Kumpi parempi: TF 904 vai 727?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja V8 aspen, 26.12.2003.

  1. V8 aspen

    V8 aspen 1st gear

    Käyttökokemuksia. Kumpi loota kestävämpi? Korjaus-sarjojen hinnat jne tietoa kehiin.
     
  2. c-305

    c-305 Gearhead

    727 on kestävempi mutta haukkaa enempi tehoa kuin 904 eiköhän osat suurin piirtein saman hintaisia???
     
  3. V8 aspen

    V8 aspen 1st gear

    Vastaanpa itse omaan kysymykseeni:
    "The most legendary Torqueflite model is the A-727, assigned to the most muscular engines, heavy duty applications, and trucks. Base models tended to get the A-904 and, in later years, the A998/999. There was also a late A230 for the slant six, and a rather late conjured-up overdrive model with four speeds, the A833."
    C-305 kirjoitti:"727 on kestävempi mutta haukkaa enempi tehoa kuin 904"
    Onko tuossa tehon riistossa oikein selvääkin eroa?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: V8 aspen 2003-12-27 01:13 ]</font>
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    ja sitten B tai RB koneen perään on helpompi
    laittaa 727 kuin 904.
     
  5. Kyllä varmaan 15-20 hp takaa.
    Silleen että huomaa!
     
  6. Jevil

    Jevil 3rd gear

    Mikä auto (paino), moottori ja käyttötarkoitus on kyseessä? Se ratkaisee kumpi on parempi...
    Jos se on esim. Aspen pikkulohkolla joka ei ole mikään kilpakone, niin ehjän 904:n saa kestämään ihan hyvin jokapaiväistä ajoa. Vaatii mahdollisesti hieman laittoa, eli parempilaatuiset sisuskalut ja säätöä. Kulkee kevyesti, kuin vain automaatti voi...
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Sanoisin, että päälle 300 heppasten koneiden perässä kannattaa alkaa harkita, että onko se vauti vai luotettavuus tärkeempää. 904:n saa kyllä kestämään ihan mukavasti kun pitää vaan öljynlämmöt kurissa ja tekee koko lootan laadukkaasti hyvillä osilla. Sen kytkimet ym:t pvat kuitenkin kooltaan ihan toiselta planeetalta 727:n verrattuna mikä väistämättä näkyy kestävyydessä ja huoltotarpeessa. 904:n sanotaan olevan 0.1 -0.2 sekuntia nopeampi varttimaililla kuin vastaavan 727:n. Oon itse laittanut 999:n tilalle 727:n , kummatkin 11" turbiinilla, ja eron kyllä huomas bärstuntumalla selvästi. Aika iso syy siihen tais tosin olla se, että mun 999:ssä oli tiuhemmat 1. ja 2. vaihteet. Turbiini vaihto 10" tuntu tuovan tilanteen ennalleen ja ehkä vähän ylikin.
     
  8. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    Paljonkos noiden laatikoiden ulkomitoilla ja painoilla on eroa?
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    904 on ulkomitoiltaankin reilusti hoikempi ja lyhyempi kuin 727, eli vaatii eri mittaisen kardaanin myös. Vaihdevivut ja laatikon palkki sen sijaan ovat samat.
     
  10. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Ton tehoedun lisäksi 904-999
    lootalla on vakioturbiinissa
    korkeempi stallspeed (2000-2500), kun
    727:n vakioturbiinilla yleensä ~1000
    (tehomallien perässä korkeampi).
     
  11. caballista

    caballista 1st gear

    Jatko kysymystä: Onko noiden yokejen boreisssa eroa. Eli käykö sama kardaani lyhennettynä kun vaihtaa 904 -> 727. Minulla on SB 727 myynnissä ja tuli mahdollisen ostajan kanssa puheeksi.
     
  12. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei käy, 727 joukki on isompihalkaisijainen, enempi rihloja. Ja mianittakoon vielä, että joissain vaneissa tms:ssä on käytetty myös 904:n pituisia 727 lootia; lienevät aika harvinaisia kuitenkin kun ainootakaan en oo bongannut.
     
  13. caballista

    caballista 1st gear

    Kiitos vastauksesta. Palstan tietopankki Mopeman ei nähtävästi koskaan lepää, niin nopeasti vastaukset tulevat.
     
  14. firebreather

    firebreather 1st gear

    Muistelen kuulleeni että 904 verottais koneelta jonku ~30hp ja 727 ~50hp.
    904 varmaan kestää normaaliajoa hyvin, mutta sikamaista poljentoa ei hirveästi tunnu kestävän, ainakaan vakiorojuilla.
    Itte vaihdoin sen takia 727:aan, jos se olis pitkäikäisempi.
     
  15. Duster

    Duster 1st gear

    Itse kans hommasin 360 perään 727 lootan, kun haluan käyttö varmuutta ja ei oikein kiinnosta ylimääräiset rempat vain sen takia, että on liian heiveröinen.
     
  16. caballista

    caballista 1st gear

    Varmaan tuo on hieman kiinni siitä minkä perässä tuo on. Kovemmat voimat niin kovemmat kitkat.

    Muuten tuolla idealla manuaali /6 olisi aika kova mylly verrattuna automaatilla varustettuun. Vai paljon toi manuaali sitten haukkaa tehoa.
     
  17. 67

    67 1st gear

    tuntuu toi 904,olevan edelleen turhan aliarvostettu.mut eipä niitä silti myynnissä ole,ainakaan turhan paljoa.kyl ne"sikapoljentaakin"kestää.mulla on vaan hyviä kokemuksia niistä,mitä nyt säästö budjetti rempattu aski,vaihteen viime kesänä hukkaskin.ja 904 sopii paremmin,vanhempi koppaiseeen a-bodyyn,727 kun on isompi.
     
  18. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Se 904:n ja 727:n tehoero johtuu 727:n huomattavasti suuremmista hitausmassoista, ei kitkoista. Manuaalissa pienemmät hitausmassat lootan sisällä, mutta vauhtipyörä painaa aika paljon. Lisäksi on toi turbiinin momenttia kasvattava vaikutus. Eli välttämättä ero manuaalin ja 904:n välillä ei ole kovin suuri manuaalin eduksi.
     
  19. caballista

    caballista 1st gear

    Korjatkaa jos olen väärässä mutta 727:n sisällä on enemmän liukulaakereita. Liukulaakerit kait syövät iloisesti tehoa. Totta kuitenkin että massan hitaus (inertia) vaikuttaa asiaan. Kahden asian voimasuhteesta ei mitään hajua.
     
  20. 67

    67 1st gear

    ei ole nyt tässä kirjaa,josta tutkia asiaa,enkä ole vertailua tehnyt.mut periaatteessahan ne on samanlaisia,727 on vaan järeämpi.osat on isompia jne..
     

Kerro tästä muillekin!