Kulmat tarkistettu,ohjaus vetää kuitenkin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Deltapete, 29.5.2012.

  1. Hoke

    Hoke 2nd gear

    Kaiva itte ne oikeat kulmat esille ja vertaa niitä niihin keskiarvoihin, jenkit käyttää aurauksisa ainakin hyvin pitkälle 0 kulmaa ja tosiaan nelipiste mittauksella, pelkät auraukset ei just auta. Sitten kun ne oikeat kulma arvot on sulla voit ne ystävällisesti toimittaa kyseisen firmaan ja ne voi syöttää ne koneelle, on sitten tallessa seuraavaa kertaa varten.

    Ittellä joskus oli haritusta niin meni ihan ok pitävällä alustalla mutta jos alla oli lunta niin loikki kun ajokoira ja jarruttaessa sai olla melkosen varovainen saatto ampua ihan mihin sattu.
    Eli haritusta siellä kuullosta olevan.

    Mistä se sitten johtuu on toinen juttu:
    - Aurauskulmat harituksella, väärät kulmat
    - Jarrupaineet heittää. Abs vika. Jarruletkussa palkeenkieli ja jättää painetta toiselle puolelle, joten toinen puoli alkaa jarruttaa huomattavasti nopeammin. Paineentasaus venttiili vika(mahdollinen mutta epätodennäköinen).
    - Etupään nivelet ja/ tai ohjaus kamoissa väljää.

    ps. Ei kai se tietotaito siitä naapurista mihinkään katoa vaikka ei olekkaan enään "merkki" korjaamo. Eri juttu jos tarttee sadan tonnin analysaattoria ja sysleri vie sen mukanaan.
     
  2. Impalala

    Impalala 3rd gear

    Mitattiinko caster - kulmat samalla? Toi saattaa myös vaikuttaa, esim. toinen rengas on toista taaempana
     
  3. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    Nykyaikasissa testereissä tuo laitteisto näyttää automaattisesti tuon Casterikulmankin, mittaapyörien erot toisiinsa nähden.

    Camberit vaikuttaa oleellisesti nekin, mikäli ei ole säädetty. Mutta onhan todellakin mahdollista että jos olet tilannut kulmien säädön niin asentaja on ajatuksissaan jättänyt tarkistamatta kaikki pallonivelet, eli vois olla välystä niissä... Tukivarren puslatkin voi antaa väljää
     

Kerro tästä muillekin!