Kuorma-auto USAsta (Suburban, F-350, Excursion)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Like a Rock, 17.1.2004.

  1. yamaha

    yamaha 1st gear

    Vastaavuustodistus

    Mistä olette hommanneet vastaavuustodistuksia ja mihin hintaan?? Yksi firma olis pyytänyt 900 euroa todistuksesta! Minun mielestä tuo on jo ryöstöä.. Auto on cevyn silverado 2500 vm -2000
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Tuohon saa 600:lla paperin mun kautta. Halvempiakin voi olla.
     
  3. yamaha

    yamaha 1st gear

    Suuntahan kuulostaa jo lupaavalta kun 300 euroa lähti jo heti hinnasta pois. Mitäs olette muut maksaneet lappusesta?
     
  4. Chevyäijä

    Chevyäijä 1st gear

    Hommasin 2001 Ford Excursionin viime syksynä, ja siihen hommasin lapun 990 euron hintaan, joka tuli Itävallasta. Hinta hirvitti mutta siihen hätään en keksinyt halvempaa. Että silleen. Kokonais kustannukset sain pysymään muuten edullisena kun tein muutostyöt itse.
     
  5. korbela

    korbela 1st gear

    Excursion istumapaikat

    Morjes,

    monellekko ton Excursion pystyy rekisteröimään? Jossain näkee et kaheksalle, mikä on totuus ?

    Itellä hiukan kyseisen pelin oikeat painot hukassa ja laskentakaava
     
  6. Chevyäijä

    Chevyäijä 1st gear

    Excursion

    Terve. Mulla merkattiin aluksi 8 hlöä ja kun kilpiä hain niin katsastusmies merkkasi henkilömääräksi 6. Selitteli asiaa silleen että kuorma-autossa kantavuudesta menee puolet kuormaa varten ja toinen puoli jaetaan henkilöille. En tiedä mikä sitten totta on. Autoni on muuten takavetoinen ei neliveto. Katsastuskonttorina Laitilan K1.
     
  7. Antti P

    Antti P Gearhead

    Re: Excursion istumapaikat

    Tais olla siten että puolet pitää olla tavaralle ja loput jakautuu siten että kuski 75kg ja matkustaja 68kg joten jos kahdeksalle haluaa niin 75+(7x68)=551kg x2= 1102kg
    eli kokonaispaino miinus omapaino pitää olla vähintään 1102kg!
    Vararengasta, toista akkua, tunkkia, yms ei katsastuksessa tarvii..
     
  8. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Re: Excursion

    Excursionin kantavuus ei riitä kun kuudelle vaikka jättäis varapyörät yms turhat pois. Rankasti keventämällä saa 7:lle
     
  9. rkr

    rkr Gearhead

    Re: Excursion

    Yllättävän huono kantavuus tuossa, subben saa sentään seitsämälle tai jopa kahdeksalle ilman ongelmia. Vinkkinä, meidän meni kahdeksalle kun tankki oli lähes tyhjänä eikä katsuri huomannut huomioida asiaa.
     
  10. -BasE-

    -BasE- 1st gear

    Minkälaiset seuraamukset tulee, jos otan excursioniin joka on rekisteröity 1+4:lle vaikka kaikki penkit täyteen 1+7 ja sattuu polliisi paikalle ???
     
  11. Judas

    Judas 1st gear

    Nyt tarvis vähän apuja.

    Meren takaa olisi matkalla yksi kappale 2008 vuosimallista F-250:stä joka pitäisi kilvittää.
    (ensirekisteröinti 8/2009) Odotellaan toki hetki että saadaan 6kk täyteen ettei mene uudesta autosta.
    Henkilöautopuoli on kutakuinkin tiedossa vaatimusten puolesta, mutta kuorma-autojen osalta ei sitten mitään hajua.

    kelpaako lasit?

    valot vaatii kikkailua.

    saako noihin mistään järkevästi vastaavuustodistusta?

