Laakerihela

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Kerberos, 12.11.2002.

  1. Kerberos

    Kerberos Gearhead

    Oisko kellään tietoa, kuka Tampereen lähistöllä tekisi mittojen mukaan laakeriheloja, tai minkälaisista pajoista voisi kysellä?
    Olisi ohjaustehostimen pumppuremppa menossa.
     
  2. BRC1

    BRC1 Gearhead

    laakeripronssi on materiaali ja kysy lähimmältä metalli sorvaamolta.helppo tehdä jos puhutaan normaali saginavin "605" simpukan heloista.tosin saa uutenakin ainakin http://www.yearone.com ista
     
  3. Kerberos

    Kerberos Gearhead

    Laakeripronssi, minkäs väristä se on? Alkuperäinen hela on ihan teräksenharmaa, mitähän ainetta se mahtaa olla?
    Kehtaanko edes tunnustaa, mutta kyseessä on Audi 100:sen pumppu, merkkiliikkeestä ei saa kuin o-renkaita sinne sisään, ja tietysti uusia pumppuja hyvään hintaan!
     
  4. BlueVan

    BlueVan 1st gear

    Pronssi on juuri sen väristä kuin peruskoulun hiihtomitalissa, vähän kuparin ja messingin värin sekoituksen oloista.

    Alkuperäisen holkin materiaalin selvittämiseen pari keinoa: paino? (alumiini) reagoiko magneettiin? (rauta) kuinka kovaa/pehmeää? kuinka kiiltävä? ettei olisi vain joku kovakromi-holkki... niiden olis tarkoitus kestää maailman tappiin, jonsei tule syöpymisvaurio vastaan. Tosin tilalla varmaan kestäisi seuraavat 100K km se pronssiholkki.
     
  5. ajk81

    ajk81 1st gear

    Melkein pitäisi voida vertailla noita materiaaleja, joku toinen metalli kestää paremmin tuossa ja joku toinen ei. Miul oli piikin kytkimessä yksi hela, joka sorvautettiin, eka kesti viitisen tuhatta km. ja oli sen jälkeen ihan palasina, toinen kestää kait vieläkin. Olivat eri aineesta.
     

Kerro tästä muillekin!