Kysymyksiä Hiacen lukkoperästä!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja taksu, 26.8.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Paljonko noissa kitkalevyissä/hammasrattaassa kuuluu olla välystä vetoakselin suuntaisesti kun murikka on kasattu ilman keskijousta. Omassa on edellä mainittu n.0,8mm välys, kitkalevyt ei näyttäneet kuluneilta, vain hieman kiilloittuneilta, paksuudet n.1,75mm/2mm.
    Katselin tuota vanhaa lukotonta perää ja siinäkin oli vetoakselin suuntaisesti hammasrattaissa välystä, eli paljonko noissa yleensä on sitä välystä??

    Kuvia lukon sisuskaluista

    Hilux TD.
     
  2. gremlin

    gremlin Gearhead

    Aika kiihottavan nakonen :odroll: Ymmarsinko maa nyt ihan oikein, etta kun levyt kuluu ja ''pakka'' ohenee niin silloin veto-akselilla oleva ratas menee ulospain? :odroll: :odroll:
    Eli tarkottaa sita etta valys kasvaa rattaissa eli jos ajaa esim. kiihdytys kisaa olisi parempi ostaa suosiolla uudet paksummat levyt ettei poksahda koko paska. Ei tietysti sillon haittaa niin paljoo jos on automaatti ilman breikkia. :odroll:
    Niin siita vetotapissani :eek: (siis taka-akselin :D ) olevasta klunssista ei tiennyt kukkaa mittaa??? ks. aikaisemmat postit
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Välykset tosiaan kasvaa tasauspyörästön pikkupyörien ja vetoakselin hammaspyörän kesken, kun kitkapinnat kuluu. Tuossa omassa lukkoperässä kitkalevyt ei näytä kuluneilta, mutta silti kitkalevyissä on se n.0,8mm välys, eli kun murikan kasaa jousen kanssa niin jousi painaa kitkalevyt tiukkaan ja välys jää hammasrattaisiin. Taitaa olla uutenakin lievä välys.
    Huomena pitää hommata shimmilevyjä jotta saa välykset pienemmäksi, ei kuitenkaan välyksettömäksi, kun ei tuo hiluxi oo ~150 hepalla mikään varttimailihirmu :lol: eli luulis perän kestävän noilla tehoilla vaikka on välystä.
    Shimmilevyt pitää olla halkaisijaltaan n.80mm ja reikä 50mm ja ne tulee kitkalevypakan ja lukkomurikan kopan väliin.
    Eikö kellään oo kokemusta sopivasta välyksestä kyseiseen perään??

    Hilux TD.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuli laitettua 3mm prikka jousen alle, lukko parani hieman mutta vieläkin saisi olla tiukempi. Mittailin siinä ettei paljoa paksumpaa prikkaa pysty laittaan kun jousi pohjaa/menee läjään ja sitten joustaa jokin muu paikka :D
    Onkohan noissa lukkoperä öljyissä eroja kun tuolla teboilin lukkoperä öljyillä lukko ei pahemmin pidä kylmänä, hieman paranee kun öljyt lämpenee.
    Kysäisin tojotalta kitkalukko öljyä, 16,90e/litra :x
    Uudet kitkalevyt 13e/kpl ja välilevyt 12,60e/kpl, perässä niitä 10/8 kpl, eli uusille kitkaosille tulee hintaa ~230e.

    Hilux TD.
     
  5. Ajaja

    Ajaja 2nd gear

    mitäs tänne kuuluu?
     

Kerro tästä muillekin!