Kysymyt STREET CEE ja DEE kuskeille

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja DS 325, 21.10.2010.

  1. DS 325

    DS 325 Gearhead

    Niinkuin useimmat teistä kuljettajista ovat jo huomanneet on allekirjoittanut siirtynyt tai saanut mahdollisuuden kokeilla siipiään myös FHRAn johtokunnassa. Johtokuntaan ehdolle asettuminen ja läpipääsy ovat ihmetyttäneet allekirjoittanutta itseäänkin, mutta parhaani tulen FHRAn ja yhteisen tulevaisuuden eteen tekemään. Aika näyttänee miten käy.

    Kysymys kuitenkin kuuluu: Koska allekirjoittanut on myös yhdistetyn CEE ja DEE ryhmän ryhmäedustaja sääntövaliokunnan ja FHRAn kokouksissa, herää kysymys jääviydestä. Onko allekirjoittanut siis mielestänne jäävi hoitamaan molempia tehtäviä vai voinko myös jatkaa avustuksellanne yhdistetyn CEE+ DEE ryhmän edustajana.

    Mielestäni olen enemmän STREET kuljettaja sekä heidän etuaan ajava nenkilö, mutta myös yhteisen tulevaisuuden ja FHRAn sekä jatkuvuuden puolestapuhuja. Mulle luonnollisesti käy myös se, että edustan jatkossakin STREETtipuolta, mutta käykö se ryhmän kuljettajille. Onhan tässä se etu, että nyt ryhmän edustajalla on jo ovi auki johtista myöten. Onko toi hyvä vai huono asia.

    Päättälkää te :rotfl:
     
  2. Harald

    Harald 1st gear

    No no Luigi ! Ei pidä aliarvioida itseään.Minusta olet hoitanut street puolen ihan mallikkaasti ja uskon että fyyra hommat menee samalla kaavalla.Eli jos vaan jaksat ja aikasi riittää niin olis hieno homma.Tietty kuskien tuki kaikilta ryhmiltä on toivottavaa.Mut syksyjä Vihtiin
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

    Ei kai tossa mitään jääviysesteitä oo, jatka vaan hyviä hommia molemmissa.

    Ja onnittelut uudesta pestistä sekä onnea sen hoitamiseen :D
     
  4. jussi308

    jussi308 1st gear

    l

    Juha komppaa bat-tiimiä.

    DS333
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Eiks ton ryhmäedustajan tehtävänä oo niinku vähän koota kentän tuntoja ja toimittaa niitä keskitetysti sitte johtokunnalle ja sääntövaliokunnalle jne. En mä ainakaan näe mitään jääviyskysymystä tossa asiassa jos vaan kumpaakin pestiä jaksaa hoitaa.
     
  6. mafo

    mafo 3rd gear

    eikö se ole kaikille vaan hyödyksi, ainakin tiedotus pitäis nyt toimia :rotfl:
     
  7. Käkö

    Käkö Gearhead

    En oo kuski mutta sekaampa tähänkin, anna mennä vaan Luigi, tuskin tuo ketään haittaa...
     
  8. DS 325

    DS 325 Gearhead

    Okei. Muidenkin mielipiteitä tietysty sais tulla, mutta sanoma lienee ainakin toistaiseksi selvä 8)

    Kun mut nyt tonne kerran äänestettiin ja siis haluttiin koitan luonnollisesti pitää jäsenistön, eli harrastajat ajan tasalla mielenkiintoisista asioista jotka heitä koskevat. Mulle voi lähettää vaikka YVllä kysymyksiä tai arvosteluja jos jokin asia kiinnostaa tai mättää. Mä sitten meen ja kysyn johtikselta asian suoraan jos aihetta ilmenee. Palautteen voi sitten lukea täältä... jos aihetta löytyy..... :rotfl:
     
  9. SC 285

    SC 285 1st gear

    Tolla määrällä "jos" sanoja on kyllä poliitikon aineksia....

    nimim. jyrkkä ehkä... :rotfl:
     
  10. nysse1

    nysse1 1st gear

    ...

