Kunnon ajoituslamppu suomesta??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja GBS, 2.9.2015.

  1. GBS

    GBS 3rd gear

  2. ds340

    ds340 Gearhead

    Summitilta piti juuri tuollainen hommata, kun ei suomesta löytynyt. Enpä ole ostosta katunut.
     
  3. soppa79

    soppa79 Gearhead

    Ei taida löytyä edes euroopasta, ei ainakaan ebayn kautta. Eu alueelta kun olisi löytynyt niin olisi säästynyt tullit ja alvit
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

  5. BBC

    BBC Guest

    Mulla on jenkeistä ostamani ACTRON, jonka pitäs olla kohtuullisen hyvä merkki, mutta nämä nykylamput menee sekaisin ainakin seuraavissa tapauksissa:

    -tasavirta systeemeissä
    -vanhoissa race magneetoissa

    Näin on käynyt parilla tutullanikin. Olen käynyt säätämässä sytkän Tutun autokorjaamolla vanhemmalla "ei niin digi" -lampulla joka toimii


    ah
     
  6. GBS

    GBS 3rd gear

    Juu mut tuo on liian hieno. Emmää osaa tollasia käyttää.
    Aikanaan käytin jotain snap on lamppua mikä pelas ok.
    Tuo ekan linkin lampussa näkis vissiin jo ennakon ja rpm samaan aikaan.
     
  7. DD6

    DD6 Gearhead

  8. Ana67

    Ana67 Gearhead

  9. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Snap onin edustajalta varmaan saisi hankittua hyvän lampun, mutta ei ole varmaan se halvin vaihtoehto...
     
  10. rb

    rb Double Gearhead

    Snap-onin ajoituslamppu on hieno, mutta tarjooppas sitä johonkin MSD sytkään, niin se näyttää ihan mitä sattuu.

    Siinä kohtaa joku anttilan halppislamppu toimii paljon paremmin koska se on niinpaljon tyhmä, että lukee ne seitsemän kipinää yhdeksi...
     
  11. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Mulla on Snap-On ja toimii MSD:n kanssa.
     
  12. jarpat

    jarpat 3rd gear

    Mitä tarkoittaa "kunnon" ajoituslamppu? Jos se ei oo rikki, niin kai se näyttää oikein? Mulla on itellä sellanen 70-luvun lamppu, joka näyttää miljoonaa asiaa ja kyllä mä siihen "oon luottanut". Jos mä nyt ostaisin uuden, niin en tiedä onko hinnallakaan merkitystä, kun nykyään tuntuu, että aikamoista paskaa valmistetaan joka hintaluokassa, eikä se uus varmaan kestäis neljääkytä vuotta, niinku vanha on kestäny...
     
  13. rb

    rb Double Gearhead

    Okei;........... Mun lamppu on viime vuosituhannelta, eikä se ymmärrä minkään monikipinä systeemien päälle.

    Mut muistaakseni siihen olisi ollut joku käikäle silloinkin saatavana, millä tilanne olisi korjautunut....
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei toi mun linkittämä ole vaikea käyttää. Napeista vaan valitaan mitä halutaan mitata. Saa näkym ään jenkat ja sytkäennakon samaan aikaan.
     
  15. GBS

    GBS 3rd gear

    Juu siis sellainen missä saa kierroksetkin näkyviin on hakusessa.
    Haitarihan noissa "kunnon" lampuissa on 100-350eur katteista riippuen.
    Mielestäni aika hieno apuväline jos näät oikeasti tarkat kierrokset.
    Täytyy varmaan tuolta sakuista tilailla tuo equus lamppu.
    Näkee samalla onko tuo lähes 20v halppislamppu kohillaan.
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Joo, ton equusin kanssa näkee kyllä kierrokset kohtuu tarkasti johonkin rajaan saakka. En muista tarkalleen millä kierroksilla alkoi kierrosnäyttö sekoilemaan, olisko ollut joku 2500 tai jotain.

    En silti ole nähnyt yhtään ajotuslamppua mikä näyttäisi yli 2500-3000 kierroksen kunnolla. Koviin kierroksiin tarvitaan jo erillinen mittari.
     
  17. GBS

    GBS 3rd gear

    Ostitkos tuolta saksasta? Miten homma hoitui?
     
  18. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Mulla on Made in USA Snap-On:in lamppu ja toimii ainakin MSD 6AL:n ja Ready-To-Run Pro Billet jakajan kanssa. On ollut sen verran hyvä kapistus,et en muita enää hanki. Osaa dorkakin käyttää ja rikkoutuessa saa myös varaosia kuuleman mukaan.Vielä ei oo ollut tarvetta.


    [​IMG]

    [​IMG]
     
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Saksasta homma hoitu niin kun suomestakin. Eli rahat tilille ja sulla on lamppu viikon päästä kotiovella tai aikasemmin.
     
  20. GBS

    GBS 3rd gear

    Kokeilin tilata mutta valikossa toimitusmaana vain saksa.


    Ja vastaus mulle sieltä:
    Dear Mr.

    we ask for your understanding that we are unable to offer deliveries outside of Germany.
    All orders (in written form, by phone, by Fax or E-mail) can only be shipped inside of Germany.

    Orders with a billing address outside of Germany (EU and Switzerland) and a german delivery address are possible at any time.

    Yours Sincerely

    Diana Heilmann
    voelkner-Team
     
    Muokattu: 25.3.2016

Kerro tästä muillekin!