Laatikkojen kestävyydestä (C4, C6, PG, ym.)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja laakkius, 6.8.2006.

  1. laakkius

    laakkius Gearhead

    Millaisia tehoja/vääntöjä kestää Fordin C4 ja C6, vakiona ja vahvistettuna, käyttö on pääosin varttimailia, mutta myöskin katuajoa.
    Pitäisi keksiä jokin laatikko joka kestää 1000+Nm väännön, ja sopii Fordin pikkulohkoon...
    Manuaali laatikko kyllä löytyy joka tuohon sopii, mutta mites tomaattien kanssa, mulle noi tomaatit on outoja kapistuksia.
    Mites PG, olisko kova sana? Sinänsä perävälitys voisi olla melko harva kun vääntöä on kuitenkin ruhtinaallisesti, eli ei tuo vaihteiden vähyyskään muodostuisi ongelmaksi...
     
  2. bbford

    bbford Gearhead

  3. laakkius

    laakkius Gearhead

    onko hinnasta mitään tietoa?
     
  4. tht

    tht 1st gear

    2000e ja multa saa hakea kestävän pg.n + 3litrasen alujäähdyttäjän +shifterin +1350 sarjan youkin ,irto bellhousingilla jaa juu ja transbrakekin löytyy :) tom.tapio@luukku.com
     
  5. Fastback

    Fastback Gearhead

    Miksi mennä perse edellä puuhun, kun valmis '65 HT Mustang olisi myynnissä hintaan 20.900 Euroa. Ei varmasti lohko tilttaa eikä automaatin kesto ole ongelma. Jos korimalli ei miellytä tai väkisin haluaa itse tehdä ja kuluttaa tuplamäärän kahisevaa niin sitten ymmärrän.
     
  6. laakkius

    laakkius Gearhead

    Sepä se, ei mulla ole mitään intressejä ostaa valmiiksi rakennettua autoa, enkä edes usko että toi mainitsemasi auto on lähellekään sitä mitä mulla on suunnitelmissa.... Tollaset kommentit voi jättää suosiolla kirjoittamatta, niistä kun ei ole MITÄÄN apua...
     
  7. bbford

    bbford Gearhead

    En ainakaan äkkiseltään löytänyt.
    Kyllä noi jenkki ukot on käyttänyt noita C4 laatikoita 460 stroker koneidenkin perässä ja isojen autojen alla eli kyllä pitäis kestää.

    Edit: Kysäises muuten mitä tollanen Kivinummen Simunaglide maksaa/kestää?
     
  8. tht

    tht 1st gear

    ]kuvankera ,siis bg irtokopalla ,ilman koppaa muut kuvan osat kuuluu kauppaan 2000 e vahvoilla sisukaluilla,manuaalikoneisto. http://www.thtracing.com poislukien peräkärry :lol:
     
  9. laakkius

    laakkius Gearhead

    AOD lootan kestävyys?

    Tossa mun Mussessa onkin AOD loota 302 perässä, ja kysymys kuuluukin että millaista rääkkiä tuo loota mahtaa kestää, ja jos ei kestä niin saako vahvistettua jne. Lähinnä ajattelin tehdä nyt ensi kesäksi miedon turbokoneen ja mietin että tartteeko loota heti vaihtaa johonkin muuhun, vai olisiko tuossa ainesta pikkurahalla toimivaksi lootaksi.

    Edit. Tuolta aikaisemmasta linkistä löytykin jotain ja ei toi kovinkaan vahvalta vaikuta, edes prepattuna... :-?

    Edit2. Laitoin kyselyä tuon C4 Super compin hinnasta...
     
  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Tota noin, vaikka noi ajaiskin jotain super comppeja tms noilla pikkulootilla, kevyillä autoilla varttimaili kerrallaan, niin siihen ei ehkä kannata niinkään tuijottaa kun sitä kestoa kattoo. Noita vehkeitä meinaan huolletaan, ja loota käydään läpi esimerkiks joka 50's kilometri. Aika harva on siihen valmis vaikkapa jossain katuautossa. Eli, katuautoon kannattaa valita loota jossa on järeimmät sisuskalut mitä helposti löytyy. Käsittääkseni C4 EI kuulu niihin. Kevyillä osilla ja pienihalkasijaisilla kytkimillä voidaan varttiamilin ajasta nipistää kymppi tai pari, mutta ne fyysisesti pienemmät palikat kuluu noepasti, vaatii tarkkailua ja huoltoa. Onks se kymppi niin tärkeä, ewttä ton jumpan on valmis hyväksymään?
     
