Kulkeeko Golf 95:lla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Temppu, 15.4.2003.

  1. Temppu

    Temppu 1st gear

    Voiko -83 Golfin konetta ajaa 95E:llä?

    Kone on 1.6l 8v, tyyppiä EG, valmistettu -82-83 vaihteessa, K-Jet ruisku, todennäköisesti peräisin GTi:stä, puristussuhde kirjan mukaan 9.5.

    Tähän asti olen ajellut 98/99:llä.
    Jos haluu vaihtaa 95:een, pitääkö säätää sytkää myöhäsemmälle, tai pitääkö tehdä jotain muuta lisäksi?

    Tartteeko venttiilinsuoja-ainetta?

    Niin, ja kannattaako vaihtaa 95:een?
    Kuluuko 95:a enemmän, kuin 98:a, ja hintaero tasoittuu?

    Temppu

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Temppu 2003-04-15 10:56 ]</font>
     
  2. Karva

    Karva Gearhead

    Kyllä voi se k-jettronic tai kaasari versio ko, koneesta toimii yhtä hyvin 95E :llä tosin joissain suurempi tehoisissa tarvii seos muuttaa rikkaammalle, se selviää soittamalla paikalliselle vokkelo kauppiaalle.

    Itte olen noita kaasari versioita rakennellut useita eri koneilla ja tehoilla enkä ole koskaan tarvinnut mitään muuta kuin 95E bensaa, vokkelon kaikki vesijäähdytetyt koneet pitäisi toimia sillä, eivätkä vaadi mitään venttiilin suoja aineita.

    Siihen puoli mekaaniseen ruiskuun olis hyvä joka 3-5 tankilliseen lisätä suuttimien puhdistus tököttiä sekaan, sen saa vokkelo kaupasta ja maksaa noin 20 E purkkin, siitä riittää useampaan kertaan.

    Kulutus kummalakin bensalla on noin 8 l/ 100 km riippuen kaasujalan painosta.

    Sinun tapauksessa sinne muutn alumperin on tarkoitettu 95E, meillä on täällä samanlainen.
    :-o :-o :-o

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Karva 2003-04-15 11:09 ]</font>
     
  3. Temppu

    Temppu 1st gear

    Hmm....

    Haynesin manuskassa luki, että UK-malleista matalapurisateiset (8.2-8.5) tarttis RON 91, ja korkeapuristeiset (9.2-9.5) RON 98. Kaikki USA-mallit kulkis RON 91:llä.

    Mitäs nää finskimallit on UK vai USA-malleja?
    Onko tuo RON-luokitus sama, kuin meidän kotimainen oktaaniluokitus?

    Tankkasin reilu 20 litraa 95E:tä, kun tankin pohjalla oli vielä n. 10 litraa 98ia. Hyvin kulki vielä sillä sekoituksella.

    Temppu
     
  4. Karva

    Karva Gearhead

    Kyllä se kulkee 95E :llä en ole koskaan ajanut muulla ... ja noita on ollunna jokunen.
    :-o :-o :-o
     
  5. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Nykyaikainen bensa on niin korkealaatuista mitattuna oktaaniarvolla että nykyinen 95E vastaa 80-luvun 97-oktaanista helposti ja melkein 60-70-luvun 100-oktaanista.

    Vaikka muutenhan bensa on huonompaa nykyään kun ennen, ainakin säilyvyys on huono, johtuu varmaan kymmenistä eri lisäaineista.
     

Kerro tästä muillekin!