kuolonuhreja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja exchevelle, 26.9.2009.

  1. Antti.K

    Antti.K Gearhead

    Anglia kaato

    Anglia kaato tämä viimeisin oli silloin 1999 toukokuussa.

    Mantorpin ekassa NDRS kisassa oli tätä pidoltaan kuuluisaa rataa liimattu vain 200 metriä. Kolarin jälkeen rata liimattiin virallisesti yli maalin.

    Lähdimme varikolta ja tuumasin mekatsuille kumpa päästäis ajaan Ruotsin mestaria vastaa jolla oli mustangi.
    Saatais siitä sitten tietoa hänen aikakortistaan.

    Sitten line upissa kohtalo järjesti meidät rinnakkain.

    Mulla maalissa 215 vauhtia ja mustangilla 235 hän jarrutti ensimmäistä kertaa uusilla levyjarruilla ja kaikki pyörät menivät lukkoon.
    Mustang ajautui suoraan poikittain Anglian eteen ja törmäsin pääkaaren ja takavanteen kohdalle.
    Onneksi tähän muuten Anglian aisanpäät olisi menneet kuskin reiteen.

    Anglia pyörähti tästä korkealle ilmaan ja tuli alas pyrstölleen, sitten pyörittiin joka suuntaan n.150 metriä ja siellä oltiin katollaan nurtsilla.

    Katselin kun tuulilasissa valuu automaattiöljyä alaspäin että taisi käydä pahasti kun vaihdelaatikko on poikki.

    Katastroffi ryhmä oli heti paikalla ja näyttivät peukkua että onko kaikki ok johon vastasin pää alaspäin näyttän peukkua että ok.
    Edelleenkin Mantorpissa muutama palomies näyttää mulle peukkua väärinpäin !

    Turvalaitteet kesti tämän tällin ja kuljettajan vauriot olivat vain henkisiä.

    Ei voi kyllä suositella kenellekään törmäämistä yli 215 km vauhdissa lähes paikallaan olevaan esteeseen, mustangin kulkusuunta oli Angliaan nähden poikittain.

    Iskujen kovuutta voi päätellä siitä että melko lyhyt 35 rihlainen vetoakselikin taipuu ja laakeri cooli menee poikki pesässään.

    Angliaa rakennettin n. vuosi ja palattin 2000 keväällä sarjaan mukaan.
    Tuloksena SM 1 ja NDRS 3

    Mustang eteni kolarista huolimatta finaaliin jossa Raiski pudotti hänet !

    t,Antti
     
  2. Jza

    Jza Double Gearhead

    ^Sulla oli Antti komeita kuvia tuosta "vähän" siipeensä saaneesta ankasta siellä rekassa. Ei niitä missään netissä mahda olla näytillä?
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mulle tuli tästä aiheesta lähinnä mieleen että eiks tää olis enemmänkin suoli24 keskustelun juttuja kuin oikean harrastesivuston :odroll:
    Jotenkin vaan sellasta sen tyylistä asioiden esiin kaivamista ja mukamas päivittelyä.

    Omat riskinsä tuolla on aina kisoissa mukana mut mun mielestä on parempi että ne ja niistä kirjoittelut ja puheet jää sinne.

    Mut tää nyt on vaan mun mielipide joten jos joku saa kicksejä näistä ja kaikenlaisista onnettomuuksista niin siitä sitten vaan.
     
  4. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Joo. samaa mieltä. Jääköön onnettomuudet ja kuolemiset unholaan ja muistellaan vaan niitä permpia tapahtumia siellä kilparadalla. Jonkun tutun sureminen on toinen juttu, mutta ei silläkään kannata mälläillä julkisesti netissä. Vai :eek:
     
  5. exchevelle

    exchevelle Gearhead

Kerro tästä muillekin!