Laatikko jumittaa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja HenkkaS77, 8.5.2004.

  1. HenkkaS77

    HenkkaS77 1st gear

    Mikähän mahtaa olla vikana, kun ylivaihteella ajettaessa laatikko (th400) ei vaihda vapaalle tai pienemmälle vauhdin hidastuessa, pari kertaa meinannu sammuttaa koneen ku jääny nelonen silmään.
    Ku lähtee kiihdyttämään, tuntee ja kuulee selvästi että nyt on liian iso pykälä.
    Pienemmällä deellä toimii ihan ok.

    Muutenkin koko laatikon toiminta ihmetyttää, kun vaihtaa n. 70 km/h vauhdissa isolle deelle, koko auto nykäsee eteenpäin ku turbon potkusta. (No ei ny ihan mut sinnepäin).
    Ja isommalta vaihdettaessa pienemmälle deelle taas vastaava nykäsy toiseen suuntaan..

    Öljyt huonot?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    No tässä heti kättelyssä vois kertoa, et laatikko ei ole nelisatanen.
     
  3. HenkkaS77

    HenkkaS77 1st gear

    Kappas perhanaa..kun ei ole varmaa tietoa..
    Oliskohan tuo sit th-200r4?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: HenkkaS77 2004-05-08 03:01 ]</font>
     
  4. @peli

    @peli 1st gear

    Taitaapi olla niin että sulla turbiinin lukko napsahtaa päälle heti isolle OD:lle laitettaessa. Eikä irrota sitä pois.
    Kerran oli mulla pontiacissa sama oire matkan päällä .nykäsin ensi hätään laatikolle menevä johtopari pois jotta lukko lopetti toimintansa. ajelin sillä sitten "väliaikaisesti" seuraavan 1,5 vuotta ja mukavaa oli kun turbiininlukko ei moksinu kokoajan siinä 80 km/h vauhdissa päälle ja pois...päälle ja pois...
    Myöhemmin laitoin lukon kytkennän painonapin taakse kojelautaan ja katkaisu jarruvalon kytkimestä jarrua painettaessa .
    toimii.
     
  5. HenkkaS77

    HenkkaS77 1st gear

    Jaah..no seuraava kysymys on tietty että mistähän sen johtoparin löytää ja tunnistaa?
    Mitenkähän vaikeasta paikasta taas puhutaan?
    Kun on tuo tieto-taitopuoli aika hukassa, niin arvailemalla ei viittis lähteä repimään mitään irti..
     
  6. @peli

    @peli 1st gear

    Jos en ihan väärin muista niin laatikkoon tulevan johtoparin tunnistaa siitä että johdot ovat vierekkäin ja ne tulevat vaihdelaatikkoon...:grin:
    siis todellakin muita johtoja tietääkseni sinne ei taida tulla. Heitän ihan vaan hämärästä muistikuvasta että ovaalin muotoinen johtoliitin pesä on kuskin puolella, siis auton alla. johto tulee sieltä tulipellin / kardaanitunnelin seiniä myöten ,siis konehuoneesta laatikkoon, Pitkä sorminen taitaa jopa ylettää nyppäsemään parkkipaikalla makuultaan jos vaan ei ole jos ei ole lihava voimistelija kuten allekirjoittanut :wink:

    _________________
    There is never time enaugh to do all the nothing what you want...

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: @peli 2004-05-09 22:19 ]</font>
     
  7. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ainakin, jos todella kyse 200R4:stä, laatikon vasemmalla puolella on sininen pistoke (tai vihertävä) ja farmarissa siihen tulee musta ja vihreä johto vierekkäin. Mustan merkityksestä en tiedä mutta se vihreä ohjaa lukkoa. Mutta jos jossain muussa autossa, niin sitten pitänee vielä selvittää kummin päin ne oli.
     
  8. Jem77

    Jem77 Gearhead

    Jos se on 307:n perässä se on th200 4r. Mä kans jouduin nykäsemään piuhan irti ku alko jauhaa lukkoa päälle/pois. Katoppa et sulla on se TV-kaapeli tarpeeksi kireällä, siitä on tässä foorumissa paljon juttua. Ja sitte on se TPS- anturi myös hyvä tsekata, se ohjaa lukon toimintaa omalta osaltaan.
     
  9. HenkkaS77

    HenkkaS77 1st gear

    Nyt on sit varmaa koneenvaihto edessä, kuten tuolla moottori-osastolla jo kertoilin, nakuttaa niin perhanasti.
    Mutta käykö th200r4 oldsin 350 koneen jatkoksi?
     
  10. Jem77

    Jem77 Gearhead

    Käy se. Paitsi et jos lootassa alkaa oleen häikkää, voipi 350:n selkäsauna olla liikaa... Sen verta enempi potkua on jo saastekauden 350:ssä verrattuna 307:aan. Saahan sitä lodjua tietysti prepattua, esim. Mudracer varmasti antaa vinkkiä hinnoista ja palikoista.
     
  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Minulla oli kanssa muutama vuosi sitten ongelmana se, että lukko hyppi päälle ja pois vauhdissa. Tuossa buickissa se on laitettu onneksi napille, niin sen sai kesken ajon otettua pois mutta kotona kun tutkin, niin öljythän ne oli vähissä. Alarajassa.
    Tiivisteen välistä tiputteli ajaessa, niin ei pahemmin jäänyt jälkiä, eikä osannut edes odottaa tuommoista.
     
  12. Jem77

    Jem77 Gearhead

    Mulla oli öölit ihan ylärajassa ja kaveri tarkisti TPS-anturin toiminnan. Jäi selvittämättä, mikä oli todellinen syy, vaihdoin jo auton pois. TV-kaapeli oli ihan optimissaan, mut silti turbiinilukko ei suostunut pelaamaan. Mut siinä turbiinissakin tais olla häikkää, polettaessa vaihdot luisti, vaik normaaliajossa oli todella napakat ( 1 napsaus löysemmälle epämukavasta-> vaihdot tosi ylhäällä ja ampu vaihteet silmään). Loota oli vasta rempattu, ilmeisesti sähköpuoli ja turbiini jäi korjaajalta tarkistamatta...
     

Kerro tästä muillekin!