Laatikkojen kestävyydestä (C4, C6, PG, ym.)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja laakkius, 6.8.2006.

  1. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Toi TH200 4R kestää sen 200 hp orgiksena.. Jos on kunnossa. Fiksattuna +400-500 hp, (tosin se maksaa)
     
  2. Fastback

    Fastback Gearhead

    Pidetääs tämä Topici Fordin vaihteistoissa. TH200 keskustelun voitte siirtää GM tai omaan topiciin. AOD:sta lisätäkseni Lentech tekee erittäin mielenkiintoisia AOD vaihteistoja. Kestoa luvataan jopa 1500 hv.

    http://www.lentechautomatics.com/aodproducts.html
     
  3. Heko

    Heko 1st gear

    No löytyykö Fordin vaihteistoista noihin minun hakukriteereihini sopivaa lootaa?
     
  4. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    no aod tai c4
     
  5. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mä oon just ottamassa käyttöön '80 -mallin C4:ää viritettyyn kutoseen. Suunnitelmissa oli kyllä alkuun pelkkä öljyjen/suodattimen vaihto ja shiftkitin asentaminen. Turbiinille ehkä jotain säätöjä, saa nähdä mihin stall asettuu ja millainen perä tulee. Kun nyt saa ajoon ensin. Moottorina tällä hetkellä stage-1 malli, jossa testailen komponentteja ja kesäksi olisi ilmeisesti tulossa sitten viritetty stage-2, jolla sitten rikon vaihteiston tai turbiinin.

    C4:ssä on ollut ilmeisesti pullonkaulana tuo sisäänmenoakseli. Vanhemmissa malleissa se on pienempi 24-hampainen vs. 26 hampainen uudemmissa. Sisäänmenoakseli rikkoo forward drum:in joka on taas suosittu kohde vahvistaa täytöshitsaamalla.

    Muutenhan tohon tuntuis käyvän kaikki kisapreppausjutut mitä muihinkin. liukulaakerit rullalaakereiks, leveämpi panta, enempi kytkinlevyjä pakkoihin, ylimääräisiä öljynpoistoreikiä sopiviin kohtiin yms. Kovasti tehokkailla laitteilla ajavat tuollaisillakin.
     
  6. Heko

    Heko 1st gear

    Kiitos.
     

Kerro tästä muillekin!