    Jos joku vastaavan ikäistä katsastellut suomessa niin voisi vaikka nakkaa mailiin kokemuksia. SKoljonen[at]gmail.com
     
  12. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Lasit kelpaa jos on vastaavuustodistuksessa, niitä ei kait saa mistään järkevästi. marcorolla on vastaavan saanut ainakin leimakuntoon ellei jo kilpiin.
     
  13. Judas

    Judas 1st gear

    Eli leimaus on siis mahdollista!
     
  14. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Kaikki on mahdollista. Toiset on vaan vaikeita ja toiset vielä vaikeampia tapauksia
     
  15. Suomen virkakoneisto on niin hyvin lobattu pitämään virallisten autontuojien puolia ettei edes eu:n näpäytykset estä kansalaisten kyykytystä tässä asiassa , tän valoshownhan piti loppua ,ainakin määräajaksi mutta kyllä sekin sitten vesittyi kalkkiviivoilla ,kun herrat oikein kieroutuneesti pykäliä tulkitsi (AKE:ssa?)
     
  16. jaolpi

    jaolpi 1st gear

    Iskenkö käteni kovastikin paskaan, kun olis tarve chevyn lyhyt ohjaamoiselle kevyt kuorkille ja löysin nyt esim tämmöisen.

    Used 2007 Chevrolet Silverado C/K2500 4x4 Regular Cab LT

    http://www.autotrader.com/fyc/vdp.jsp?c ... =274014837

    Onko tuon kilpiin saaminen nykyään tekemätön paikka ts. maksaa maltaita vai saako tarvittavat vastaavustodistukset ym. paperit johonkin järkevää hintaan?

    Onhan noita pickuppejä suomessa kilvitetty, mutta entäs tämmöinen lyhyt hyttinen? (Ei ainakaan mulle ole vielä tullut vastaan)

    Olisikohan täällä joku niin ystävällinen ja kertoisi mitä papereita ym. oikeasti tarvitsee hommata, jotta saisi kilpiin. Ja mikähän noiden vaadittavien papereiden hintaluokka on?

    Olen nyt käynyt näitä topikkeja overdrivellä ja kavereilta kuultuna läpi, enkä ole muutakuin mennyt enemmän solmuun. Tuntuu olevan monenmoista mielipidettä ilmassa. Jotkut kaverin kaverit ovat vain todenneet että haet vaan kaikille vaadittaville muutoksille poikkeusluvat...vähän epäilen onnistumista.

    Lisäksi tuntuu nämä säädökset muuttuneen tässä muutaman viimevuoden ajalla, joten mikähän nyt on se uusin tieto?

    Tossa viitisen vuotta sitten tuotiin yksi H2 texasista kotiin ja siihen tilattiin rekisteröinti erikseen yhdeltä pajalta, eikä maksanut silloin kuin 20 000€ kilpiin saaminen. Joten onko tämmönen pickuppin kilpiin saaminen edes hitusen järkevämmällä hintatasolla?
     
  17. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Aika reilu hinnoittelu jos 20k kehtaa joku pyytää muutoksista.

    Toi tarvii vastaavuustodistuksen, nopeudenrajoittimen, e-valot ja muut kuorma-automuutokset joita on tällä palastalla käsitelty viissiin sata kertaa. Lyhythyttisen tulli on 22% + alv 22%.

    Muutoksentekijöitä on suomi pullollaan jos ei itse halua tehdä.
     
  18. Minua kun kiinnostaa ainoastaan isolla BENSAkoneella olevat yksilöt , niin niissä one se hyvä puoli ettei rajotinta vaadita ,tai ainakaan 2002 seen ei tarvinnut laittaa , kaikki muut muutokset ja vastaavuustodistukset toki joutui tekemään/hommaamaan.
     
  19. rkr

    rkr Gearhead

    Taisi 2004 olla se rajapyykki kun joutuu bensakoneiseenkin laittamaan rajoittimen.
     
  20. On se vaan hyvä kun saadaan jotain rajaa tähän meininkiin :rotfl: ..... eiku :wc: :wc: :wc: :wc:
     

Kerro tästä muillekin!