Kuorma-auto USAsta (Suburban, F-350, Excursion)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Like a Rock, 17.1.2004.

  1. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Tää väliseinähomma taitaa mennä ihan katsastusmiehen mielen mukaan, sillä tässä olen ostamassa HYVÄÄ Suburbania itselleni ja juuri yhtenä päivänä koeajelin yksilön jossa oli nahkajakkaroita koko kabiini täynnä eli oli 8hölö kuorma-auto. Eikä väliseinästä tietookaan.
     
  2. Tap-Sa

    Tap-Sa 1st gear

    Aika halpa, mikä firma toi ja kontissa vai ro-ro?

    Onko muuten tietoa tarvitseeko tota sivuvilkkua eteen asentaa jos sivupeilissä on vilkku?
     
  3. pantera

    pantera Double Gearhead

    Kylla uudempiakin kuin 6/96 k/autoja on rekisteroity ihan hiljakkoin. Jopa 2001 F350 super duty on kilvitetty.
    Muutoksia vain joutuu tehda ja poikkeuslupia hakea.
    Huhut kertoo etta syksyn aikana olisi tulossa muutoksia AKE'n poikkeuslupapoliitiikkaan paperisotaa helpottaan?
    Onko muut kuullu asiasta?
     
  4. mrpete

    mrpete 1st gear

    En tiedä liittyykö aiheeseen, mutta olen kuullut, että jossain vaiheessa säännösten pitäisi muuttua niin, että yhdessä eu-maassa saatu (kansallinen?)hyväksyntä pitäisi hyväksyä myös muissa eu-maissa. Tämä siis tulossa eu:sta, ei mikään suomen oma idea.
     
  5. subur

    subur 1st gear

    saatiin samalle kylälle kaksi autoa,joten tulivat samalla kontilla ja 800 taalaa per auto rahti.asi international toimitti autot.n.kaksi viikkoa miamista.satamamaksu 400 egee.peilivilkut kelpaavat.usassa toimii montakin suomalaista jotka välittävät autoja.väliseinä voi olla verkosta väh.6mm:n vahvuus ja verkonsilmän koko enint.50mm*50mm.vaatii esim.kulmaraudan tueksi.nii ja lakipykälät muuttuu koko ajan "huomenna" kaikki voi olla toisin.
     
  6. freeride

    freeride Gearhead

    mä en kyllä jaksa ymmärtää minkä perkeleen takia toi verkko pitää laittaa?sehän on ton auton sabotointia!nimenomaan subun mainoksissa on kuvia kuinka kuljetustilaa on todella paljon kun takimmaisen rivin kaataa pois tieltä..paitsi täälä vitun suomistoliitossa.tarvis kans jonku nostaa kanne tostakin!olis ny luullu että noista stanan verkoistakin olis päässy samalla kun puupenkki aikakin loppu..mutta ei.eläköön suomen sosialistinen neuvostotasavalta.kauan eläköön kommunismi ja kateus!ah..tulipa avauduttua :smile:
     
  7. subur

    subur 1st gear

    perseestä se on kyl,mut pulteilla ja muttereilla se on vaan kiinni.taitaa mullakin vähitellen "löystyä" kalterit irti.mut maanantaina uusintakatsastus,joskos sais oikeat kilvet.täytyy sit vähän laskea koko sopan hinta ilmoitella näillä nurkilla.
     
  8. subur

    subur 1st gear

    paljonko on vm -95 Gmc suburbanin 6.5 td kokonaispaino? onko kellään varmaa tietoa.katsatuskonttori mittas auton 3045 kg tankki täynnä ja kantavuutta 533kg eli kokonaispainoksi 3578kg.täten uusien säännöksien mukaan sais 4-paikkasen k.a:n.nyt pitäisi painoa pudottaa viel n.80kg.sitten sais viidelle rek.jos joku tälläisen omistaja ottaisi yhteyttä olisinpa kiitollinen.p.0503535454.pieni kiire asialla.
     
  9. Tap-Sa

    Tap-Sa 1st gear

    Omamassan perusteella täytyy olla malli 2500 jolloin kokonaismassa 3900kg/8600lbs. Mutta täytyyhän tuollaisia olla jo ennestään suomen rekisterissä että senkun katsastussetä vaan katsoo koneeltaan. Mistä toi 533kg on pieraistu, naurettava lukema, kolmen tonnin autossa joku micran kantavuus :smile:
     
  10. Tarmo

    Tarmo Gearhead

    Itse paraikaa Ameriikan maalla lomailemassa ja yhdessa autoliikkeessa olisi kaupan tammoinen:
    [​IMG]
    vuosimalli '96 ja pyynti 14000$
     
