Kumitiivisteen teettäminen mallista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja VintageSpeed, 22.11.2016.

  1. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    '63 Imperialiin ei saa mistään uutta tupakki-ikkunan kumitiivistettä. Kyselty on Andy Bernbaumit ja Gary Goersit sekä ruotsinkin puolelta Mopar veikoilta.

    Onko kukaan teetättänyt mallin mukaan kumitiivisteitä ja mikä paja suostuisi ottamaan työn alle harrastelijan homman?

    Tai onko jollain täällä taito hyppysissä tehdä kumiosia?
     
  2. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Kumiosan valmistamiseen tarvitaan muotti johon kumi valetaan. Tekijä saattaa löytyä, löytyykö maksaja?
     
    Muokattu: 22.11.2016
  3. Harri S

    Harri S Double Gearhead

  4. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Iissä on OT-kumi joka tekee teollisuuteen kumitiivisteitä muotin läpi pursottamalla.. En tiiä kuin pieniä määriä tekee mutta varmasti mallista onnistuu... Kannattaa kysyä
     
  5. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Itse olen vaihtamassa kanssa tiivisteitä talven aikana ja sama ongelma on mun mielestä myös 64:ssa. Ajattelin kysästä tähän ratkaisua yhdestä teollisuuslaitoksesta, jos saisi tuon onnistumaan, mutta viikon päästä olen asiassa viisaampi. Oletko tutustunut tähän sivuun http://www.timohapponen.net/kumi/ En tiedä pystyykö tuollaista tiivistettä oikein helposti tekemään itse, mutta olisi kiva joskus kokeilla totakin hommaa.
     
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Kumiapu Oy tekee kanssa kumiosia.
     
  7. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Kerro mulle Nuc jos onnistuu. Muistelisin että '64 kopassa on sama tiiviste, voisi teettää pari enemmän.

    Tuolta Korja Kumista olenkin joskus jotain tilaillut, mutta eipä tullut mieleen että tekevät myös tarpeeseen. Täytyy käydä kyselemässä miten onnistuisi.
     
  8. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Onnistuu, hinta voi tosiaan olla kova kun joutuvat tekemään muotin. Kyselin joskus kauan sitten tuulilasintiivisteen tekoa hapertuneen mallin mukaan erääseen euroautoon, niin sanoivat onnistuvan ja tehneensä vastaavalla tavalla tiivisteitä mm. Lamborghiniin, mutta muotin materiaalikustannukset olisivat X ja työn hinta Y. Lompakoiden paksuudessa voi olla joitain eroja italialaisen urheiluauton entisöijän ja esim. meikäläisen välillä. Mutta kysyminen oli ilmaista, ja voihan se olla että pienemmän ikkunan kanssa on halvempaa :)
     
  9. Bukero

    Bukero Gearhead

    joko on kysytty tuolta http://www.kpusabil.se/ käsittääkseni tekevät jotain uustuotantoa.?
    mielenkiintoinen paikka tuli käytyä 15syksyllä.
     
    Muokattu: 7.12.2016
  10. 1300TI

    1300TI 2nd gear

    Fiat Forumilla vaikuttaa mm. PUR-valuina kaikenlaisia puslia sekä tukikumeja kilpureihin tekevä Matti, jolta varmasti osiesi teko onnistuisi asiantuntemuksella ja edullisesti.
    Yhteystiedon http://www.elisanet.fi/ville-pekka/

    Tai T. Happosen sivut tulee myös mieleen oitis, ottaisiko haasteen vastaan?

    Tai voisiko tehdä metritavarasta liimaamalla/sulattamalla? Jarrunesteessähän noita vanhoja tiivisteitä pehmentävät, milläköhän Triangle Motors pehmentää wanhoja antiikkirenkaita, pitäisi kysellä.
     
  11. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Tällö hetkellä on selvityksessä sellainen vaihtoehto kuin valumuotin 3d tulostus. Näitä firmoja on olemassa ja tuollaisen valumuotin saa teetettyä 500-1000€ hintaan, joka minusta on aika kohtuullista. Sen jälkeen pistän tiivisteen itse paistaen.
     
  12. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Toki tällainen yksittäisvalmistus on erittäin mielenkiintoista, mutta minulle on äärimmäisen vaikea uskoa, ettei Jenkeissä joku olisi jo tehnyt tätä hommaa ja olisi valmis myymään muutaman kappaleen kanssaharrastajalle pallon toiselle puolelle...?

    60-luvun alun Imperialit ovat suosittuja harrasteautoja kotimaassaankin.
    Oletko kysellyt asiaa esim. Imperial Clubin kautta?
    http://www.imperialclub.com/Repair/Body/windows.htm

    Steele Rubber katalookissa tuota ei taida olla, mutta sinnekin voisi laittaa eemeiliä tai soittaa ja tarkistaa nykytilanteen.
     
  13. jarona

    jarona Gearhead

    Kerran huomasin Aliexpress sivuilta rttä kiinasta saa vaukka minkälaisia
    tiivisteprofiileja, tiedä sitte ovatko kurantteja mutta ite aattelin
    tutkailla löytyiskö tuohon toiseen SVX:ään etuoven lasienvälistä
    tiivistettä sieltä ku alkuperäistäkään ei meinaa löytyä...
     
  14. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Eipä tunnu löytyvän valmista tiivistettä. SteeleRubberilta ja soffsealilta on myös kysytty. Lisäksi pyysin paria suomifirmaa, TuumaCid ja Oitracon, kyselemään toimittajiltaan löytyisikö. Yhden tiivisteet sain tilattua TuumaCidin kautta mutta olivat aivan väärät ja sain sitten sivuikkunoiden välitiivisteet.

    Imperial clubilta on myös kyselty, neuvoivat kysymään Gary Goersilta. Garyltä löytyy yksi pala tuohon ikkunaan, mutta nyt etsin kokonaista tiivistettä.

    Goersiin on vaan vaikeaa saada yhteyttä kun äijä on todella sairas ja lukee vain kirjepostia, en ole siis kysynyt alkaisiko tekemään kokonaista tiivistettä.

    Tämä tiivistehän on siis yhtenäinen ikkunaa kiertävä:


    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!