Kulahtaneen LSD perän öljyt

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Luoppis, 11.6.2019.

  1. Luoppis

    Luoppis 2nd gear

    Kysytäänpä tyhmiä.

    Dana 80 perästä on kitkalukko täysin kulahtanut. Lukon remontti ei ole näköpiirissä, mutta öljynvaihto kyllä. Eli onko tuossa nyt enää mitään menetettävää/rikottavaa jos laittaa tavalliset peräöljyt ilman LS lisäainetta?
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Sanoisin ettei enää ole mitään väliä. Jos ei ole kitkoja, ei ne enää takertelekaan.
     
  3. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    En dana rakennetta tunne mutta aika monessa lukko perässä loppuun kuluneet kitkat tarkoittaa sitä että tasauspyörästön rattaiden hammaskosketus kasvaa niin paljon että rupeaa hyppimään yli, siihen ei öljynvaihto auta.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  4. Luoppis

    Luoppis 2nd gear

    Danassa on kytkinpakoissa semmonen loiva kartio prikka ja joku x määrä niitä kitkapinnoitettuja levyjä ja pinnoittamattomia levyjä. Mitään rutinoita tai ylimääräisiä ääniä en ole havainnut. Lähinnä vaan toinen pyörä suttaa jos on sutatakseen (jäällä/soralla) sekä taka-akseli tunkattuna pyörät pyörii eri suuntiin. Varmaan tossa rattaiden ylihyppelemisessä ratkaisee se, kuinka paksulti tehtaalta lähtiessä on sitä kitkamateriaalia tuossa kytkinpakassa? Mun aikana ei ole öljyjä vaihdettu, edellinen omistaja väitti vaihtaneensa imutyhjennyksellä ja LS aineelliset öljyt tilalle. Mutta tiedäppä tuosta, vahinko on tapahtunut tavalla tai toisella eikä auto ole uusi.

    Vrt. mulla joskus vuosikymmenen alkupuolella oli Nissan Patrol missä risteyksessä kääntyessä takaa kuului välillä semmosia kivoja rutinoita ja siinäkin kulahtanut lukko.
     

Kerro tästä muillekin!