Kumin poltto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Black Devil, 2.4.2003.

  1. Black Devil

    Black Devil 1st gear

    Oon kuullu juttuja että ei kannata D-vaihteella polttaa kumia paikoillaan,että kuulemma rikkoo laatikon...Pitääkö paikkaansa??
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    voi hyvänen aika...
     
  3. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mopeman, Onko sulla jäänny käsijarru päälle varttimailin ajaksi kun noin savuttaa.

    (paljonko oli aika tuolla lähtötekniikalla)

    niin. oliko tuo sun auto?
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei mut kertokaas miten oikeesti automaatilla poltetaan kumia "kestävästi"

    Mitä siinä on mitä ei saisi tehdä ja mitä pitää tehdä.. ?

    itse ainakin oisin kiitollinen etten heti hajoittas paikkoja "tyhmyyttäni"
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu pitää ei pidä voi voi. Kyllä se loota voi Deellä kestää, mutta Burnis kannattaa aloittaa 2. tai 1. pykälällä ja sitten keppi Deelle jos tarvetta on. Ja sitä joku on varmaan tarkoittanut. Kun keppi on 2 tai 1 asennossa, niin loota osaa nostaa öljynpainetta enemmän kuin jos keppi on Deessä. Ja sitten kun keppi on 1. asennossa niin tulee lisää pantaa tai pakkaa avittamaan riippuen lodjusta.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei kai tossa clipissä jenkki jääny riisiraketille??
    [​IMG]
     
  8. smoda

    smoda 1st gear

    taitaa olla vähän huono pito :smile:
     
  9. karjalai

    karjalai Gearhead

    -Onko perässä tasauspyörästön lukkoa?

    -Jos ei, ja silti sitä kumia on pakko polttaa paikallaan niin se kannattaa tehdä pakkoykkösellä jolloin takapyörä ja tasauspyörästön pikkurattaat pyörivät hitaammin --> kestääpi tasauspyörästö edes vähän aikaa kasassa.
     
  10. Razorass

    Razorass 1st gear

    Voiko olla köyhempää kuin jarrun kanssa kumin vingutus. Mikä siinä on niin hienoo? Mie en ymmärrä.
     
  11. Riztoreipas

    Riztoreipas Gearhead

    Ei tarvi keskittyä siihen ohjaamiseen niin paljon kun polttaa paikallaan..ja hupi sen kun jatkuu kun päästää jarrun ylös..

    "isoks saa kasvaa muttei aikuiseks" :wink:
     
  12. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    Minunkin mielestä kumin vingutus jarrua vastaan on luonteen heikkoutta :smile:
    Ainoa oikea ja hieno tapa on polttaa kumia vauhdissa pelkällä kaasulla..
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ainoa oikea tapa on polttaa paikallaan ILMAN jarrua. :smile:

    Taitaa vaan vaatia suhteellisen huonoa pitoa suhteellisen iso tehoa vastaan.

    Muuten... Onnistuuko tuo edes kuivalla? Märällä ainakin onnistuu jäädä täysin paikalleen, entä kuivalla?
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Meneppäs selittään vesiburnis paikalle jollekkin kuskille, vittu sää oot köyhä kun tollasta teet. :cool:
     
  15. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Aika tais olla jotain 17 sekuntia, ja vastassa ei ollut mikään riisikippo vasan joku neliveto RS Audi. Se oli lajittelulähtö, joten ei niin väliä; kunhan vähän shouta kansalle. Itse kisan vallu kyllä voitti. Juu, ja ei ollut mun auto, enhän minä tuollaista...Mun auto oli tossa kisassa kyllä mukana ja tuli kakkoseks häviten valdemarille finaalissa. Kuljettajana toimi maan mainio Pärtel Roos.

    Moparin laatikoissa ohjeissa kielletään burnis ykkösellä, mulla on sellanen käsitys, että se voi vahingoittaa "overrunning clutchia".

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mopeman 2003-04-03 11:16 ]</font>
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Joo mutta vain silloin kun vaihdekaavio on käännetty. Ja aina lootasta riippumatta jos kaavio on käännetty, niin burnista ei kannata ottaa ykkösellä. Mutta "tavisvehkeillä" se kannattaa tehdä juuri ykkösellä.
     
  17. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Olishan se hienoa sudittaa vauhdista pelkällä kaasulla, mutta kun ei riitä voima! :sad:
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Helposti käy noissa kuminpolttohommissa silleen, ettei siinä laatikon kestävyyttä tarvitse ihmetellä, vaan perän. Lukottomalla pyrstöllä kun sopivasti sutii, niin vain toinen pyörä huutaa hoosiannaa ja toinen pysyy paikoillaan. ...Ja tietäähän sen kuinka siinä sitten käy kun tasauspyörästö pyörii miljoonaa niillä olemattomilla laakeroinneilla... pikkurattaat leikaa kiinni ristitappiin ja goodbye!
     
  19. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Jarrun avulla sudittamisessa on myös se huono puoli että takajarrut kuormittaa lisää voimansiirtoa, itse huomasin viimekesänä harjoitellessa että pyörittelemällä saa aika helposti suddaamaan jos on lukko. Rattia vaan ihan linkkuun ja silloin tällöin käyttää jarrua jos meinaa oijeta ja lähteä karkuun.
     
  20. asspen

    asspen 1st gear

    Ja sitten voi vielä käydä näinkin:

    Aamulla sitten päästin teinin itsessäni irti ja käänsin auton kätevästi 180 astetta kaasulla. Tuloksena perkeleellinen pamaus ja ropellus vaihdelaatikosta. Ei vetoa mihinkään suuntaan. Hih. Tekniikan vaihto alkaakin jo ensi viikonloppuna.

    Ehdin näköjään sittenkin vaihtaa sen kasin ennen kesää...

    PS. noin 2 litraa laatikkoöljyä tekee aika leuhkan lammikon märällä asfaltilla...

    :smile:
     

Kerro tästä muillekin!