Kumpi parempi: TF 904 vai 727?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja V8 aspen, 26.12.2003.

  1. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    727 kestää varmasti paremmin, siinä on paljon isompihalkasijaiset kytkinlevyt ja rummut, varmaan tuplaten pinta-alaa. Se vaan on painonsa takia pikkasen hitaampi. Noi MP:n turbiinit on aika halpoja, ne varmaan teetetään siellä mistä ne halvimmalla saa. Se harvemmin on laadun tae. Aftermarket turbiinithan tehdään useimmiten käytetyistä aihioista, kun ostat vaikka 10 tuumasen turbiinin niin se on ollut syntyjään jonkun pienehkän nelos tai kutoskoneisen auton keulilla. Niitä sitten vahvistetaan, jos vahvistetaan, valmistajasta riippuen, saatetaan jotain staattoria vaihtaakin (jostain toisesta vakiosta) parantaa laakerointia jne. Toi laadukkuus mun käsittääkseni koskee nimenomaan alkuperäisiä tehtaan turbiineja, oon kuullut aiemminkin, että noi mopsin turbiinit ovat hyvälaatuisia ja mainioita aihioita ralliturbiineille.
     
  2. SC 285

    SC 285 1st gear

    Mä käytin itselläni Turbo Actionin turbiinia ja koneistoa. Itse suosittelisin niitä. Ainakin S/SS ryhmissä tuntuvat suosivan noita...
     
  3. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Mulla on vitosen vipu(oliko sulla mopster?) ja TCI:n panta. Tosin se panta on kyllä ihan saman näköinen kuin vakiokin, liekköhän mitään eroa. Olikos niin että A500 toosassa on leveämpi panta?
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ottamatta sen enemmän kantaa kellä kannattaa mitäkin korjauttaa niin esim. kisaukot jotka on noita hommia kantapään kautta treenanneet osaa varmasti! Ja taas 30vuotta tavallisia askeja tehnyt ei välttämättä.

    Toi "vitosen" vipu on must pikkulootassa, mutta sen kanssa pitää tehdä pari pikkukikkaa ettei se haittaa kolmosen toimintaa ym..

    Leveä panta sopii myös vakiopakan päälle, mutta se taas haittaa etupakan sisäistä jäähdytystä. Tossa on liian monta pikkuasiaa joka pitää ottaa huomioon että niitä viitteis tänne kirjoittaa!!!
     
  5. mopster

    mopster Gearhead

    Ei ollu vitosen vipua 904:ssa eikä tässä uudessakaan. 727 ei sitä varmaan kaipaakkaan, mutta pikkulootan panta ois tietysti selviytyny paremmin sen kanssa. Minkä suhteen vipuja noista muuten löytyy vakiona?

    Senkin takia mulla se loota vaihtui, kun suunnitelmissa on ruveta tekemään tehokkaampaa stroukkerikonetta heti kun aika ja rahat riittää, ja sen perään olin ajatellut jokatapauksessa laittaa 727:n.
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Vakiovipuj löytyy käsittääkseni 2.4:n ja 5:n väliltä. 3.8 on vielä suht yleinen, 4.2 jo hyvin harvinainen ja 5 on ollut vaan hemilootissa. Jotkut ameriikan lootaäijät ei tykkää tosta vitosesta vaan haluaa mieluummin 4.2 välitteistä ainakin 727 lootissa, sita saa myös uustuotantona. Mulla on ollut tota 3.8 ja viittä, enkä oo toiminnoissa kyllä mainittavaa eroa havainnut. Niin mä sen ymmärsin, että noita flex pantoja saa olla enempi vitosen kanssa säätelemässä, ja liekö tossa jotain vaihdon ajotushommiakin takapantaa käyttävien manuaalikoneistojen kanssa? En oo kyllä ite huomannut mitään kummosta säätötarvetta ton vitosen vivullakaan.
     
  7. herrakani

    herrakani 1st gear

    Olisko tolle 904:lle jotain hyvää build-up-linkkiä? Mulla on tossa yhessä vähän suunnitteilla moisen aparaatin härkkimistä. Vois alkaa keräilemään osia talteen. Viritettyä kutosta oon laittamassa etupuolelle ja korikin on lähes henkilöautomainen. (alle 5m pitkä)
     
  8. herrakani

    herrakani 1st gear

    dumdidum? ei uutta infoa?
     
  9. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    Mitäs näille B&M tekemille 727 lootille on tehty käytännössä ja miten eroavat normaaleista 727 lootista käytössä? entäs huomaako B&M holeshot 2400 turbiinin kanssa ajossa mitään eroa vakioon?

    tuli tollanen paketti tilattua just ja toivon että ei tarvis enää lootan kanssa taistella.. hermo meni 904 kanssa vaikka taiskin olla vaan yksilö mutta silti..
     
  10. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Niille B&M:n lootille on tehty remontti. Ei tohon rahaan mitä ne maksaa just muuta tehdä. Se on suunnilleen kaikki mitä sille ylipäätään tarvii tehdä; remontti suht laadukkailla osilla ja shift kit. Loppu on kiinni siitä, että öljyä riittä ja, että se ei oo liian kuumaa.
     
  11. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Enpä oo noteerannut hyvää 904 rakennus linkkiä, mutta sama siihen pätee kun tohon 727:n; laatuosilla kuntoon, riittävä öljytilavuus ja riittävä jäähdytys sekä shift kit tai manuaalikoneisto.
     
  12. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Tulipa tuossa avattua manuaalikoneistolla varustettu 727, miksi accumulator on poistettu käytöstä, siis lukittu tapilla ja "sylinteriin" on porattu pari pientä reikää? Entä mitä iloa cushion springin poistolla saa? Ilmeisesti vaikuttaa vaihtokohtaan molemmat muutokset?
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Niin kauan kun accumulaattori liikkuu joustansa vasten niin vaihde ei kytkeydy päälle! Eli tolla tehdään loota kuminauhamaiseksi. Ja toi cushion spring on vissiin palautusjousen yleisnimi! ja niitä yleensä lisätään.
     
  14. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    hoijsaa
     
  16. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Joulun moparmusclessakin oli juttua 727 räpeltämisestä ja siinäkin oli tuo jousi poistettu takaservosta, mutta ei siinäkään kerrottu että mihin se vaikuttaa tai sitten en vaan ymmärtäny juttua. Vai onko tämä niin mystinen juttu että kukaan ei tiedä :eek:
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi takapanta irtoaa pelkällä palautusjousella kun esim. etupantaa avittaa öljynpaine! Toi paksu jousi taas hidastaa pannan irtoamista ja se taas hidastaa pakkovaihteilla 1-2 vaihtoa! Ralliukkojen "hömpötyksiä" :odroll: . Ja braketoosassa selitys on aikalailla sama.
     
  18. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Siitä ei pelkästään poisteta sitä jousta, vaan jousen poiston jälkeen shimmataan "kiinteeks". Jousenkin voi jättää siihen hämäämään, jos siltä tuntuu. Aftermarket billet servot on jo valmiiks yhtä puuta
     
  19. BB MOPAR

    BB MOPAR Gearhead

    Toi helojen ylijääminen sarjasta johtuu siitä että 904 ja A500 askiin myydään usein samaa helasarjaa. "Ylimääräiset" helat tulee A500:sen häntään.
     

Kerro tästä muillekin!