Kuka ajaa vanhimmilla renkailla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Holley, 14.7.2015.

  1. nuffield

    nuffield Gearhead

    7 kesää menny 93 vuonna pinnatuilla renkailla tojota. Nyt karkas yhestä ilmat.
     
  2. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    En minäkään. Jos ajat siististi,alusta on kunnossa ja OHJAUSKULMAT niin kyllä kestää kumit monta kesää. Riippuu tietysti km-määristä..Mutta jos ei toteudu jokin vialla.. Joko kuskissa tai autossa. Työn puolesta kun seuraa näitä rengasasioita niin hälyttävää on että auto voi olla vaikka 35te arvoinen ja kumit on aivan morjes.. Ei tietoa kulutuspinnasta tai ilmanpaineista.Suurimmalla osalla aivan liian alhaiset. Joku Enska voisi autoilijoille pitää pienen perushuollon merkitystä käsittelevän osuuden telkkarissa!
     
  3. kerma

    kerma 1st gear

    Itellä ois Buickkii 245/60/15 vm.86 firestonet... Kesäkumit ni varmaa aika liukkaat sateella. Ens kesäksi taakke pyörimään.
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ohjauskulmat on jo uutenaan noissa autoissa päin persettä, esim. Skodissa ne tuntuu siellä tehtaalla pistävän niitä vaan "vihreelle" eikä siihen mikä oikeasti olisi oikein. Toi kun olisi vielä mahdollista kun alustan osat on uudet!

    Ei ihme että renkaat joissain kuluu ja joissain ei.
     
  5. 1300TI

    1300TI 2nd gear

    Ääh. Tästä on toki vähän aikaa, mutta 2003-2004 talven ajoin vm. 1968 talvirenkailla joka päivä -73 Alfa Romeo 2000 Berlinalla ja ihan hyvät olivat. Alfa ja renkaat ovat yhä tallessa, tarkoitus olisi vuoden päästä ehkä taas ehtiä sitäkin laittamaan talviajoon takaisin. Olen ollut rengasliikkeissä töissä ja niistä on monet hyvät 13" ja 14" renkaat saanut omiin harrasteautoihin romulavalta pelastettua. Talvirenkaissa on toki hyvä olla nastat tallessa, kesällä riittäö kun ei nyt ihan kudokset näy.
     
  6. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Mun 35 Verkussa orkkis takarenkaat!! :rotfl: :poff:
     
  7. night-train

    night-train Gearhead

    Pohjat! kokeilin huvikseni pari kesää sitten miten Caminossa pyörii vuosimallia 1966 G/T Dunlopit( sellaiset tiiliskiven näköset puolivyöt). hyvinhän nuo pelas mutta "hivenen" oli liukkaat : )
    tosin hyvännäköset.
    t: J
     
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Mitähän saippaus tekisi noilla vintage kumeille
    https://www.youtube.com/watch?v=73RPxfnRclY&
     
  9. Jämä

    Jämä 3rd gear

    Mulla on '57 Bel Airissa kuskin puolella edessä tehtaan ensiasennusrengas :D
    En mä sillä nyt varsinaisesti aja mutta siinä se on alla ja on ainoa rengas mihin ei ole ikinä mun tarvinnut lisätä ilmaa.
     

Kerro tästä muillekin!