Kuparisen kannentiivisteen materiaalin käsittely?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tuomas k, 25.9.2004.

  1. tuomas k

    tuomas k 1st gear

    Hehkutetaanko kannentiivistettä myös aiemmissa tekovaiheessa/vaiheissa? Sen tiedän että ainakin asennusvaiheessa yleensä hehkutetaan ja sen jälkeen laitetaan kansi momenttiin, mutta hehkutetaanko myös aiemmin?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Valmistaja toimittaa ne asennusvalmiina, eli ei tarvii hehkuttaa ennen asennusta. Uudelleen käytettäessä ne voi hehkuttaa pehmeäksi ennen asennusta.
     
  3. tuomas k

    tuomas k 1st gear

    Tarkoituksena tehdä itse (tai ainakin yrittää :odroll: )
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin siis, hehkutetaanko se missä tekovaiheessa?
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    valmiina vasta hehkutus.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitenkä kuumaksi sitten hehkutetaan ja miten/millä?
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    hehkuta vaikkapa hitsipillillä,kuparin pitäis hiukan punertaa.suosittelen kokeile johonkin muuhun palaseen ensin,jotta osaat hiukan säännöstellä kuumuutta.kupariin saat reijän helposti..Tai sitten käy jossain putkifirmassa pyytämässä,että löijäävät tiivisteen.Olisi varmaan helpompi ja varmempaa tiivisteesi kannalta.
     
  8. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    ja kun lämmitetty ja rupeet vesi astiaan kippaamaan, niin ei kärsi KYLMILLÄ pihteillä ottaa kiinni ja puottaa veteen vaan pitää saada tipautettua sinne ilman et härppii oikein millään. Ei nimittäin taho pehmetä siitä kohdasta mitä otat pihteillä kiinni. Tämmönen käytännössä havaittu homma vaan.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ite oon tehny koukut jossa roikutan tiivistettä hehkutuksen ajan ilmassa ja joilla voin sen sitten laskea nätisti vesipaljuun. hehkutus kannattaa tehdä hämärässä niin näkee nätisti milloin kupari alkaa punertamaan. Ite oon käyttänyt hehkutukseen isoa kosani tohoa. Veteen kastamisen jälkeen laske tiivisteen tasaiselle puhtaalle alustalle ja vaikka karhun kielellä poista epäpuhtaudet, sitten vaan liimat niskaan ja kii.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    jos ei ole kiire,niin voi antaa jäähtyä kyllä itsekseenkin..ei siis pakko kastaa veteen. t.putkimies
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Elikkä tavallisella toholla onnistuu tuo hehkuttaminen
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    juup,onnistuu
     
  13. cosworthman1

    cosworthman1 3rd gear

    Liima

    En kyllä suosittele minkään liiman käyttämistä, pinnat vaan puhtaiksi ja momenttiin niin johan pitää. Liima vain heikentää kestävyyttä! Tämä on todettu monta kertaa. No toisaalta olen myös kuullu niistä köyhän miehen versioista jossa on laitettu 2 tiivistettä päällekäin, saattaa kestää hyvinkin jonkin aikaa mutta miksipä ei laittaisi kerralla kunnolla niin ei jälkeenpäin vituta. Noi fordin ohc:t tuli aika tutuix turbokäytössä, 2 turbosierraa ollu ekassa pamahti 3 konetta, vähän ahtopaineita kokeillessa, ei ollu seokset oikein kohdillaan niin ei paljon tarttenu.
     

Kerro tästä muillekin!