Kulmat tarkistettu,ohjaus vetää kuitenkin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Deltapete, 29.5.2012.

  1. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Chryslerin renkaiden ohjauskulmat tarkkistettiin ja säädettiin, auto vetää kuitenkin oikealle, kuopissa sama juttu. Missä syy voisi olla?
     
  2. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Kuluneet alapallonivelet,väärät rengaspaineet(pitäis tarkistaa kuka tekee kulmat),vie takaisin jos ei parantunut yhtään lähtökohtaan. Lisäksi kannattaa tosiaan katsoa millaisella tienpätkällä tätä diagnoosia tekee.Paska tienkunto häiritsee.
     
  3. letkume

    letkume 3rd gear

    Kyllä.. Isomman ketjun rengaspajan jepet osaa vain tuurilla.
     
  4. 63S88

    63S88 Gearhead

    Se on siis firman koosta kiinni?? :odroll:
     
  5. letkume

    letkume 3rd gear

    Eipä kai. Itselläni tämmöisiä kokemuksia. Kuka vaan halvalla saadaan hommiin "peruskoulutetaan" ja sitten vaan hommiin.
     
  6. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Paineet renkaissa OK, mutta jarruttaessa vetää oikealle, asentaja nosti jo tassut pystyyn!
     
  7. Ck

    Ck Gearhead

    Mikä chrysleri? Malli? Vm?
     
  8. viitj

    viitj 1st gear

    Jos vain jarruttaessa vetää oikelle, olisikohan vasen etu jarru teho oikeaa heikompi :oops:
     
  9. jiizei

    jiizei Gearhead

    jarrut laahaa ? Itellä veti ajaes vasemmalle ja pyöränkulmat ok, niin syyksi selvis jumahtanu vasemman puolen etujarrusatula...eikä tarvi jumittaa edes paljon. toine vois olla laakerit...
     
  10. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Toinen ääni laakerille. Pyöriikö renkaat käsin pyörittäessä yhtä kevyesti/raskaasti? Tieto Chyslerin mallista saattais helpottaa vian arvuuttelemista.
     
  11. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Auto on 300 M.
     
  12. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    eivais tänää aaamulla mulla saksanseisojan repsikan puolen etupyöräkotelosta löi varmaan liekkiä liikennenvaloissa. oikeenpuolimmaisen kaistan :pinup: puristi ratista eikä uskaltanu katsoa... :rotfl:

    mulla kans saabissa oli 4mm pinnal nokian kesäpyörät ja puolsi vasemmalle. kun laitto nastatnypityt talvikummit takasi alle niin puoltaminen hävis.
     
  13. 66monaco

    66monaco Gearhead

    myös renkaassa/renkaissa voi olla vikaa. itellä puolsi aikalailla oikealle, säädin kulmat 4!kertaan duunissa ja silti puolsi...toiset renkaat alle ja puoltaminen hävisi!
     
  14. overdrivw

    overdrivw 1st gear

    Etsi suora hyväpäällysteinen pikitienpätkä, jossa tien keskilinja on korkeammalla kuin kumpikaan piennar eli tien muoto on vähän karrikoiden tällainen: /\. Kokeile ajaa vasenta kaistaa. Puoltako silloin vasemmalle? Jarruta vasemmalla kaistalla, puoltaako vasemmalle? Kokeile ajaa siten, että tien keskikohta kulkee autosi keskilinjalla, puoltaako? Entä jarrutettaessa?
     
  15. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Pääsin kunnolla pitemmälle lenkille maantiellä: ei perhana tämän hinta luokan auton pitäisi olla näin huono ajettava, hakee koko ajan ym. Paikat kipeänä ajon jälkeen.

    :mad:
     
  16. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jos vetelee koko ajan niin eiköhän silloin ole syynä urainen tie?

    Koita uudella asfaltilla, mites siellä vetelee?

    Mites rengastus muuten? Matalat? Paineet? Leveys?
     
  17. jallu81

    jallu81 3rd gear

    Ja tarkistettiinko/säädettiinkö vain ohjauskulmat vai koko auton kulkusuunta?

    pelkillä ohjauskumien säädöillä kuin ei tee mitään :wc:

    ainakaan jos autossa on erillisjousitetut etu-ja takapää.

    missään autossa ole takapää niin suorassa et pelkillä etupään säädöillä suoraan menis.
     
  18. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Imeisesti tarkistettiin, ei kuulemma löytynyt auton mallin oikeita arvoja (?!)
    tehtiin kuulemma jollakin pirun keskiarvolla...
     
  19. jukka63

    jukka63 1st gear

    Ilmeisesti ajossa pyörät menee haritukselle.Väljää pyörän laakereissa tai puslissa.Keula ylös ja ravistelemaan.Mittaa kuitenkin,onko siellä yleensä edes aurausta(auto paikallaan,normi asennossa)
     
  20. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Matka-ajossa aikamoisesta vauhdista risteykseen jarruttaesa, auto veteli puolin ja toisin= ei ollut pysyä kaistalla, olisko jossakin ABseissa ongelmaa myös, vai mistäpä tuosta tietää...?
    Pitää kokeilla nuo kaikki muut täällä annetut neuvot ensin, kun ehtii...
    Ps. kun ostin tuon auton, oli maahantuojan merkkihuolto aivan vieressä, muutaman kuukauden sisään tuli tieto, että Chrysleri lopetta maahantuonnin ja karsii huoltopisteitä, arvatkaa onko huolto nyt 100 kilsan päässä?
     

Kerro tästä muillekin!