Kuminauhamainen 4L80

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja AK78, 27.2.2017.

Tags:
  1. AK78

    AK78 1st gear

    Kokoonpano seuraavanlainen:
    vm -95 K2500 Chevy pikkari 6.5td koneella ja 4L80 laatikolla, Kojon lastulla

    Tässä jo jonkin aikaa ihmetellyt tuota lootan toimintaa ( ja samalla sitä voisiko vika olla korvien välissä). Vaatii reiluhkoa kaasunkäyttöä jos vähänkään ripeämpää kiihtyvyyttä haluaa. Kaikki vaihteet toimii ja kytkeytyy ok. D:llä turbiinin lukon kytkeytyessä kierrokset laskee reilusti, esim 2000 -> 1500 kierrokseen. Öljymäärä ok ja värikin ainakin tikusta tarkasteltuna normaalin punainen.
    Jokohan tuossa lie tunnit täynnä ja vaatis vähän isompaa huoltoa, vai meniskö vielä jollain teeseitse osan vaihdolla? Onhan tuolla jo ajettu n. 220 tuhatta mailia ja tarkoitus olisi vielä joku tuhat ajaa...
     
  2. Repaa

    Repaa 1st gear

    Viritä moottoria kulkee ripeemmin.
     
  3. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    vikaa on korvien välissäkin
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Aika normaaliltahan tuo kuulostaa. Laatikon luisteluepäilyissä on sellanen pieni pelastuspykälä, jos sitä joutuu useinkin epäilemään, niin se ei luista. Kun tahtoo se kertaluiskahdus tehdä selvää kitkoista. Luulen.
     
  5. AK78

    AK78 1st gear

    No mitenkäs toi turbiini, onko kuinka kuluva osa? Tarviiko yleensäkään vaihtaa kuin isompien remonttien yhteydessä, jos sittenkään? Kiinnostaa siksi kun olisi ylimääräinen turbiini nurkissa pyörimässä. Jokuhan tuohon kasvaneeseen kulutukseen on syynä kun ennen meni talvella seka-ajossa 15-18 l/100 ja nyt ei alle 20 millään.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä turbaanin sisälläkin on vaihtoa kaipaavia osia, useita.
     

Kerro tästä muillekin!