Kuvia vanhoista kilpa-autoista; vanhoja kuvia, uusia kuvia jne.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Miguelos Poropeukalos, 25.6.2019.

  1. On siellä pari:

    BGG-1 (FIN)
    Starts: 1×
    14. 1. 1967
    flag Rallye Automobile de Monte-Carlo 1967
    ERC 1967 #1
    ERC Group1 1967 #1
    ERC Group3 1967 #1
    #235
    flag Granroth Gunnar − Keinanen Esko
    Plymouth Barracuda
    BGG-1


    BBM-33 (FIN)
    Starts: 2×
    19. 8. 1966
    flag Jyväskylän Suurajot - Rally of the 1000 Lakes 1966
    ERC 1966 #11
    ERC Group1 1966 #8
    ERC Group2 1966 #7
    #113
    flag Kossila Raimo − Ahava Jyrki
    Valiant V-100
    BBM-33
    23.
    1. class 7
    23. ERC
    13. Finland
    25. 2. 1966
    flag Hankiralli 1966
    Finland 1966 #2
    #46
    flag Kossila Raimo − Ahava Jyrki
    Valiant V-100
    BBM-33
     
  2. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Joo, kyllä minäkin Kossilan näin. 1966 oli se Itä-Ralli jossa ihailin hänen menoa V8'lla :)

    [​IMG] Itäralli
    Finland
    [​IMG] Ahava Jyrki
    #15
    [​IMG]
    Valiant V-100
     
  3. Tuli mielenkiintoinen video vastaan:

     
    -71 MoPar ja faffeli tykkäävät tästä.
  4. Tässä on kuva ihan Wikipedian Pro Stock -artikkelista:

    [​IMG]
    Dual 4-barrel carburetors on a "tunnel ram" intake manifold

    Kuvan nimi:

    File:1969 AMC AMX engine Super Stock modified Cecil dragstrip.jpg

    Tietääkö joku tuosta jotain? Näyttäis minun silmään olevan hitsattu tunnel ram ja 4150 -runkoiset Holleyt. Vai menikö väärin?
     
  5. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    Tuommoinen tuli vastaan ebayssä: Markku Alen/Juhani Toivonen, ERC-Rally 1971
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 2.1.2023
    kerkko ja Rane 66 tykkäävät tästä.
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    Onhan noiden kohtalot jo täälläkin jauhettu moneen kertaan. Yksi valkoinen tuhoutui 70 -80 lukukujen vaihteessa Turussa kolarissa.
     
  7. Ville L

    Ville L 3rd gear

    Tätä ei voi allekirjoittaa ilman seinämämittausta. Mulla kävi -63 hp leimalla oleva 413cid seinämämittauksessa. Jos sitä olisi yrittänyt budjetilla 440 poraukselle olisi seinämävahvuudeksi huonoimmassa sylinterissä jäänyt vain 0.7mm.
     
  8. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Toi kisa paikka oli muuten tosi suosittu.
    Siellä oli usein vastakkain vähän kaikenlaista "mopoa" ja muuta;)
     
  9. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    "Toi kisa paikka oli muuten tosi suosittu."

    Niin oli - ja kilpaili Wasagatanin Mackärin kanssa parhaasta likkojen iskupaikasta :)
    Molempiin tulivat Jenkkiautojen vuoksi.... Kuka tarvitsee suurempaa syytä omistaa Jenkki?
     
  10. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Tosta vähän ylempänä lähellä kuitenkin, svean mc`d, se oli kiihkeä mesta.
    Mikäköhän Kistasta teki suositun?
    Olisiko ollut mahdollisuus kääntyä ja palata Rinkebyn risteyksestä.
    Kistakin taisi olla kehittymätön nykyversioon.
    Tiiä näitä..o_O
     
  11. Moottorissa on juttu myynnissä olevasta Jimmie Johnsonin Chevrolet Impala SS NASCAR:ista vuodelta 2007. Siitä muutama kuva:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  12. malvasto

    malvasto 3rd gear

    Rane 66 ja isalmela tykkäävät tästä.
  13. Youtube ehdotteli videota rallicrossin kulta-ajalta:



    Martin Schanche John Welch Matti Alamaki Francois Monten Ole Arnesson Seppo Niittymäki..

    P.S: Paska, ei näy tällä alustalla..
     
    kerkko tykkää tästä.
  14. HS 50 vuotta sitten sarjassa juttua Monten alkamisesta ja siitä kuva:

    [​IMG]
    Timo Mäkinen (vas.) ja kakkoskuljettaja Henry Liddon tarkastivat hymyssä suin ajokkinsa moottoria, ennen kuin matka kohti Monte Carloa alkoi. KUVA: UPI / LEHTIKUVA
     
    TopyCa, kerkko ja isalmela tykkäävät tästä.
  15. Tässä on TopyCan kuvia Antsa Laineen Saabista:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    LPV, KohtalainenPaja ja kerkko tykkäävät tästä.
  16. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    "Pauli Toivosen vanha sumppi olis myynnissä.'

    Nuo "Harman Haijyt" rakennettiin Hersikassa Siilitielta tullessa heti motarin ali tullessa oikealla puolella. Tyon alla oli aina 3-4 autoa korjauksessa ja/tai huollossa. Googlasin ja on VEHO nyt siina. On kadut muuttuneet, ei varmaa.
    Isot ikkuvat olivat ilman verhoja joten meni monta iltaa mekatsujen tyota katsellessa. En koskaan kysynyt jos paasisin sisaan, mieli olis tehnyt. AutoNovon kilpatallissa olin saanut vierailla, sekin Hertsikassa.
     
    kerkko tykkää tästä.
  17. Videota sunnuntai-iltaan:



    Ja v*tt* tämäkään näy täällä..
     
  18. litres

    litres Gearhead

    Crys-auto taisi olla paikan nimi? Toivosella oli myös oma rallitalli siilitiellä hertsikassa.
     
  19. fmila

    fmila Gearhead

    Kyl se Veho oli jo silloin samassa paikassa kun nykyisinkin. Toki Veho tehty kokonaan uusiksi, niin kuin naapurin tontin Wihurin Autolakin, sittemmin Chrys-auto. Eli olivat siis vierekkäin jo silloin. Veho ekana Muuntajakadun ja Mekaanikonkadun kulmassa ja Autola seuraavana.
    Paljon on Hertzika muuttunut 60-70 -luvulta, mutta edelleen siellä on paljon auto-alan toimintaa, niin myyntiä kuin huoltojakin ja muutakin teollista toimintaa. Junaradan ja Hertzikan aseman poistumisen myötä on tonttimaata vapautunut rakennusten käyttöön, eikä siellä näytä tyhjää olevan. Jännä nähdä mihin kehitys johtaa. Valtaako asunto rakentaminen tämänkin kolkan Helsinkiä, niin kuin Pitäjänmäellä on käymässä. Malmin lentokentästä nyt puhumattakaan. Näitä kun ei kaupungin isät, eikä äidit (varsinkaan??) uskalla kysyä kaupunkilaisilta. Jossain ne työpaikka-alueetkin pitää olla. Kaikkea ei voi tehdä etänä.
    Sorry rönsyt

    t. AM
     
  20. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Työt tehdään Vantaalla, sinne ei kulttuuriväki eksy.
     

Kerro tästä muillekin!