Kysymyt STREET CEE ja DEE kuskeille

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja DS 325, 21.10.2010.

  1. C-barge

    C-barge Gearhead

    No niinhän toi näyttäis olevan, et vanha raja (367) säily roots ahtimella.
     
  2. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Muistaakseni kaikki kuskit olivat säännöistä yksimielisiä FHRA Finals kisan varikolla. Paikalla oli 17 aktiivikuskia jotka halusivat pitää säännöt ennallaan. Eikö kuitenkin ole parempi, että mennään näiden aktiivien ehdoilla kuin, että aletaan muuttelemaan valmiita sääntöjä kaikkien "kylmävoisintullamutku" tyyppien takia. Nääkin tyypit ovat luonnollisesti tervetulleita kisoihin ja sitten kuskien palaverissa vaan rohkeasti ehdottelemaan muutoksista. Tervetuloa kaikki ottamaan se ensimmäinen askel kohti lajin kuniinkuusryhmää..... suomessa :rotfl:

    Se etteikö ahdettujen yleistyessä ole tarvetta joskus sääntöjä muuttaa on toinen juttu :odroll:
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Noista jutuista mä ja meidän tiimi ollaan ihan samaa mieltä, toi nykysäännöillä muokattu C+D toimii nyt kokolailla ok mutta tosiaan kunhan noi turpoihmeet entisestään yleistyy niin sen myötä tulevaisuudessa olis hyvinkin sitten fiksua miettiä jo alustavasti esillä kummitelluttakin vaparit-ahdetut luokkajakoa jolloin oikeestaan kaks Streettiluokkaa riittäs silloinkin.
     
  4. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tota vaparit---ahdetut luokkajakoa ehdotettiin aikoinaan täällä mutta BEEläiset eivät aiheesta innostuneet. Siksi kahdelle ahdetulle DEEläiselle ei löydy vielä tarvetta omaan luokkaan.

    Mutta niiinkuin sanoin, olivat kaikki kuskit samaa mieltä nykysäännöistä 8)
     
  5. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ok. Muistin väärin. Muistaakseni sä kerroit, että sulla on myös tollanen 316 motti. Muistanko väärin :wink:
     
  6. BS105

    BS105 1st gear

     
  7. nysse1

    nysse1 1st gear

    ...

    Älä älä sinä b:n kuljettaja nyt kyseenalaista kuppikunnan sääntöjä äläkä ota puheeksi tai ainakaan ehdota mitään muutoksia.Ne voi suuttua ja leimata sut vaikka saivarteliaks.Säännöt on tabut ja niillä mennään.

    Terveisin KYLMÄTULISINMUTKUMUTKU :rotfl: :rotfl:

    Kysymys.Kuinka moni teistä uskoo oikeesti siihen että autoja ei tulis enemmän kokeilemaan ja ajamaan jos ryhmät ajais erikseen?
     
  8. mafo

    mafo 3rd gear

    eikö sitä on yritetty vuosia... mutta kun niitä autoja ei vaan tullut :soosoo:

    mulle sopii mainiosti että c olisi oma luokka...
     
  9. miqve

    miqve 1st gear

    Re: ...

    HEP :eek:

    En oo montaa vuotta asiaa seurannu, mutta omalta pohjalta, miten asiaa harkitsin kun itse lähdin ajamaan.

    Niin ja kertokaa toki jos noita sääntöjä on tapana muuttaa joka vuosi.

    - Mikko
    CS 220
     
  10. Ck

    Ck Gearhead

    Jos tehdään sillai että kaikki osallistujat voittaa niin tulisko sitte lisää autoja, tai poistetaan ne palkintopystit kokonaan niin ei tuu siitä närää kun joku ajaa hirmusella tuplaturbomossella mun vanhaa 305 saastekonetta vastaan. :rotfl:

    Miks aina pitää pärjätä että viittii tulla ajamaan? Mä oon ny kolme kautta ajanu enkä oo vielä voittanu yhtikäs mitään mutta ei se paljo oo haitannu ainakaan saunan lämmitystä :poff:
     
  11. nysse1

    nysse1 1st gear

    Menny multa ohi jotain,vai onko kukaan pärjäämisestä tai voittamisesta jotain jossain puhunu:eek: Ja saunahan onkin kyllä tärkeysjärjestyksessä hyvinkin korkeella :)
     
  12. fuutlbs

    fuutlbs 1st gear

    Saunahan on tärkein !
     
