Kuorma-auton tuonti USA:sta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja uffew, 2.2.2009.

  1. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ainakin monessa Chevyssä on. Epäsymm. etuvalokuvio, edessä ei oranssia parkkia, vastaavuustodistus, lavan kuormaverkko, lavan kuormankiinnityspisteet, ja edellä mainitut. Valojahan ei saa enää leikkaa-liimaa tyylillä rakennella, samoin hylkyjä tullut pakkivalojen muuttamisesta vilkuiksi, käyttötarkoituksen muutos.
     
  2. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    No niin nyt on auto pihassa. 1500HD silverado vm . 2003 6.0 bensakone.
    Vastaavuustodistukset tilattu tuv nordicilta. Etuparkit muutin jo mutta miten sen takasumuvalon kanssa nyt on? Minkä kanssa se saa palaa samaan aikaan ja minkä kanssa ei?? Otanko vaan etusumareilta napille ja siitä takasumarille??
     
  3. ventora

    ventora 2nd gear

    mites nuo 2008-2012 avalanchet,niissä tuntuu varsinkin euroopassa olevan joka autossa eri kokonaispaino,löytyykö jostain viralliset painot?kuorkeiksi näitä kuitenkin saatu jonkin verran..
     
  4. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Takasumuvalo saa palaa miten vaan. Sääntönä on että ptää olla merkkivalolla. Riippuu katsurista hyväksyykö etusumuvalojen merkkivalon.
     
  5. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Auton kokonaispaino riippuu auton varusteista. Aikuisten oikeasti niiden oikeat kokonaispainot eivät ole riittäneet täällä Kekkoslovagiassa k-a;ksi.

    Paljon on leimattu manilupoiduilla papereilla. Siksi niiden tuonti on loppunut kun paperit eivät ole enää kelvanneet.
     
  6. ventora

    ventora 2nd gear

    no sen löysin et tehtaalta lähtenyt ainoastaan kahdella painolla 8100lbs oli toinen ja toinen läheltä eli 2wd ja 4wd eri painoilla,molemmat selkeesti yli 3500kg eikös nuo ovitarrat ole mitä tehtaalta haluttu. japanista tuli astro niin siinäkin oli pudotettu paino uudella tarralla alle tehtaan painojen et mennyt halvempaan maksu luokkaan.
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    No jos saat sellaisen vastaavuustodistuksen ni eihän siin sit mitään ongelmaa ole.

    Vanhempien tuonti loppui aikoinaan kuin seinään.
     
  8. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Eikös noi avalancet mene sillein 5.3 on alle 3500 ja 8.1 on yli 3500kg.
    Samoin taitavat olla 6 ja 8 pulttisilla navoilla. Ainakin ne vanhemmat.

    Kyllä se ovitarra on jumala ja siitä katsotaan akselimassat, ainakin minulla katsottiin.
     
  9. ventora

    ventora 2nd gear

    2007 uudemmat on gmt 900 sarjan alustalla,ei ole enää erikseen 1500,2500 alustaa.noissa vanhemmissa ainakin vaneissa on tullut vastaan 1500 alusta 4wd yli 3500kg ja 2500 alusta just alle 3500kg. jostain näki vin koodilla tehtaan painoin mutta mistä?
     
  10. Extreme-Erno

    Extreme-Erno 3rd gear

    Uuden Silverado 2500HD 2016-2017 tuonti kiinnostaa kovasti. Olisiko jollain kertoa kokemuksia, että mitä valomuutoksia ja muita muutoksia näissä tämän ikäisissä vielä pitää tehdä? Mistä nopeudenrajoitin tällaiseen?

