Kuvia auton alta...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja T.N.T, 19.3.2011.

  1. T.N.T

    T.N.T 1st gear

    Hankala paikka varsinkin näillä keleillä mutta vanhemmatkin otokset kelpaa. Ajatuksena ois omaa lähtee alustasta fiksaileen..
     
  2. BigMonsterBlock

    BigMonsterBlock 3rd gear

    Mikä auto? :)
     
  3. T.N.T

    T.N.T 1st gear

    Eipä oo merkillä tai mallilla tässäkohtaa väliä. Kooklestakin koitin hakea mutta kun en osaa. Mikähän ois jokin hyvä englanninkielinen hakusana tähän?
     
  4. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kokeile vaikka Chassis - alusta, Suspension - jousitus
     
  6. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead


    Jossei merkillä ja mallilla oo mitään väliä niin tossa pari kuvaa meitin pikkukakkosen alustasta eli ChevyII:sta:

    http://bbchevy.suntuubi.com/datafiles/g ... 1107_8.JPG
    http://bbchevy.suntuubi.com/datafiles/g ... 1107_9.JPG

    Tiedä auttaaks noi tässä tilanteessa yhtään mitään mut on ne kuitenkin jotain kuvia alustasta :rotfl:
    Ja toi autohan on ihan leimakuntonen katupeli jolla on nyt viime kesät kylläkin vaan kisailtu :wink:
     
  7. viridia

    viridia Gearhead

  8. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    :odroll: Jossain paikoissa 'synkät värit' ovat edukseen. Ei silleen että BBChevyn pikkukakkosen pohja olisi roiskitun näkönen, vaan että siitä huokuu hallittu ja harkittu tyylikkyys. Väreillä koreilu on sitten asia erikseen joka on itse asiassa melko vanha keksintö jo tuolta 1970-80 luvuilta. Varsinkin amerikan lipun värit olivat hyvin edustettuina ja parhaissa oli jopa tankki maalattu jenkkilipuksi. Asiaan kuuluu toki että perä täytyy korottaa keinolla millä hyvänsä mahdollisimman korkealle että taideteokset näkyvät paremmin..
    :lol:

    Jäi hiukan auki vielä T.N.T:n tarkoitusperät että mihin niitä kuvia oikeesti tarvii? Olis ollut muutama mutta en viitsi laittaa mitään alustamassattua pohjaa näytille kun siinä ei oikeasti ole oikeen mitään sisältöä..?
     
  9. tha022

    tha022 Gearhead

  10. Granaatu

    Granaatu Gearhead

    Onhan tuo alusta tullu suunnilleen koluttua, ei ehkä helpoimman kautta mutta noviisi harvemmin ekalla kerralla tekee helpoiten.
    Jotain otoksia:
    http://public.fotki.com/Granaatu/alusta/

    Lauantai ilta, emäntä nukkuu, ja mua ei viel nukuta niin voi tässä joutessaan jotain kirjotella ja pistää taustaa, jos jotain kiinnostaa:

    Aloitin joulukuussa 2005, aluksi piti vaan vaihtaa takapään tukivarsien vikisevät muhjuuntuneet puslat uusiin, laittaa lukko perään ja kunnostaa bensatankki. Irroitettuani perän ilmeni jonkinmoisia korjaustarpeita rungossa alatukivarsien etupäiden kiinnityspisteissä. Ne hitsailin kuntoon. Tuli siinä sitten rälläkän teräsharjalla ruovittua pohjan ja rungon peräpää puhtaaksi ja maalattua. Tankin käsittelin PORin tank sealerkitin ohjeiden mukaisesti. Perään tuli uudet rattaat ja lukko, päällisin puolin taas rälläkän teräsharjalla ja hiekkapuhaltamalla.
    Yksi kesä näin ja tallin vaihto.
    Sitten aloitin konehuoneen siistinnän. Ajatus: kone ja keulan pellit pois, paikat puhtaaksi ja maalia pintaan. Kun keulan pellit oli irti, näin että rungon ja korin väliset puslat on aika entiset. Siinä oli jo sitten suht pieni työ irrottaa runko kokonaan. Korjasin runkopuslien alta paljastuneet haperot ja vein rungon sen jälkeen hiekkapuhallukseen.

    Sen verran kokemattomuuttani arastelin etten purkanut kaikkea korista irti ja vienyt koppaa puhallettavaksi, vaan kori pukkien päällä, selällään lattialla maaten taas rälläkkä pyöritti teräsharjalaikkaa, ei niin kiva homma. Aikaa vievää ja vaivalloista hommaa ja yks rälläkkäkin paloi paskaksi.
    Sitten kun kaikki mädät oli pohjasta hitsattu, ja runko ja pohja maalattu, oli kiva alkaa kasailemaan.

    Alustaan on vaihdettu kaikki puslat, kaikki pallonivelet, kaikki jarruputket ja -letkut, ja bensaputki. Vuosia on mennyt, kun projektit paisuu ja eikä aina ole aikaa tallille. Nyt viimeisimpänäalustaan tuli tänä talvena seitkytluvun lopun Rancherosta kallistuksenvakaajat eteen ja taakse ( alun peri vakaaja oli vain edessä).
    Kyllä ajossa huomaa että alusta on kunnossa, joten kyllä homma palkitseekin. Katsastusmiehenkin mielestä kunnostus aloitettu oikeasta paikasta.
     
  11. T.N.T

    T.N.T 1st gear

    Lähinnä visioita omaan projektiin. Eli mitä maalataan ja mitä ei. Tumma pohja vaiko vaalea. Jne. Ettei suotta tarvi moneen kertaan tehdä koska ei oo mahdollisuutta kääntää autoo ylösalasin ja niskat tahtoo muutenkin olla aina kipeät :poff:

    Hienoja kuvia ootte laitellu ja muutama rohkee laittanu jopa yv:tä. Kiitoksia näistä ja lisää sopii pistää jos haluaa.
     
  12. stoneland alley

    stoneland alley Gearhead

  13. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Kuuklen kuvahakuun uderbody (+ joku sopiva rajaava sana) niin johan alkaa kuveja olla.
     
  14. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

  15. mke77

    mke77 Gearhead

  16. Holley

    Holley Gearhead

    Tässä, ennen massausta oli tämän näköinen: [​IMG], väri oli omasta päästä "teollisuussininen", jonka tyyppistä olisivat voineet ehkä käyttää vuonna 1966. Massa tuli päälle, koska ei tarvitse miettiä huhti- tai lokakuussa, onko tie märkä vai ei.
     
  17. -nikke-

    -nikke- Gearhead

  18. idiot

    idiot Gearhead

  19. 2dht

    2dht 3rd gear

  20. idiot

    idiot Gearhead

Kerro tästä muillekin!