  11. mn12

    mn12 1st gear

    AOD periaatteessa kestää muuten hyvin, mutta ODn panta ei kestä vedätystä, kokemuksen syvällä rintaäänellä. Kai noita saa vahvistettua esim art carr tekee erilaisia versioita noista. Hinnat sitten taas jotain suuren ja muun väliltä.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tosta 904 toosasta saa kyllä isoonkiin pannuun huoltovapaan kestävän toosan kun sovittaa siihen esim. FMX toosan kitkat! Halpaa se ei kylläkään ole ja ne "voitetut" hevoset maksaa melko paljon.
     
  13. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Samoja FMX kitkoja taidetaan sovittaa PG lootiinkin kymmenen levysiin etupakkoihin. Mä jonkinverran ameriikasta kyselin noita looria tohon VIPpiin, eikä vastaukset olleet kovin miellyttäviä. Ne liikku akselilla "good luck" - "yes, we can build you a transmission and converter, it's 10500$ + flex plate. Tolla hyvän onnen toivottajalla oli tarjolla mm. noita TF:fiä ainakin 6000$ versiota johon tosin rahalla olis saanut vielä kaikkee lisäherkkuu. Manuaalia en viittinyt harkita edes, pelkkä kunnon kytkin maksaa jo sen minkä tollanen PG turbiinin kera.
     
  14. laakkius

    laakkius Gearhead

    Eli sun valinta olis PG? Mistä tollasta olis hyvä alkaa kyselemään? Manuaalin suhteen ei olis mitään ongelmia valinnan suhteen, näistä automaateista ei ole mitään hajua...
     
  15. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Jos Suomesta, niin Kivinummelta. Tuki, varaosapalvelu ja huolto pelaa. Ite ostin lootan netistä jenkeistä, sain käyttämättömän lootan n. 2/3 osa hintaan uuden hinnasta, eli suunnilleen kolmella tonnilla. Mä oisin halunut manuaalia, mutta ei oikeen löytynyt vaadittavia kriteerejä täyttäviä lootia.
     
  16. Muki

    Muki Gearhead

    AOD vaihteistoa myydään modifioituna turbobuickeihin kun tehoa ja kulkua alkaa olla "kunnolla". Mutta lienee sen kaltaisessa tilanteessa samantekevää mikä vaihteisto ollut pohjana, kun hintaa kertyy ; kaikki rojut on kumminkin vaihdettu.

    http://www.ckperformance.com/gmaodpic.html
     
  17. Granaatu

    Granaatu Gearhead

    Miten FMX kestää ? Niitähän käsittääkseni on ollu isolohkojenkin perässä.
    Toisin sanoen, FMXn vahvistaminen vai siirtyminen C6een? Tosin konekaan ei ainakaan vielä ole varsinainen tehomylly.
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tossa jo tuli ilmi että FMX toosan kitkoja käytetään tosi "hifi"lootissa!! Se on vaan niin vanhanaikainen rakenteeltaan ja mitään varsinaisia ralliosia siihen on vaikea löytää. Öljynpaineitakaan ei voi paljon nostella kun pakki toimii sellaisella vivulla joka katkeilee vakiopaineillakin omia aikojaan. Kyllä sen saa kestämään tehokkaan isolohkonkin ja kuskistahan se on kiinni että kuinka kauan?
     
  19. gremlin

    gremlin Gearhead

    Mikas tossa C-6 lootassa on vikana ettei semmonen kay? Eikos se olis helpoin vaihtoehto, ei tarttis sekoilla kaaveli ja vetolevy sovitusten kanssa.
    Eikohan siita saa tarpeeks kestavan. :odroll:
     
  20. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Sopiiko muuten C6 Fordin pikkulohkoihin suoraan?
     

Kerro tästä muillekin!