    Pikku topikki vois olla paikallaan.Onkohan street c:hen tulossa muita ajamaan kaudelle 11 vai tyydytäänkö kiikala/hyvinkää viro osastoon?Olis ihan jees ajaa noi pikkumoottorit omassa ryhmässä vai?
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Jos en oo väätin käsittäny, ni päätöstä ei ens kauden osalta viel oo. Mut minimihäön on viis autoo per kisa ja cuppisijotuksiin kymmenen pissteillä olijaa. Hienoo jo noi löytyy, mut ite olisin sen kannalla et hajautettais nooi striitit vapareihin ja ahdettuihin kaudelle 2012, pikkasen tilavuuspainokertoimia säätämällä vois sada c- ja d -vaparit tasavertasiks ja sit toine luokka mis ois ahdetut ja ilokaasutetut striittivehkeet.
     
  12. nysse1

    nysse1 1st gear

    ..

    comppaan kyllä cb:tä.Just tollanen sopis hyvin.Jos c ja d ajaa kimpassa niinkuin tänä vuonna niin tuskin näkyy miami vice vallua fyyran kisoissa muutakun em:issä ja siellä tietysti luokka toinen.
     
  13. Mikkoli

    Mikkoli 3rd gear

    Höpöhöpö mitään topicceja tarvita...autot kisoihin 2011 ja sillä selvä :soosoo:
    Näytät esimerkkiä ja tuut kisoihin ni eiköhän C-henkin se 5 saada. Toi tie et ens töiks auton hommaamisen jälkeen vaaditaan sääntömuutoksia ja päälle viä pikku kiristystä :mad: ei taida kauaks johtaa?
    Street elpymässä ja suht "oikeudenmukaisilla" säännöillä ni ei muuta kun ajaan!
    Jos haluaa ni kannattaa vilkuilla esim. lajittelu tuloksia tält suvelta...hyvin on B-C-D kalustoo listoilla...joko erikseen tai yhdessä.
    Sori...off topic! :argue:
     
  14. nysse1

    nysse1 1st gear

    ...

    Ensinnäkin,ei tässä mitään "vaadita" tai kiristettä.jokainen kait valitsee kisat ja sarjat mielensä mukaan.Toi on sama jos rallipuolella 1600 starletit ja 2000 twincam corollat ajaa samassa luokassa,lopputulos on selvä.Nyt oli kyse pikku ja isomottien luokkajaosta tai niinku cb esitti,ahdetut omaan ja sit paino motin koon mukaan,silloin homma reilumpi mun mielestä.
     
  15. DS 325

    DS 325 Gearhead

    Muistaakaseni toi CEE ja DEEn yhdistäminen lopullisesti on jo päätetty viime keväänä. Ainakin kuskien keskuudessa se hyväksyttiin samaan aikaan kun moottorikoko yhdistettiin painosanktioon. Eli pienemmällä moottorilla auto saa olla huomattavasti kevyempi kuin suurella.

    Sitäpaitsi Mafon 8.881 muistaakseni 316 cid moottorilla antaa kyllä toivoa useimmille CEEläisille pärjätä myös DEEläisten "isojen" mottien seassa. Ainahan voi tietysti laittaa ihan sellaisen samanlaisen "ison" motin kuin muillakin jos komplekseja ilmaantuu. Kyse on vapaaehtoisuudesta millä ajaa, ei siitä, että näin olisi pakko toimia. Säännöt nimittäin antavat tämän vapauden.

    Ettei taas menisi pelkäksi selittelyksi toi, "tehkää säännöt, jotka sopii mulle" niin mä tulen mukaan. Muistakaa, että kaikille on FHRAn kisoissa tilaa ja kaikkia teitä tarvitaan mukaan. Sitäpaitsi uusille tulijoille taas kerran muistutus, että vaan yksi voi olla kerrallaan voittaja. Oletko se sinä riippuu siitä, otatko osaa vai et :soosoo:
     
  16. nysse1

    nysse1 1st gear

    ..