  11. subur

    subur 1st gear

    no niin, kilvet ruuvattu paikoilleen.suburbanin slt 2500 4*4 kokonaismassaksi tuli 3583 kg ja omamassa kevennyksen jälkeen 2960 kg joten uusien asetuksien mukaan tämän sai rek.viidelle hengelle.takapenkki poekkeen.väliseinä taakse,jolle piti olla lujuuslaskelma.paikallinen metallifirma teki sen 30e.kats.maksu 167e ja muut tarpeet n.150e ja metron todistus 150e.ja rahti 800$ satamamaksu 400e muut kulut 40e tullissa.tulli 22% ja alv.22%.joten 2000e saa varata näihin sivukuluihin autonhinnan päälle.
     
  12. subur

    subur 1st gear

     
  13. finmower

    finmower 1st gear

    Ittellä on nyt käytössä 2001 F350 Superduty
    PSD paripyörillä, kyllä täytyy sanoa että on mahtava kärrynvetäjä, 250 hp.
    Rekisteröinti oli ongelma, pitää tuntea presidentistä lähtien kaikki virkamiehet.
     
  14. jojo79

    jojo79 1st gear

    subbe jenkeistä...

    Kannattaakos se nyt sitte ihan oikeesti lähtee rahaamaan jenkeistä subbea? Kiikarissa olis vm95 4x4 2500:nen.. Vai pitääkös tyytyä johki suomi tarjontaan? Kuitenkin jenkeistä sais vajaaseen 10000 taalaan subben ja suomessa taas edes kiinnostavasta joutuu maksaa sen 20000e saatanan verotus... :mad:
     
  15. eno

    eno Gearhead

    No katso esim: www.netcar.fi sieltä chevroletit ja sitten lasket tuontikulut siihen päälle.
     
  16. mtarhala

    mtarhala 1st gear

    Moro,

    Olisi tarkoituksena rahdata dodge durango Virosta ja saada se rekisteröityä kuorma-autoksi. Kaipaisin käytännön vinkkejä.

    Soitin akeen ja yllättäen virkailia ei tiennyt käytännön asioista mitään. Puhelu katsastuskonttorille selvensi hieman prosessia ja sain listan tarvittavista todistuksista. Se mistä todistukset saan jäi epäselväksi.

    Nettiautossa on muutama durango myynnissä ja ovat kaikki k-a rekisterissä. Oli homman ei pitäisi olla mahdoton.

    Viron myynti-ilmoituksessa on kokonaismassaksi merkitty noin 2900kg. Eli kantavuutta pitää saada lisää. Jostain keskustelusta bongasin takajousituksen uusimisen... Onkohan riittävä ja onko iso homma?

    Katsastuskonttorin heppu mainitsi myös e-hyväksytyistä laseista. Onko durangon orkkislasit e-hyväksyttyjä vai pitääkö nekin vaihtaa?

    Muitakin käytönnön vinkkejä kaipailisin kipeästi!

    Auttakaas miestä ojassa, niin saadaan tähän maahan yksi nelivetomöhkäle lisää.

    -Mika
     
  17. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Dodge Durangoa ei saa kuorkiksi
     
  18. mtarhala

    mtarhala 1st gear

    Moro,

    Olipas tyhjentävä vastaus. hieman perusteluita voisi toki heittää kehiin.

    http://www.nettiauto.com/dodge/durango/2181857 tuossa on yksi k-a rekisterissä. Nimen perässä toki truck master.

    Olisi kiva tietää, jos joku osaa vastata, pitääkö tulla suoraan tehtaalta kuorkkivarusteltuna vai voiko jälkikäteen muuttaa varustusta?

    -Mika
     
  19. kane

    kane 1st gear

    :eek: eikös rakkaassa soomessa tarvi olla kuorkin kok.paino yli 3500kg?
    joka siis todetaan auton ovesta tehtaan tarrasta. Truck Mastershan teki ns. tyyppitodistukset uusiksi nimellään myytyihin malleihin.
     
  20. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Niin mä kirjoitinkin et DODGE durangoa ei saa kuorkiksi, eikä muutes ole noita truckmastereitakaan ihan viime aikoina tullut lisää? AAke kun päätti et truckmaster ei ole autonvalmistaja eli sillä ei ole oikeutta kirjoitella omia juttujaan. Eli ei taida onnistua enää?

    Kokonaispaino pitää olla yli 3500kg ja noi jää reilusti alle. Kuten Tahoe, Escalade yms joita on suomessa ennen rekattu kuorkiksi useampia kunnes kävi kuten kävi......

    Jos joku tuollasen rekkaa kuorkiksi nykyään niin kertokoon ihmeessä et miten.
     

Kerro tästä muillekin!