Kysymys Ford-tietäjille

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Rusty, 6.3.2006.

  1. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Eli sopiiko '62 Galaxieen tommosen 80-luvun LTD:n tekniikka? (302 ja mitälie laatikkoa ne on niissä käyttäny?? ja taka-akseli? :odroll:
     
  2. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Miksi se taka-akseli pitäis vaihtaa, vai eikö sitä ole ollenkaan? Kyllä sinne pitäis sopia 302-c4 yhdistelmä lähes heittämällä paikoilleen, riippuen millä koneella ollu aiemmin.
     
  3. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    302 menee heittämäl ku 460:nenkin sopii siel olemaan :) .
     
  4. country65

    country65 1st gear

    :D Joo, kyllä noissa on nähty tosiaan noita 460 koneitakin luurailevan 8)
     
  5. bbford

    bbford Gearhead

    Joo kyllä se sinne menee,en vaan tiedä saako ihan suoraan sopivia moottorin korvia yms. 63-64 rungossa taitaa olla erilainen koneen kiinnitys? Itse kans suunnitellu tekeväni just ton swapin jonain päivänä omalleni kunhan keksin/hommaan jonkun toisen kopan kilpuriksi,teen tosta ajoauton 302+AOD:lla,sehän kulkee ns. höyryillä silloin! :)

    Älä perää vaihda jos oma vaan on ehjä,en tiedä kuinka leveys natsaa,veikkaan että farmarin 8.8" perä on levempi kuin 60-luvun 9" ja siinä on kierrejouset vs. lehdet eli vähän pitäis kiinnikkeitä ainakin muutella.Ei toki kova homma homma mutta ei ole bolt on juttu.
     
  6. sami

    sami Gearhead

    Mulla oli -64 farmari kalkkunassa ekaks 223cid suora alkuperäinen kutonen ja 3-vaihteinen ratti manuaali, sit samaan paikkaan tuli vm-70 302cid+C4 mikä vaihtui vielä vm-61/62 352cid FE koneeseen perässään FMX.
    Kaikki swapit tuli tehtyä ilman minkään näköisiä muutoksia ainoastaan koneen kumityynyjä joutu vaihtaa ja FMX halusi eri kardaanin yoken.
    -62 ei pitäs juurikaan erota koska niissä on ollu noita samoja FE koneita.
    Laatikot on samoja niinkuin perätki.
     
  7. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ihan vaan ajattelin vastaisen varalle jos sattuis saamaan halvalla tommosen ''varaosa-auton'... Niin ja autossa on 390 FE (Mustangista) ja C6 ja 9'' . Taitaa nuokin vielä mennä (ajanut n. 140 km autolla) mutta ainakin laatikosta tai turbiinista kuuluu semmonen ihme surina joka muistaakseni vaimenee kun laittaa pykälän silmään. En siis ole taka-akselia tai laatikkoa vaihtamassa ennen kuin vanha antautuu isolohkon väännön alla... :eek: Onko muuten GALAXIE 500 tuo ''Azteca'' sinun (V8 4/03)??
     
  8. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Ei ole azteca mun auto. Itellä vm. 65 oleva avokas harrasteena, paljon on tehty ja paljon on myös tekemättä.... Mutta kesän aion taas ajaa tuleehan noita talvia taas tänäkin vuonna. :rotfl:
     
  9. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Mites öljypohja ja alapalkki?
     
  10. aksu

    aksu 1st gear

    Öljypohjan ja ö-pumpun siirtoputken joutuu vaihtamaan,uudemmassa on syvennys takana. Jos haluut ruiskun toimimaan ni sun pitää ottaa kaikki sähköt jotka liittyy ruiskuun,laturiin,laatikkoon,yms. veronkiertofarmareissa on ruiskun painepumppu tankissa,se pitää myös laittaa tai korvata jollain muulla korkeapainepumpulla. Hommia riittää rutosti kyllä! Paitsi jos korvaat ruiskun kakskurkkuisella kaasarilla ja vaihdat virranjakajan kärkijakajaan. Eikö se laatikko toimi ilman sähköistä ohjausta?
     
  11. 54474N4

    54474N4 Gearhead

    Re:


    Laitetaas tähän perään, kun jotenkin löyhästi muka liittyy asiaan ja ainoa mikä löytyi haku-toiminnolla. Eli mullakin Ford 302 + AOD ja sama ihmeen surina kuuluu toisinaan. Mulla oli aikaisemmin samanlainen kone+laatikko yhdistelmä toisessakin autossa ja samanlainen surina kuului siinäkin. Onkos jollain hajuu et mistä se surina kuuluu ja onko jotenkin haitallista. Molemmissa autoissa koneet ja laatikot ovat jälkiasenteisia. Surina alkaa kuulua, kun vaihteen laittaa vapaalle tai P:lle ajon jälkeen ja kestää varmaan vajaan minuutin.
     
  12. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Mie nakkasin -63 Fairlaneen -95 5.0Ho+aod-e:n ja hyvin mahtuu olemaan. Tarttes vaan jatkaa vaihdelaatikon kannakkeita jonkun sentin. Ainakin HO-moottirin sähköissä on tälläselle palikalle aivan liikaa. Kohta jo vuoden tapellu, eikä muuta näkyvää oo saanu aikaseks, ku palaneen ECUn.
     

Kerro tästä muillekin!