varpaillaan ja hakevan tulkintaohjeita ylempää heti jos tuntuu siltä että joku voisi päästä moittimaan myöhemmin. Viranomaisten kanssa pitää asioida viranomaisten tavalla, mitä se sitten tässä brhezneviläisen byrokratian kukkaiskehdossa kulloinkin vaatii.
     
  3. Dobermann

    Dobermann Gearhead

    Hmm.. Siis tuo teho lukema minkä sanoit tulee koneesta kun se on säädetty viimesen päälle? Pikku muutoksilla saat sen tiputettua 136 lukuun ja menee läpi! :lol:

    Ovat todella tarkkoja käsittääkseni noista asioista nykyään.. :-o
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tällaisia tapauksia on tullut monia vastaan, jolloin helpoin tapa on todellakin säädättää kone hieman poskelleen tehopenkissä hyväksytyn tuloksen saamiseksi. Tämän jälkeen voit säädättää koneen takaisin huipputehoonsa. Ero tapauksessasi on aika mitätön, mutta kannattaa ottaa varmanpäälle. PV-Tuning Hollolassa on pätevä ja asiansa osaava yritys. Mittausalue heidän rullissa päättyy 500hv:aan.
     
  5. Taunus2.6

    Taunus2.6 1st gear

    niin tuo oli jo mielessä. käyn kuitenkin ensin näyttämässä konttorilla ja sen jälkeen vasta dynolle jos tarvii.
     
  6. 454SS

    454SS 3rd gear

    Miten kävi? Mites ne lukee tota moottorin tilavuus sääntöä. Jos prosenttilisäyksen jälkeen saadusta lukemasta mennään yhtään yli niin onnistuuko muutos?
     

Kerro tästä muillekin!