kysymyksiä mopar 360 kansista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja keimo, 8.1.2006.

  1. kime2

    kime2 Gearhead

    Ohjurin ja venttiilivarren välys on 0,05mm:n luokkaa yleensä!
     
  2. keimo

    keimo 3rd gear

    no noissa oli välys ehkä 0.5mm. selkeesti klappas. samoin yks venttiilili oli n.1mm muita alempana. taitaa tässä projektissa tulla suurin tehonlisäys kun laittaa kannet kuntoon. miten voi tarkistaa venttiliien kunnon, vai kannattaako suoraan ostaa uudet? ohjurin kumit varmaan ainakin kannattaa uusia. onko niitä olemassa jotain parempaa laatua mitä kannattais laittaa?
     
  3. kime2

    kime2 Gearhead

    Tuo 0,05mm:n välyskin tuntuu mielestäni yllättävän isolta,kun just eilen illalla koneistaja hoonasi noihin edeleihin tuon välyksen! Tuo onkin vähän jo matikkaa vaativa asia tuo kansien kunnostus! Eli:eek:hjurien tiivistys joko k-linet tai pyältäminen hinta veikkaus k-linet 10e/kpl+uudet venttiilit paljonko?+seetien jyrsintä n.10e/kpl+kansien oikaisu/mahd.laskeminen väh.30e/kansi ja laskeminen sit lisää hintaa tietenkin+jouset+lukot+lautaset=edelbrock,näytti ainakin meidän laskutikku koska tuostahan tulee 700-800e helposti riippuen vähän millaiset venttiilit valitset? Mun valinta olis varmaankin ferreat tai manleyt,koska viimeksi kun tilasin halvimman sp:n venttiilin sbc:n "kiilloitus-suojaksi" paketissa oli valmistuspaikkana afrikka :soosoo: Todellistahan valmistuspaikkaa en sit tietenkään manleylle,enkä ferrealle tiedä mut tuo sp ei ainakaan vakuuttanut :) Tokihan voit uusia vaan huonoimmat venat ja tihennyttää huonoimmat ohjarit ja sit teettää seetityön ja oikasuttaa/lasketuttaa kantesi ja kasata ne vanhoilla jousilla ym! Veikkaisin et pääkaupunkiseudultakin löytyy joku edullinen "autotallikansipaja" joka nuo tekis sulle!
     
  4. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Pari vuotta sitten ainakin osa Manleyn venttiileistä oli valmistettu Taiwanissa - luki ihan pketissa. Niitä sai jopa samoilla "stanssatuilla" osanumeroilla nimettömänä. Hintaakin oli kolmannes Manleyn paketissa olevista.
     
  5. kime2

    kime2 Gearhead

    Vai taiwanin kamaa se minäkin palvon :oops: Oliko muuten minkä sarjan manleyt kyseessä? Mistä näitä nimettömiä manleytä myytiin?
     
  6. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Muistaakseni Severy Duty Pro Flow 2.14" ja 1.81" oli osanumerot. Ammeriikasta tuli....
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    :( Mut kiitos tomaso tiedosta!
     
  8. keimo

    keimo 3rd gear

    perskules keinuvipu akselit sekoittunut, mistä tiedän kummin päin ne tulee?
     
  9. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Katot että öljyreiät on alaspäin ja ne reiät on vielä pulttilinjaan nähden pakosarjan puolella. Ainakin muistaakseni.
     
  10. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Just noin, ne öljyreiät on eri kulmassa kun keinuvipuakselin pulttien reiät, ja niiden tulee osoittaa alaspäin akselien ollessa kiinni.
     
  11. keimo

    keimo 3rd gear

    tartteeko imusarjan tiivisteeseen vesireikien kohdalle laittaa silikoonia? onko jotain muuta huomioitavaa kasattaessa? kun ekaa kertaa tälläistä remonttia teen..
     
  12. keimo

    keimo 3rd gear

     
  13. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei pitäis olla moiselle tarvetta, vaan ei tuo mitään haittaakaan.
     
  14. keimo

    keimo 3rd gear

    tuliko noi 2 pitkää kannen pulttia niin että edestäin katsottuna vasemmalla toiseks viimeiseen reikään ja oikealle puolelle tokaan reikään? menikö jotain pultteja vesitilaan? tarviiko laittaa kierteisiin tiiviste liimaa?
     
  15. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Näet sen kannesta: pitkä pultti tulee siihen kannen reikään joka on ylimpänä, siis sen pultin kiinnitystaso on muiden pulttien tasoja korkeammalla.
    Riippuu lohkosta. Jos sulla on uudempi ns. kevytvalulohko, niin kannenpultit (olikohan kaikki?) menee vesitilaan. Vanhemmissa on umpinaiset kierrepoterot. Tämäkin selviää jollain "tikulla" - vaikka ruuvarilla - kokeilemalla. Uudemmissa lohkoissa kannattaa vähän koputella: siellä voi olla "tulppana" hiekka- ja valupursekökköjä.
     
  16. keimo

    keimo 3rd gear

    onko syytä käyttää jotain liimaa pulteissa? pääsiskö vesi nousee väärään paikkaan?
     
  17. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Jos pultti tule pohjalliseen reikään niin ei siihen silloin tiivistysainetta tarvita.
    Miltä vuodelta sun lohko oli?
     
  18. keimo

    keimo 3rd gear

    71-73
     
  19. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Lohkon pitäisi olla vanhempaa mallia eli silloin siinä olisi pohjalliset kannenpulttien kierrereiät. Mutta ei se kauan vie kokeilla esim. ruuvarilla uppoaako se "läpi" vesitilaan. Pitäisi melkein olla halkeamia tai ontelohuokoisia, jos tulee vettä pohjallisiin kierrereikiin. Voit toki laittaa jotain tiivisteainetta, jos se mieltäsi rauhoittaa.

    Ei tarvita liimaa kannenpultteihin. Vedät momenttiin asteittain (85 ft.lbs. /273-318 ja 95 ft. lbs. / 340-360) oikeassa järjestyksessä 2-3 kierroksella.

    Jakopään kopan ja vesipumpun kiinnityspulteistahan osa menee vesitilaan, et sinne ainakin tiivistysainetta peliin.
     
  20. Ck

    Ck Gearhead

    Ei tarvi liimaa/tiivisteainetta kannenpultit, juur kasasin viime viikolla oman (71-74) ja hyvin tuntus pelaavan. Ei myöskään ollu mitään mömmöjä kun avasin. Pakosarjojen pultteihin kannattaa laittaa jotain tököttiä, ne yleensä menee vesitilaan, kuten myös vesipumppu ja jakopäänkoppa. Tosin pitää ilmankin, tuli sekin kokeiltua.
     

Kerro tästä muillekin!