Kuumana huono käynti käynistyksen jälkeen.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ministeri, 1.8.2017.

  1. ministeri

    ministeri 3rd gear

    Eli kun pistää käyntiin niin pyöri jonkun aikaa huonosti ja meinaa sammua kun vaihteen laittaa päälle. Mut jos antaa jonkun aikaa pyöriä niin ongelmaa ei ole.
    Kaasari on 600 edeli. Vai onko tämä ominaisuus? Muuten peloo hyvin.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Lähteekö käyntiin ihan avaimesta näyttämällä? Ei tuo normaalia ole.
     
  3. ministeri

    ministeri 3rd gear

    Lähtöö. Kaasari on 3 vuotta vanha bensan pinnat tarkastettu, eikä alipaine vuotoa. Ongelma ehkä on pahin ku auto on seissu jonkun 15-30 minuuttia. Kaasarin ja imusarjan välissä on semmomen eristelevy.
     
  4. Jukka1966

    Jukka1966 1st gear

    Mielestäni oireet viittaa siihen , että kaasari vuotaa ja kastelee tulpat. Tuo 15-30 menee esim. siihen, kun käy nopeasti vaikka kaupassa, niin sen jälkeen on käynnistys ongelma. Sitten kun seisoo pitempään niin ehtii imusarja jo kuivua.
     
  5. 401

    401 2nd gear

    Mulla on sama homma sen edelin kanssa ja epäilen jonkunmoista bensan höyrystymistä sekä kaasarissa että linjassa.onko paluulinjaa käytössä?
     
  6. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Itse lähtisin tolle höyrystymis linjalle, ei kaasari pukkaa koneeseen, koneen ollessa sammutettuna. Kokeiles antaa pikku paukku sille suoraan kaasariin kun on seissyt, käykö edes pari sekuntia hyvin. Mahdollinen korjaustapa, asenna tbi :D
     
  7. Skoll

    Skoll 2nd gear

    Itselläni ei tuollaista käyntiongelmaa niinkään ole, mutta kesähelteillä jos ajelet myllyn lämpimäksi, käväiset kaupassa tms ~10-15min kestävä juttu ja tulet takaisin niin välillä saa melkosesti sahata käyntiin ja pumpata menonestettä.

    Holleyn 600cfm, edelin imusatsi ja bakeliittipalikka välissä vieläpä. En keksi muuta syytä kuin että höyrystyypi, kun kylmiltään lähtee ihan sekuntin sadasosassa käyntiin.

    Eehän tuo nyt maata kaatava murhe ole, mutta joskus on käynyt ärsyttämään sekä kerännyt katseita, veikkaan että monen päässä pyörinyt ajatus "Kaikenmaailman paskoja sitä ihmiset laittaakin" :D
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Bensan sisältämä etanoli varmaankin höyrystyy ja tekee kaasariin kaasukuplia...näkeehän tuota noissa tapahtumissa kun kaasarit porisee kuin perunakattila liedellä sammutuksen jälkeen.

    Sitten saa sahata jonkin aikaa että pumppu nostaa uutta viileää bensaa kaasarille, etenkin jos ei ole paluulinjaa, jota myöden bensa vaihtuisi nopeasti.

    Paksumpaa lämpöeristelevyä (esim. 22mm vanerista tai jostain muovista) ja mahdollinen lisälämpösuoja kaasarin ja imusarjan väliin ehkäisemään säteilylämpöä.

    Jep, tuo TBI:n asentaminen ei ole ollenkaan huono idea :odwink:
     
  9. ministeri

    ministeri 3rd gear

    Partsilla näytti olevan oikein edelin tekemiä puisia korokepaloja kaasarin ja imusarjan väliin. Just vasta vaihdoin kärkijakajan pois niin ei nuihin TBI hommiin vielä ruveta.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tbin kanssa ei tarvis murehtia siitä että käy jonkun aikaa huonosti. Se kun yleensä ei lähde käyntiin alkuunkaan :D
     
  11. 401

    401 2nd gear

    Mulla on semmonen puu pökäle siinä kaasarin ja imusarjan välis niin ei se ainakaan vielä autuaaks tee.jos ois saanu aikaseks sen paluulinjan siihen vielä niin sittenpä näkee.ehjän perän ku sais vielä niin ei tarttees paikallaan testailla pelkästään.
     
  12. Skoll

    Skoll 2nd gear

    Vissiinkin sitä samaa bakeliittia kuin itellä, näyttää semmoselta puupalikalta.

    Jos joku tietävämpi tietää, auttaisiko paljoa jos sen bakeliittipalikan vaihtaisi vaikka alumiiniseen?
     
  13. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Ei alumiinia. Johtaa moninkertaisesi lämpöä noihin oikeisiin pakeliittisiin verrattuna. KIEHUU varmasti!
     
  14. Skoll

    Skoll 2nd gear

    Tjooh, rupesin just miettimään näin jälkeenpäin että eihän se saatana ole järkevää :D
    Ei kai näin pöljä mies ois tajunnut mutta näitä pöytäkoneita harrastavana hoksasin että se aluhan siirtäis sitä lämpöä aivan perkeleesti kaasarin suuntaan
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kiehuminen riippuu ja roikkuu. Jossain kiehu vaikka oli bakeliitti ja jossain ei vaikka alumiinia.


    Kyllä se on joku asia mitä ei tule huomattua. Nyt tuo kaasaroitu vanikin alumiinisovitteella ei kiehunut yhtään, vaikka varmasti käy kuumempana kuin henkilöauto missä nokan alla kone?


    Käkkylä quadrajetin kanssa kiehas kanssa vaikka oli levy tai ei.



    Suurimmassa osassa kuitenkaan ei ole ollut ja kiehumistakaan ei ole esiintynyt.


    Siispä mistään sen tarkemmin tietämättä jotain on mikä siihen vaikuttaa.
     
  16. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Bensapinta karvan liian korkealla sano ohjeet mitä sano.
     
  17. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    mulla plymarissa sama setuppi ja oli samat oireet, mutta sitten kun tein konepeltiin reijän ja laitoin scoopin niin ongelma poistui.
    Parkissa ollessa kyllä näkee oikeen miten kuuma ilma nousee scoopista pois, laskee varmaan niin hyvin konehuoneen lämpötilaa ettei enää höyrysty.
     
  18. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Sitä EI kannata pumpata sitä kaasua, pahentaa vaan tilannetta.

    Rauhallisesti lappu lattiaan ja pidetään siellä starttauksen ajan, kun herää; päästetään tietysti ylös.
     
    rane58 tykkää tästä.
  19. jpe

    jpe 3rd gear

    Oma pata tekee samaa vaikka on sähköinen tehokas Aeromotiven bensapumppu paluulinjalla, eli pitäisi kyllä kaasarin täyttyä nopeasti vaikka höyrystyisikin. Tuollaisen 15-30min stopin jälkeen joutuu käyttämään parisen minuttia ryyppy päällä. Ilman ryyppyä menee tyhjäkäynnillä afr mittarin mukaan todella laihalle (yli 17) ja ei jaksa käydä. Kaasarina Hollikan 850db.

    Itse olen ajatellut että voisiko tuo imusarja olla niin pirun kuuma että sekoittaa seosta jonkin aikaa.
     
  20. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mulla on tossa Belairissa kans Edelin kanssa kuumana käynnistyminen huonoo, käy kyllä sit heti hyvin, kun lähtee. Se on vähän outo, kun ei oo oikein mitään logiikkaa siinä, välillä on kuin saisi liikaa ja välillä kärsii pulasta.
     

Kerro tästä muillekin!