Kytkin kitisee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Rockin' Reptile, 3.12.2003.

  1. Rockin' Reptile

    Rockin' Reptile 1st gear

    mulla on consulissa sellanen vika että kytkin kitisee kun se on ylhäällä mutta jos sitä painaa vähän nii kitinä loppuu, ja alottelija ku oon nii en tiedä mistä se johtuu. voisiko joku valaista minua? oma veikkaus on että painelaakerilla on jotain osaa tähän asiaan.
     
  2. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Painelaakerilta kuulostaa.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    En tiedä Consulin kytkytintä, mutta esim. omassani on sen verran väljää nivelöinnissä ja palautusjousi puuttuu, että poljin yläasennossa tärisee ja pitää ääntä, ei kylläkään kitinää.
     
  4. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    Painelaakeri ei pyöri kytkinpolkimen ylhäällä ollessa (jos kytkin säädetty oikein...), joten ei se silloin pidä ääntäkään.

    Jos painaessa kuuluu jotain kitinää, kannattanee kurkistaa sinne poljinasetelman suuntaan, ainakin omassa kinnerissä poljin tai vaijeri pitää painaessa ääntä, mutta ei niin paljon, että olisin viitsinyt ruveta vikaa korjaamaan...
     
  5. Rockin' Reptile

    Rockin' Reptile 1st gear

    se vaan on siinä että se kitisee vaan sillon ku se on ylhäällä, hetken ajon jälkeen. ja se ääni on nii saatanan kova ja hermoja raastava nii se pitää saada pois
     
  6. Tapsa112

    Tapsa112 1st gear

    Omassa Jeep-Valmetissa oli yksi niistä kytkinlevyssä olevista jousista irronnut. Ei se pahasti kitissyt, ennemmin piti sellaista helinää. Sitten kyllä kun loputkin jouset irtosivat ja kitkapinta erkani keskiöstä, kirskahti vähän kovemmin, ennen kuin ehdin sammuttaa koneen. Jousia ja muuta roipetta oli päässyt paineasetelman ja kytkinkopan väliin, ja niitä kytkinkopassa olleita iskemiä katsellessa ei ne äänet ihmetyttäneet.
     
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Joissain autoissa kytkimen vivustoa ei saa säädettyä niin että painelaakeri ei ottaisi kiinni, se pyörii mutta ilman kuormaa. Tämä voi aiheuttaa kitinää, mutta kun painetaan hiukan kytkinpoljinta kitinä loppuu koska laakerille tulee kuormaa...
     
  8. Rockin' Reptile

    Rockin' Reptile 1st gear

    ja mitenkäs sen sit voi korjata?
     
  9. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Vaihtamalla painelaakerin tai jos on nippa, rasvaa peliin (on sellaisiakin nipallisia painelaakereita näkynyt!!).
     

Kerro tästä muillekin!