    Tiedossa on että ainakin:
    - Sivuvilkut
    - Takasumuvalo
    - Lavan kuormankiinnitys lenkit
    - Takaikkunan ritilä tai vaihtoehtoisesti matala lavakate.
    - Roiskeläpät
     
  11. Ck

    Ck Gearhead

    ulkomuistista heitettynä jotenkin näin,
    roiskeläppiä ei tarvi alle 7500kg autoissa.
    +todistus kuormasuojasta/lavan kiinnityspisteistä(6kpl) ja lavan kiinnityksestä
    +vastaavuustodistus meluista ja päästöistä (päästöistä ei tarvi jos carb tarra moottorissa)
    +nop rajoitin
    -lähivaloista hyväksytyn asiantuntija lausunto,
    -takavilkut keltaiset
    -yli 6m autoissa sivuvalot

    lisäksi muistaakseni 2010 ja uudemmissa vaaditaan jonkunlaiset todistukset
    polttoainesäiliöistä,ohjauslaitteista sekä vetokoukusta
     
  12. Extreme-Erno

    Extreme-Erno 3rd gear

    Joo selvä. Muut hoituu varmaankin, mutta lähivaloista lausuntoa ja todistusta kuormasuojasta ja kiinnityspisteistä en tiedä mistä lähteä hakemaan. Onko näistö kokemuksia?
    Valojen korkeus-säätökin taitaa olla pakollinen, mutta se hoituu varmaankin nykyään helpointen ilmajousien asennuksella taakse?
     
  13. asperiini

    asperiini Gearhead

    Valoista saa todistuksen semmoisilta katsastusasemilta joista löytyy inssi jolla on lupa ne DOT valot tarkistaa. DOT valojen kanssa et sitten enää tarvitse tuota korkeussäätöäkään.
    Näin oli ainakin Excursionin kanssa.
     
  14. asperiini

    asperiini Gearhead

    Kuormasuojaan päti ainakin aiemmin ihan vapaamuotoinen valmistajan antama todistus, niin kait niihin kiinnikkeisiinkin. Eli tekijä arvelee että ton ne kestää ja laittaa sen paperille.
     
  15. Ck

    Ck Gearhead

    Mulla tuli kuormasuojan mukana vaadittavat paperit. Otin dually oy härmän mieheltä.
     
  16. Extreme-Erno

    Extreme-Erno 3rd gear

    No niin nyt päästään jo pitkälle. Kiitos! Taakse on varmaan saatava ne oranssit vilkut ja erotettua ne jarruvaloista joten sinne kannattaa varmaan ostaa uudet tarvike lyhdyt missä euro hyväksyntä?
     
  17. Ck

    Ck Gearhead

    Jos saa niin miksei. Dot hyväksytyt takavalot käy kunhan värit ja valojen lukumäärä on oikea. Kaikki lisättävät "ylimääräiset" valot kuten sivuvilkut,takasumari yms pitää olla E-hyväksyttyjä.
     
  18. 42olds

    42olds 2nd gear

    Ehdin kysellä jo tuolla toisaallakin, mutta koska kaikki eivät varmaan Fordin merkkikeskustelua seuraa, niin kysytään täälläkin.

    Jos laitan tuommoisen tonneau coverin lavalle, niin voiko sen avulla välttyä tuosta lavakaaren laitosta? Koska sehän periaatteessa estää tavaroita tulemasta niskaan.

    Entäs jos saisin äherrettyä auton museokilpiin, niin välttyisikö sillä tuon lavakaaren laitosta?
     
  19. Hai

    Hai Double Gearhead

    Jos pystyt laskelmilla osoittamaan, että tonneau coverin lujuus on riittävä kuormatilan etuseinäksi, niin sitten.

    Tietääkseni museoautostatus ei poista kuormatilanetuseinävaatimusta. Tietysti, jos se on niin vanha, että ko. sääntö ei ollut vielä voimassa, ni ehkä sitten.
     
  20. 42olds

    42olds 2nd gear

    Vähän, kun googletteli, niin asia taisi selvitä.
    Kuormatilan tulee olla koko auton levyinen ja korkuinen. Eli tonneau cover ei siis ilmeisesti kelpaa. -84 on tainnut tulla vaatimus seinämästä, eli sekin menee parilla vuodella yli.

    Pitää alkaa katselemaan, löytyisikö käytettynä tuota seinämää.
     

Kerro tästä muillekin!