Kuka osaa OIKEASTI säätää 67 Mustangin käsijarrun?

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Mac, 5.7.2012.

  1. Mac

    Mac 3rd gear

    Noniin, nyt alkaa menemään pikkuhiljaa hermot, kun useammassakin pajassa mennyt sormi suuhun kyseisen ihmeen kanssa.
    Kuka tai mikä firma osaa oikeasti säätää sen hollille, olisi ihan kiva pikkuhiljaa leimakin saada.
    Ja jos suhteellisen inhimillisen matkan päässä Nurmijärvestä olisi, niin hyvä.
     
  2. HT

    HT Gearhead

    En tiedä onko 67 erilainen kuin 65, mutta siinä ei ainakaan ole mitään ihmeellistä. Kiristysmutteri löytyy siitä puolivälistä vaijeria. Siitä vaan kireemmälle. Jos ei pidä kuin toinen puoli niin jarrurummut irti ja sieltä käkkärivaijerin kuoren sisään ööliä että luistaa. Ei siinä oikein muuta voi olla. Tietysti oletuksena että vaijeri liikkuu kun kahvasta vetää.
     
  3. Mac

    Mac 3rd gear

    Joko ei pidä tai sitten laahaa. Olisi oikeasti kiva löytää joku asianosaava paikka, alkaa pikkuhiljaa huumorintaju loppumaan.
     
  4. Panze

    Panze 3rd gear

    Ettei olis vika siellä rummun sisällä? (säädetty käyttöjarrut lähelle kässärillä ja oma automaattisäätö ei toimi yms.)
     
  5. Mac

    Mac 3rd gear

    Jaa-a, kun jarruhilppeet on uudet, muta ei vaan saa säätöön.
    Siksi nyt olisi hakusessa OIKEASTI ammattitaitoinen paikka, joka saisi sen kondikseen.
     
  6. maxvo2

    maxvo2 Gearhead

    No jos itse et halua homma hoitaa, ja leimalle pitää saada, niin mä pyytäisin firmaa kayttämään kikkareen leimalla. Sen jälkeen sulla kikkareessa leima ja käkkäri pitäisi olla kunnossa. Jää murhe pajalle hoidettavaksi.

    Pitääkö käyttöjarru ihan oikeasti kunnolla? Uudet kengät vaativat muutaman sata km ajoa jotta asettuvat.
     
  7. Jassikka

    Jassikka 2nd gear

  8. DX

    DX Gearhead

    Täh,
    käkkärivaijerit ensin löysälle, sit käyttöjarrujen säätö ja sit käkkärivaijerin esijännitys kahva ala-asennossansa silleen et vaijeri korkeintaan niin "piukalle" ettei se vielä liikuta jarruhihnoja, mut kuitenkin niin piukalle ettei tartte kahvaa takapenkille asti kiskoa.

    ei fordinkaan jarruissa ton kummempia kevätjuhlaliikkeitä kai pitäs tarvita?
     
  9. ip

    ip 3rd gear

    Moro näyttääkö käyttöjarru toisellepuolelle heikompaa tulosta jos näyttä niin mulle voit tuoda Hyvinkääle laittoon niin laitetaan se kondikseen myös se käsijarru!
     
  10. Mac

    Mac 3rd gear

    Ei haisuakaan enään mitä näyttää, kun niin moni turannut sitä.
    Tarvii maanantaina tuonne American serviceen soitella.
     
  11. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tämä on liian vaikea rasti, mutta tolla ohjeellahan se ongelma yleensä ratkeaa ellei ole jarrukilkkeet väärin. Ei näissä mitään mystiikkaa ole, edes itsetehostuksen lisäksi, kai missään merkissä.
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Vie vaikka Tojotakorjaamoon ja sano, että kuvittelee sen olevan vanha Hiase.
    Sillai se on rakennettu.
     
  13. saresks

    saresks 3rd gear

    Kaukana ollaan wanhoista "hyvistä" ajoista kun ainoa oikea paikka mussen remontteihin oli Auto-Harraste,kun ne vain ymmärsi tuon vaativan auton mysteerit.
     
  14. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    Järvenpään varaosakeskuksen yhteydessä oleva huolto...

    Sieltä pyydät jenkkiharrastajaa vilkasemaan.
    On hämmentänyt jenkkien parissa 30 vuotta...

    Saman kaverin saattaa joskus saada kiinni hongisojantien varrelta...
     
  15. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

  16. Make.S

    Make.S Gearhead

    Vie riksuun tuumacidiin, eiköhän Teppo sen kuntoon saa.(henkeen ja vereen "hevosmies")
     
  17. Mac

    Mac 3rd gear

    Siinä firmassa eivät osanneet tehdä muuta kuin helkkarin komean laskun.
    American serviceen sain ajan ensviikon torstaiksi, saa katsoa mitä tapahtuu siellä.
     
  18. Mac

    Mac 3rd gear

    American service sai sitten käsijarrun pelittämään. Pisteet sinne siis.
     
  19. HT

    HT Gearhead

    Mikä siinä sitten oikein oli vikana?
     
  20. Dna Kerma

    Dna Kerma 3rd gear

    Tuli vaan mieleen semmonen että minkä mukaan laahasi/ ei ottanut, aseman dynamometrin vai..?
    Audiin (lötkö Q) kiristelin mukamas takajarrun, ja sillälailla ettei käsin saanu pyöritettyä renkaan ollessa paikalla, eikä siis laahannut, mutta katsastusaseman mittarin mukaan näytti nollaa.. eli pieni kahina / vastaansanominen ei tarkota että jarru laahaisi, vaan sen pitää ihan hidastaa menoakin jonkinverran että laahaa. Vissiin arponeet sitten korjaamoilla säädöt.
    Jos tämän jo tiesitkin niin ei sitten mittään, tulipa vain mieleen :)
     

Kerro tästä muillekin!