Kutistin/Venytin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja BBC, 20.9.2016.

  1. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Kuvia? Tuleeko myyntiin asti?
     
  2. valpas

    valpas Gearhead

    Ei tuumyyntiin, on niin iso töinen mun välineilläni.
    Ja pitäs päästä vertailemaan, miten ostolainen pelaa mun laitteeseeni verrattuna. En ole ostolaista koskaan nähnytkään livenä.
    Ehkä noita runkoja, ja jalkapolkimia vois tehdäkkin, mutta leuat on työläät. Menekki on niin pientä, eAAttä ei oikeen kannata.
    Rakentamispäätös tuli vaan oikeestaan niiden peltiin tulevien jälkien vuoksi, ja siksi, että kutistaa oikeesti, eikä luista pellissä. Niin, ja tommonen rakentelu, ja kehittely on minusta kivempaa, kuin mikään muu tekeminen......
    Jossain vaiheessa tulee mun toinen isokitanen, myyntiin. Toisen jätän venytysleuoille.

    Nyt pitää keskittyä vaaleen vihreen vasaralakan sekotukseen. Mulla on kaikki itse maalatut kalut sillä värillä, eikä sitä saa enää mistään......:( Onneks saa tumman vihreetä, Hopeeta, ja vaaleen sinistä. Pitäs vaan löytää oikee suhde noille.
     
    Muokattu: 3.8.2017
  3. valpas

    valpas Gearhead

    Aika iso töinen, mutta nyt on sellanen, kuin sen halusin olevankin.
    Onhan sekin jotain, kun melkkeen kaikki osat on ite tehty. Jos se nyt sitten jotain on?
    [​IMG]
    Tuossa on nuo keinuvipujen akselit noin 0,5mm epäkeskeiset,niin on helpompi tehdä hienosäätö leuoille.

    [​IMG]
    Tuommosen murjoin pelkällä kutistimella. Nyt on reunassa jälkiä, mutta on suora pelti aika paljon kutistunutkin.

    [​IMG]
    Neljällä polkasulla tulee tollasia poimuja, eli kyllä pellille jotain tapahtuu..... Pieni pallukka tulee peltiin tuohon leukojenväliin, kun se on se ainut kohta, joka oikeesti kutistuu silloin, kun leuat ei luista. Tasottuu, kun polkasee viereen. Sähkösinkitys ei irtoo pellistä noilla leuoilla, ellei ihan hirveeesti poljeskele samaa kohtaa.

    [​IMG]
    Laitoin tuohon isokitaseen venytysleuat. Pelaa sekin. Pari vuotta sitten tehty Twin poljinpaketti. Toraforssilla näkyy olevan saman tapainen, jossa on kaks tuollasta, missä liikuu molemmat leuat.
    Yks isokitanen runko on ylimääräisenä, ilman poljin osuutta. Voi olla, että se on jo menossa, kun saan vastauksen, ottaako.
     
    Roberto tykkää tästä.
  4. nuffield

    nuffield Gearhead

    Onko näitä kutistin/venytin tyyppisiä leukoja kellään power hammerissa? Toimiiko vai kannattaako tehä tuommonen manuaali nytkytin?
     
  5. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Myyntiin, uusi kutistin venytin, 160eur + 10eur rahti, yksityisviestillä tavoittaa paraiten...

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!