1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Kulutuksen pienentäminen???/6.5 TD Suburban

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja caprice307, 13.5.2011.

  1. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Minä ajoin karinalla pienillä kulutuksilla mutta silti rahaa meni pensaan törkeesti enemmän vaikka pensan hinta pysy samana kuten myös ajot ja kilometeitkin.
     
  2. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    joku pölli sulta pensaa tai tankissa oli ylimääräisiä reikiä
     
  3. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    lues ny uurelleen, vinkkinä sana enemmän..
     
  4. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    menee kyl toiseen suuntaan, vaikka miten pyörittelisit sitä nikkailevaa pallonaamaasi:eek:
     
  5. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Tai mittari heittää 30kmh satkussa
     
  6. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    mikä vitun mittari?
     
  7. Rust Devil

    Rust Devil 2nd gear

    Vitun mittari=pehmeä jänis
     
    chevytb02 tykkää tästä.
  8. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Olet ihan pienesti joo oikeassa. Mutta niin pienesti, että se hukkuu taustakohinaan. Tässä tapauksessa siihen polkimenpainosyvyyteen.
     
  9. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    bensamotti kykenee toimimaan laajemmalla kierroslukualueella pienemmällä ominaiskulutusmuutoksella kuin dieselmotti.
     
  10. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Kaikki mitä kojetaulussa oli.

    Oli aika paska auto vaikka vain 90tkm ajettu.
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Mutta kokonaisuutena dieselin pienempi ominaiskulutus hakkaa sen bensamotin, kun tarkastellaan ajosuoritusta kokonaisvaltaisesti, eikä juututa johonkin yhteen tiettyyn tilanteeseen, jossa bensavehje kiertää pintakaasulla ilosemmin.
     
  12. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    taisit jo unohtaa mistä tässä väiteltiin...
     
  13. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Ei väitelty mistään. Tässä ei oo kuulaa.
     
  14. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Voiko laatikon naftalinjan yhdistää kuulamutteriohjauksen kuulien voitelulinjaa tulpaten öljynsuodattinen bybass kierron jollon sipilän moottoriöljyt palautuu vakuutuskuoreen?
     
    palontie tykkää tästä.
  15. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    ompa. täs on kaks kuulapäätä :D
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Päivän paras idea. By-pass kierto ohjataan käsijarruvaijerin kautta tielle, niin tulee vaihdettua lootaöljyt useammin, eikä käkkäri jumi ikuna.
     
    palontie tykkää tästä.
  17. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Sillä samalla öljyllä voitasiin myös voidella takarumpujen sisuskalut jotka on aina jumissa.
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    No, sinnehän se päätyy, jos systeemi kasataan huolella ilman katkoskohtia. Tosin vitsi vitsinä, näissä kun noi takuset ei taho tykätä edes ilmankosteuden noususta 60 > 90%, niin vielä lisäliisteriäkö sinne haluttas...? Vaan täytyy kehua, viime syksynä pistin uudet kengät, nyt ei oo ollu "nyt nappaa" tapausta vielä yhtään. Jokohan ne olis oppinu tekeen kitkat ilman asbestia?
     
  19. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Hioitko kenkien päihin pitkältä matkalta viisteet?

    Mulla autto se tai ainakin luulen niin kun kengät pinnotin.

    Tai sit se pinta oli niin vanhaa että siinä vielä oli asbestia.


    Kuulemma asbestisten materiaalien käytön kieltämisen seurauksena alko jarrulevytkin kulumaan, ihme ettei ne vieläkään saa niitä levyjä kestämään vaikka tostakin on jo vnrmaan 30 vuotta.
     
  20. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    En näihin tehny mitään, laitoin vaan paikalleen.
     

Kerro tästä muillekin!