Lämmin talviauto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Karpov, 13.12.2013.

  1. Broadspeed

    Broadspeed 1st gear


    Mulla kans pappan vanha Amazon B18. Vasta 650tkm rullattu ja on ku uunissa istuis :eek: Nyt vaatis tosiaan vähän peltitöitä et sais kilpiin :poff:

    T4 portteri 1,9 TDI on hyvä lämpeemään. Ei tarvii ebereitä tai webastoja. Virmassa on muillakin koneilla porttereita ja tuo lämpeää noista nopeimmin ja työntää hyvin lämmintä.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nyt uusin tulokas 90' lesabre. Ei lämpeä ihan niin nopeasti kun muut amerikaanot on (pitää tutkia asiaa) mutta jumaliste kun avainta näyttämällä lähti -17 ja kyllä sielläkin sitten jonkun matkaa ajettua alko hiki tulla toden teolla.
     
  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mikä on kun sierrassa on kylymä näillä parinkympin pakkasilla. 1.6 ohc:n ruudittamana. Pahvia pitänee laittaa nokalle, mitä muuta. Onko suuri ero jos vaihtaa termostaatin 86->92?
     
  4. Lintzi

    Lintzi 3rd gear

    Taitaa helpoin/halvin vaihtoehto olla jos vaihdat sen voortis toyotaan. :lol:
     
  5. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Emmää tojotaa :rotfl:
     
  6. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Lämppärin kenno tukossa tai lämmönsäätövipujen vaijeri tms. mekaaninen osa rikki, eihän tohon sitten paljon muuta vaihtoehtoo jää.
     
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Voisko kennon tukoksen saada aukeamaan jos painaa vesiletkulla ylävesiletkuun ja alavesiletkuun. Vai olisko parempi esim. ainoastaan kennolle menevät letkut huuhdella?

    Uusi kennokaan ei maksa kun 40:iä mutta on vähän motivaatio hukassa sierran kanssa temuamiseen :D
     
  8. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Jos kennoa huuhtelet,niin laita vesiletkulla vesi menemään kennossa väärään suuntaan,irrottaa enemmän likaa....tosin ei siitä haittaakaan ole vaikka kierrättäis vettä molempiin suuntiin kennon läpi...Onkos Sierrassa kenno hankalassa paikassa,jos ei...Niin ota irti ja puhdistaa sen sitten oikein huolella....Tai jos uusi kenno ei kallis ole,niin samoilla lämmöillä laittaa uuden kennon paikoilleen :odroll:
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Termari voi olla kans syynä.

    Escorteissa ainakin termarit ollu ihan kulutustavaraa ja fordin lämpömittarit aina näyttäneet vähän mitä sattuu.

    Omassa 89 eskossakin nyt -20 alkaa paukku loppua ja lämmöt on 1/4 osassa mikä on periaatteessa ihan hyvin mutta paremmalla termarilla tulis lisää höökää koska vastaavat diisselitkin on olleet paljon kuumempia tällä kelillä.
     
  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Pahvia kun laitoin jäähdyttimen eteen niin rupes tulee paljon lämpösempää. Melkeen vois sen 92c termarin vaihtaa? Lämpömittari näyttää nyt r ja m väliin...
     
  11. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    Eipä toimivaan lämppärinkennoon tarvii tulla kun semmonen 60-asteinen vesi ja pitäs jo tarjeta. Huom! Toimivaan, eikä sellaiseen joka on yl 20-vuotta siellä ollu.
     
  12. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Aamulla oli jotain -23 astetta pakkasta kun täräytin Buikin kylmiltään tulille. Noin 10 min kävi tyhjäkäynnillä :soosoo: :soosoo: kun tuulilasi oli auki ja mökissä mukavan lämmin. Kiva ajella kotiin kaverin tyköä 2014 vuoden avaus illanistujaisista. Buikki pelaa kuin junan vessa ei ole tuulesta temmattu lausahdus :D
     
  13. seppokuvat

    seppokuvat 1st gear

    Dodge Avenger 2,7L V6 on todella lämmin auto talvella. Eikä ole paha kulutukseltaankaan; maantiellä pääsee alle 7 litran lukemiin helposti :)Nurkka-ajossa kulutus n. 11-12 litraa satasella.
    Eikä ole toistaiseksi ollut pienintäkään teknistä ongelmaa tossa autossa :)
     
  14. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Menee offtopiciksi mutta onko oikeasti joku määräys että juuri T4:aan ei saa laittaa lohkolämmitintä? Joku ukko selosti sellaista.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tuommosella kun jouduin ajamaan niin ei ainakaan se yksilö lämmennyt yhtään mihinkään ja aikamoinen huurukaappikin oli. Bussimalli vielä.
     
  16. äksy

    äksy 1st gear

    Kaikissa viidessä transussa mulla on lohkolämppäri ollut, enkä kyllä ole missään muualla ennen kuullut ettei sais lämmitintä laittaa. Ja termostaatti kun on kunnossa niin lämpiää nopeasti ja työntää kunnolla lämmintä, mut jos termari temppuilee niin on sellainen lehmänhenkäys..
     
  17. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    1,9D volkkarilla ite ajelen ja ihan sillä talvella pärjää kun on kaiketi parhaiten lämpenevä vag;in diesel


    Ite pitäisin talviautoilussa tärkeimpänä lämmitysominaisuutena sitä, että voin ajella lasit sulana vaikka pilkki haalarissa jos on tarkoitus 25°C pakkasessa kelkkailemaan lähteä tai sitten voin ajella college pusakassa sopivassa lämmössä pitempää matkaa



    Ainoa mitä kaipailen omaani käyttikseen on lämmitettävä tuulilasi :odroll:
    on se sen verran pätevä kampe toimivana.


    J.K mullapa on seat;issa ilmeisesti torsen :rotfl: kiskoo isoa kärryä hangessa paremmin kuin hiace auratulla ja
    menee yleensä todella pahaan paikkaan jumiin :poff:
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Päivitetääs tätäkin tälle talvelle.

    Ajoin viime talven 1996 1.8 bensapassatilla. Oli saatanan lämmin ja - 35 sai maantiellä välillä säätää lämpöjä alas. Ainoo miinus oli että paikallaan kylmästä kun tarttas ei hirveesti vedet lämmenneet, sisällä toki tarkeni.


    No nyt alla 940 mutta kylmempi toi on. En tiiä mikä on kun termari ok ja lämmöt keskellä. - 20 oli vielä lämmin ja sai hikoilla mutta - 30 niin ei mikään sauna. Tarkenee kyllä.
     
  19. jersey87

    jersey87 3rd gear

    Mul on itellä -97 1.8 bensa vento ja kanssa lämpöä piisaa noilla -30c pakkasilla hienosti.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tuntuu että ton ajan bensavolkkarit aliarvostettuja talviominaisuuksilta. Hakkaa melkein kaikki autot lämmössä.
     

Kerro tästä muillekin!