  13. kihe

    kihe 1st gear

    Jaahas,joka syksyinen vääntö säännöistä on jälleen alkanut.
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kyllähän se on aina syytä tutkia tuulia, ei se kauheesti ketään satuta tai oo keltään veke. Tota finaalikisna kokousta en muistanutkaan, varmaan johtu siitä, et en osallistunut. Mut jos oisin muistanu ni en olis ehdotellu.

    Mut jos noin pidemmälle tulevaisuuteen spekuleerais, ni mun mielestä pitäis pyrkii siihen, et C/D:n centrifugaali + turboahdetut erilleen ja ilokaasut sallituks ahtamismuodoks siihen lisäks. Ja C/D jatkais vapareina edelleen kimpassa, mun mielestä tosin lisäpainokerrointa vois pikkasen säätää vähempi isoja motteja suosivaks. Beet ajelkoot ihan keskenään jatkossakin, luulen et kaikkia tyydyttäviä sopivia/oikeudenmukaisia kertoimia ei niiden yhdistämiseks tohon olekaan. Vaikka aika hyvinhän ne on aina silloin mukaan sopineet kun ei oo ollu ttarpeeks osaanottajia, ja sopii varmasti jatkossakin mikäli tarvetta on.

    Tais olla mulla vuonna 88 tai 89 eka fyyran järjestämä striittikisa ja viimiset 10+ vuotta ajanu kai joka vuos, ja jo kerran oikeen ollu palkintoakin kisassa pokkaamassa! :rotfl:
     
  15. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Toi finaalikisan Streettien oma kuljettajapalaveri oli sunnuntaina niin aikaisin aamulla että meidän bussistakin Luigi kävi herättämässä kuskin sinne osallistumaan eli luultavimmin sä olit vielä sit siihen aikaan Vippi-majoituksessa uneksimassa :rotfl:
     
  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    No mä ny vaan oon sellanen paljas uneksija. :rotfl:
     
  17. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Eiks voitais vaan sopia, että kaikki jotka paikalle saapuvat ovat voittajia. 8)

    Jäis tää turha paskanjauhaminen vähemmälle :rotfl:
     
  18. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Niin. Jos jollakulla on jotain rakentavia ehdotuksia sääntöjen suhteen voi mua lähestyä vaikka sähköpostilla ds325@suomi24.fi . Kerätään materiaali talteen ja otetaan puheeksi seuraavassa kuljettajien miitingissä.

    Mun mielestä on kuitenkin tärkeämpää kuunnella jo aktivoituneiden kuljettajien mielipidettä kuin näiden kylmäsitjosteettenäin hahmojen. Eikä tää oo millään pahalla sanottu vaikka jotkut niin luuleekin. Rakentavia ehdotuksia toki otetaan vastaan edellämainitussa sähköpostiosoitteessa.
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ja Luigihan on ihan oikeessa, kaikki paikallesaapujat ON voittajia.
     
  20. Hate

    Hate 3rd gear

    Siis häh?
    esim. 477cid x 9,4kg = 4484 kg

    Voi olla ettei oo CD henkilöilläkään halua yhtyä bii-henkilöihin.
    Jos ei pakoteta.

    Luulen että yksi suuri syy street:n hiipumiseen vuosien varrella on se että sääntöjä muutetaan tai halutaan muuttaa joka vuosi johonkin suuntaan.

    Tuo Jykän ehdotus vaparit /ahdetut erikseen pitäis toteuttaa mahdollisimman äkkiä ja jättää kaikki paino/teho/tilavuus/ahdintyyppi-kertoimet molemmissa käyttämättä.Saattaisi palauttaa radoille jopa edesmenneitä A-ryhmän autoja.
    Heads up ,eka maalissa on voittaja.
    Eihän kadullakaan mitään tasotusta liikennevalois anneta.
    Jos tommosilla säännöillä ei pärjää niin tervetuloo brackettiin siellä annetaan sitte etumatkaa kun ei muuten pärjää.
    Siis miksi KIIHDYTYSKATUAUTOLLA pitäis pärjätä kisoissa jos se on heikkotehoinen,painava ja kenties tästä johtuen vielä hidaskin?
    '90-'96 Street D:tä ajaneena voisin sanoo et paljon on ukkoja vielä lajissa mukana mut ei kyllä montaa jotka vielä sahaa streetissä läpi kauden.
    Eli uutta porukkaa tonne pitää saada et kisoja riittää nykyisille vanhoillekin.

    Jos jossain on joku joka ei tuu mukaan karkeloihin sen takia ettei pysty voittaan heti alusta asti niin voin kertoo ettei se oo onnistunu vielä keltään muultakaan.
    (Muistaakseni) :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!