Laatikkojen kestävyydestä (C4, C6, PG, ym.)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja laakkius, 6.8.2006.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pikkulohkolle löytyy omansa mutta ne ovatten sitten kohtalaisen harvinaisia! Ja melko tarpeettomiakin :odroll: pikkulohkoon siis.
     
  2. supercoupekolli

    supercoupekolli Gearhead

    Hommasin aikoinaan musseen pikkulohkon perään tehdaskorjatun C6:n joka toimikin hyvin niin kauan kun laitettiin bloveri koneen päälle niin johan rupes luistamaan. Piti laittaa ammattimiehelle vahvistettavaksi ja sen jälkeen vaihtoi terävästi ja kesti kovassakin rääkissä. 8)
     
  3. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Onko siis C6:sia erilaisia? Väännetäänpä rautalangasta, tällä hetkellä loota on 390:ssä. Se ei siis sovi pikkulohkoon? :-?
     
  4. supercoupekolli

    supercoupekolli Gearhead

    Juu ei käy :(. pikkulohkoille 260,289, 302, 351W, 351C omalla pulttijaolla oleva loota.
     
  5. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Hyvä tietää. Tattis! :p
     
  6. supercoupekolli

    supercoupekolli Gearhead

    Muistaakseni C4 on irroitettavalla kytkinkopalla ja C6 kytkinkoppa on yhtä valua laatikon kuorien kanssa. Ja kardaanin pää on erilainen laatikoissa, laatikot on eri pituisia että eteen tulee mahdollisesti kardaanin ja laatikon takakannakkeen teko. :-?
     
  7. ervan

    ervan 1st gear

    Mullakin olisi vähän kysyttävää C6 laatikosta.

    390 perässä oleva C6 loota olisi muutettava manuaali koneistolle ja
    jos vaatii niin tehtävä vähän vahvistamista uusille tehoille.

    Kuka näitä tekee ja mitä tollasen preppaaminen 700 heppaa varten vaatii?
     
  8. Fordvessa

    Fordvessa Gearhead

    Manuaalikoneisto kannattaa ostaa valmiina (Tci, Ati, Hughes...) ja 5 levyä joka kytkin pakkaan, billet servo + leveempi panta. Jos tulee transbrake niin voi vaatia vielä jotain muutakin... siitä ei oo omakohtaisia kokemuksia.

    ps. mulla ois vähän käytetty ATI:n manuaalikoneisto jouten.
     
  9. bbford

    bbford Gearhead

    Paljonkos manuaalikoneistosta pyydät?
     
  10. Fordvessa

    Fordvessa Gearhead


    laitoin Yv:n
     
  11. Cuda

    Cuda 1st gear


    Eikos C6:sia ole kolmella kaavelilla? Pikkulohkosiin, FE-isolohkosiin ja 385-sarjalaisiin (429, 460).

    Meinas joo, olla vaikee löytää pikkulohkokaavelinen C6 hajonneen FMX:n tilalle. FMX on ymmärtääkseni pikkumodernisoitu 50-lukuisen Fordomaticin seuraaja kummallisella rakenteellaan; irrotettava "kytkin" -siis turbiinikoppa, järjettömän painava valuteräs -keskiosa, ja tavanomainen häntä. Sisällä ainakin osa akselin laakeroinnista tavanomaisten puslien sijaan irtoneuloilla. Ne rapisee per**le pitkin tallin lattiaa kun semmosta koittaa purkaa kuluvien vaihtoa varten. Ja niissä kuluvissakin on sellanen harmi et jokku O-renkaat on poikkileikkausprofiililtaan pyöreitä neliskanttisen sijaan ... eli kuluvat nopeammin pienemmän tiivistysalansa kohdalta vuotaviksi elikkäs rempattavaan vaihtokuntoon. Mutta eniten noissa harmittaa se että miks ihmeessä ne oan tehny siihen niin ohuen turbiinilta tulevan sisäänmenoakselin?? Kun kumminkin kardaanin joukin akseli on normaalin järeä. Lootakorjaajat jenkeissä liputtivat kyselymeilieni vastauksissa FMX:n korjaamisen puolesta - mutta kummallisesta rakenteestaan johtuen päädyin hankalasti löydettävän SB-kaavelisen C6:sen hankintaan ja kunnostamiseen vähä paremmin kitkalevyin yms.

    Skinnarsin Speed Shopissa myymässä ollut Pappa Skinnars tuumas että "..paljokos niitä hevosia siihen kliivelandiin meinaa tulla..?!" minä että "..ainakin 250! ehkä jopa vajaa 300:taa.." -siihen Per-Allan pyörittämään päätään että "..et sä mitään ralli-lamelleja tartte, kunnossa oleva C6:nen kestää puolet enemmän tehoa..." -ja minä siihen vastaamaan että "..eikäku kyllä mä ny ostan noi pölyyntyneet hyllynlämmittäjät tosta..." :rotfl: kestääpähän sitte ainakin! :D kisa-veteraanin jäädessä pyörittelemään päätään kloppien osavalintojen suhteen. :rotfl:
     
  12. ervan

    ervan 1st gear

    Olikos C6 kiinteällä turbiinikopalla? :eek:

    Eli meneekö mulla nyt lootakin vaihtoon?
    FE:n tilalle kun laitetaan 385 lohko.
     
  13. Fordvessa

    Fordvessa Gearhead

    Kyllä menee loota vaihtoon :wink:
     
  14. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    En viittinyt aloittaa uutta aihetta asian takia kun en haulla löytänyt, ELI paljonko öljyä C6 vetää? Ja käsittääkseni oltava ''F-tyypin'' öljyä..?
     
  15. Fordvessa

    Fordvessa Gearhead

  16. herrakani

    herrakani 1st gear

    Aihetta liipaten, meneeko AOD kutoseen?
     
  17. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tackar & pockar :D
     
  18. mn12

    mn12 1st gear

    Ainakin uusien thunderbirdien perässä se on. Ja ne siis enimmäkseen kutosella.
     
  19. Heko

    Heko 1st gear

    Aiheesta etäisesti muistellen, paljonka runtua th-200r4 kestää?
    Mikä laatikko olisi halpa, yleinen, ja sellaisella kaavelilla jotta konetta päivittäessä ei tarviisi heti alkaa uudestaan sovitteen tekoon?
    Kohteena laatikolle olisi pikku kasimoottori (3.6l eli jotakin 200ci) joka kehittää nykyisellään ~200hp ja asennetaan autoon joka ei tule avointa tietä näkemään, eli puhtaasti varttia varten. Mikä sopis kuvaukseen, laatikon merkillä ei ole siis väliä, hinnalla vaan..

    E: Eikö halpaa ja kestävää jenkin automaagia olekaan, pitääkö mun vaan suosiolla sovitella volvon kovalaatikko kiinni... :odroll:
     
  20. Heko

    Heko 1st gear

    Eikö jenkkilootissa ole yhtään yhteisiä kaaveleita, eli samalla sovitteella ei voi istuttaa kahtaa mallia saman koneen perään? Eikä yhtään yleistä "edullista mopoauton" laatikkoa, joka tommosen 200hp kestäisi? Kai ny joku?? :poff:
     

Kerro tästä muillekin!