    Säänöt on selvät ja lopetan osaltani kuninkaallisen ceeree ryhmän sääntöjen muuttamis "vaatimukset"sekä kiristys yritykseni tähän :D .Jokaiselle tosiaan on luokka fyyran kisoissa sekä valinnanmahdollisuus sarjan/osakilpailujen ajamisesta koti tai ulkomailla.Vanhaa sanontaa lainatakseni,ei se sota yhtä miestä kaipaa :poff:
     
  17. mafo

    mafo 3rd gear

    tiedän että meillä on pieni moottori mutta ei tarvii liiotella.. :poff:

    eli 391 cui ja paras aika 8.81
     
  18. C-barge

    C-barge Gearhead

    Männäkaudellahan CD:ssä ajo pisteille 23 kuljettajaa, ja autoja tasi olla saman verran., noista 11 oli D-vessoja ja 7 C-läisiä jos nyt oikeen katoin. Loput sitten B:n autoja. Kaks kuskii ajo yhden kisan "väärän" ryhmän autolla, eli Kamasassa Janne D-vehkeellä ja finaaleissa Toni C-läisellä.

    Muuten toi jakauma kisoittain oli seuraava, D ekaks ja C sitte.

    6-5
    7-5
    8-2
    4-1
    10-7 (josta tosin yks ei saanut aikaa lainkaan :odroll: )

    Eli kesän aikana olis kolmessa kisassa ollut C:llä oma kisansa ja D:llä neljässä kun viis autoa per ryhmä vaaditaan. Pudiksella varmaan olils joka tapauksessa yhdistynyt C ja D. Mut sit olis jäänyt puuttumaan kuitenkin toi cup sijoituksiin vaadittu kymmenen pisteillä ollutta kauden aikana. Tietty jos noi ryhmät olis ajettu erikseen, niin se olis saattanut vaikuttaa noihin osallistujamääriin. Todennäköisesti C-läisiäkin olis toi täys kymmenen viivalle saatu masinoitua, ja todennäköisesti myös noi kahden kuskin "syrjähypyt" olis jääneet väliin. Ai niin, ja ajohan Nyberg myös kahella eri luokan autolla.

    Ite en muista, että tosta C:n ja D:n yhdistämisestä olis mitenkään pysyvästi sovittu, mikä toki saattaa olla erittäinkin erheellinen muistikuva. Mä tykkään, et kisa on kivempi kun siinä on isompi kaavio, se jättää tilaa enemmän myös yllätyksille ja ainahan noi ei suinkaan oo mennyt "käsikirjotuksen" mukaan. Vaikka tällä kertaa kärkikolmikko olikin D-läisiä, niin mestaruuden otti kaudella neljänneks nopeimpia aikoja ajanut, 2- oli kuudenneks nopein ja kolmas viidenneks. Kahessa kisassa oli lajitteluykkönen C-auto, kolmessa D. Kisat meni D-läisten hyväks 4-1.

    Mut asia varmaan kaipais keskustelua jos tollasta päätöstä ei ens kaudesta vielä ole, et mentäiskö ens kausi myös yhdessä vai yritettäiskö erikseen? C-läisillehän, samoin kun B-läisillekin on ollut jollain lailla luontevaa, että ne siirtyy D:hen ajamaan jos ei omaan luokkaan oo saatu tarvittavaa määrää kisailijoita. Mut entäs jos asia onkin toisinpäin, et vaikkapa ens kesänä se onkin D-jossa ei oo viittä kisaajaa per kisa, miten niiden meneminen vaikkapa C:hen luonnistuu? Tollasta pohdintaa varten tarvittais varmaan vähän arviota itekunkin ajosunnitelmista ens kesänä.

    Me ajetaan ainakin näin alustavasti ens kesänä täyskausi D-ryhmän kulkuneuvolla.
     
  19. mafo

    mafo 3rd gear

    yks pieni ongelma näillä säännöillä on että ei juuri voi käyttää pienempää moottoria kun 370 - 380 kuutioinen jos auto vielä pysyis edes vähän katu henkisenä... alle 1200 kiloon on vaikea päästä

    toinen on ahdetut, mr c-barge on oikeilla jäljillä kun ehdottaa turbo/charger/nos luokkaa , mutta se vatisi kyllä jo muutama auto lisää...
     
  20. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

    Tohon pikku korjaus (vaikkei sillä ookkaan merkitystä) eli finaaleissahan Toni ajoi kaverin 408 patasella pikkulohkoautolla mut pumppusellasella joten eiks semmonen mee sääntöjen mukaan kuitenkin joka tapauksessa jo D:hen?
    Eli 408 blower, auton paino kuskeineen oli jotain vähän päälle 1500 kg eli sekin D:hen vähintäänkin kohdillaan :lol:
     

Kerro tästä muillekin!