Kuorma-auton tuonti USA:sta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja uffew, 2.2.2009.

  1. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Ei kelvannut ainakaan lavakate kun omaani katsastin. Sen saa kuulemma pois ja käski laittaa kaaren takaisin. En kuitenkaan kehdannut sanoa että saahan sen kaarenkin pois niin kuin näet sieltä koneelta kun se maahantulokatsastus eli sillä tehty. Ja mulla ole se lavan päälle tuleva tasainen kate ei koppi.
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ainakin kun noita joku vuosi sitten tuotiin niin tuo kate kelpasi, se rajaa kuormatilan lavan korkuiseksi ja silloin lavan etuseinä hoitaa kuormasuojan tehtävän, FMVSS tarrassa vakuutetaan että täyttää normit. Nykyään voipi olla toiset ajatukset.
     
  3. Ck

    Ck Gearhead

    Uusinta uutta vuodelta 1982, edelleen voimassa.

    5§ Etupäädyn tai ohjaamon suojan mitat
    Kiinteän kuormakorin etupäädyn on oltava vähintään kuormatilan levyinen ja ohjaamon korkuinen.

    http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1982/19820940
     
  4. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Just olin samaa liittämässä. Tähän se katsurikin tarttui, mutta varmisti vielä jostain sen asian ja soitti pari päivää jälestä perään kun sai vastauksen.
     
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Onko siitä määrityksiä millainen se etusermi pitää olla?

    Siis fyysisesti saako se olla vaikka sellainen stripparikuraläppäkuva (onks toi ees yhdyssana?)
    tai hämähäkin verkko?
     
  6. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Ei taida olla mutta muistaakseni pitää kestää 500kg.
     
  7. fudge85

    fudge85 Gearhead

    Riippuu aina katsurista.. Pari vuotta jo katsastettu ilman verkkoa eikä ole tullu mainintaa.. Meinaan kyllä laittaa että suojaa takalasia enemmän mutta ei ole saanu vielä teetettyä..
     
  8. pantera

    pantera Double Gearhead

    Kaveri osti uuden kuorkki escalaaden., kuormaverkkoo ei näkyny ja kiinnikkeitäkään en havainnu ja kysyinkin et missä verkko?
    "jaa... tuli siinä joku semmonen verkko mukana...mietinkin että mikä moinen mahtaa olla" :D
     
  9. hodis

    hodis 3rd gear

    Aikoinaan kelpasi se että joku"tekniikan asiantuntija" arvioi suojauksen sekä kiinnityspisteet riittäviksi ja allekirjoitus. Pariin RAMin paperiin nimen laitoin ja se oli ok?
     
  10. DslCat

    DslCat Gearhead

    Onhan noita tullut 3D-mallinnettua ja fem-laskennan tuloksin mallinnettu siirtymät sekä kiinnikeiden rasitukset. Heti kun nämä "sporttikuorkit" (Hakuninmaan inssien nimitys) 14 vuotta sitten tuli mahdolliseksi - siis ohjaamoon penkkirivien lisääminen N2:ssa..
    Olihan tätä siellä kummastelemassa 3 inssiä ja talon hefe :cool:
    Tekeleen piti ketää 10% kuormatilan kantavuuden tasaisesti ohjaamosuojan pinta-alalle levityn vertikaalivoiman, mutta vähintää 5kN (=500kg)
    Nippu A4:ia jäi Akelle arkistoon..
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    pantera tykkää tästä.
  11. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Minä ainakin laitoin itse vaan nimen paperiun että se kestää ja se oli siinä.
     
  12. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    maksimi silmäreikä verkossa 50x50mm, mutta on kyl nähty ettei siitä aina pidetä kiinni.

    mulla on vaan kaks putkea ikkunan edessä(lavakaaressa kiinn), se ei riittänyt.
     

Kerro tästä muillekin!