En löytäny haulla että mitä kumiletkua ei saa käyttää laatikon jäähdyttimen letkuna. Mulla olis nyt tämmöstä letkua 8x14mm: http://www.ares.fi/tuoteinfo.asp?aso=4& ... &hintamax= PDF: http://mediakone.luovanet.fi/aineistot/ ... 14_75_.pdf Uskaltaako tota käyttää vai katonko jotain muuta? Kestää aromaattiset öljytuotteet 50%:iin asti ja tämä tarkottaa mitä? Mag 1 Dexron 3 tulossa laatikkoon. Auttakee tyhmää.
Epäilempä tuota happanemista, kyllä mulla normi bensaletku on kestäny lootaöljyjäähyssä ihan hyvin. Lämmön sieto tuossa sun letkussa tuntuu kyllä matalalta mutta ite laittasin jos sitä ois hyllyssä.
Veikkaisin alhaisen lämmönsiedon syyksi letkulla 10 kilon työpainetta, joten ei varmaan itse kumilaadussa mikään vastusta lootaöljyn sopivuutta. Jäähdyttimen kierrossahan ei ole painetta juuri nimeksikään.
Hydy liikkeestä saa letkua joka kestää 120 astetta. Jollaki varmaan kestää vesiletkukin tuossa eli jokanen vetää omalla tyylillään.
Laita teflon letku. Kallis mutta kestää! Ainut vika oli kaksois nipoissa mitkä piti laittaa lootaan ja jäähdyttimeen. Niissä oli vaan 4mm reikä. Mutta poralla siitäkin selviää.. itse porasin nippoihin 7mm reiät. Letku itsessään taisi olla n.9mm sisältä.. Tämä siis hydrauli kaupasta ja liittimet prässättiin. Kestää 170 asteista höyryä 150bar. Niin ja kestää mukisematta myös nyky bensat myös re85. Hinta ainut miinus. Teetin ruiskun linjat ja vaihteiston jäähdyttimen letkut niin hintaa tuli yli 330€ ja letkua meni n 12m.+ liittimet.
Nyt kun aiheen ytimessä ollaan, niin onko täällä joku muukin kuka uskaltaa käyttää kangasvahvisteista polttoaineletkua öljynjäädyttimessä ja onko kukaan huomannut merkittäviä poikkeavuuksia keston suhteen? Bensaletku on sen vitosen metri ja klemmarit päälle. Toki niin kuin peltsi sanoi, jokainen tyylillään.
Käy hakee hydrauliikka liikkeestä keltaista pushlock letkua.halpa ja hyvä letku tuohon.voit hyvällä lykyllä käyttää pushlock liittimiäkin.on taipuisa ja 20bar jatkuvaa painetta kestävä letku.eikä oo kallis
Kerettiläinen ajatus tässä taas - miksi pitäisi käyttää letkua? esimerkiksi JN-Tradingilta Turusta saa tähän tarkoitukseen tehdyt metalliset putket joissa on nipat valmiina hintaan 15€/kpl ja bussirahti toimittaa minne vain. Sitten vaikka Biltemasta putkentaivutun muistaaksni 13€ hinnalla. Metalliputkessa on se hyvä, että virtaama on suuri verrattuna ulkohalkaisijaan ja jäähdytys tapahtuu myös putken matkalla. Erityisesti hydrauliikkaletkujen liittimissä kannattaa varoa sitä nipan sisäreikää, se on yleensä liian pieni ja lopputulema on vaihteistorikko tai sen lämpöonglemat. Jos hydrauliikkaliitimillä toteuttaa tarpeeksi suuren virtaamaan (sisäreikä) niin liittimet on tolkuttoman kokoiset ja rumat kuin mitkä. Itse suosin halpaa ja hyvää tässä kohtaa. Olen nähnyt useita kalliita ja huonoja toteutuksia tässä asiassa.
Ajattelin käyttää letkua siksi koska se on ollu jo tehtaalta asti 18v. letkuna: http://www.rockauto.com/info/50/A61030.jpg Moottori heiluu ja syyläri ei, koska on tommonen vetovammanen. Ja mun vuotaa voi putki/letku prässätyt liitokset. Ajattelin että siitä poikki ja krymppäys päähän ja letkua tilalle kunnon klemmareilla. Eikä tommosia uusia jaksa mistään tilailla ja seisotella autoa. Mut käyn huomenna hydropisteessä eiköhän ne auta siellä. Hyvä etten tuota letkua sit laittanut, ei oo kiva jos 3x autonhintanen laatikko hajoo/ matka loppuu tienvarteen yhen letkun takia.
En ole havainnut hydrauliletkun käytössä muuta onkelmaa, mutta se voi olla yllättävän painava. Torquefliten kyljestä katkesi nippa, ennen kuin älysin tukea letkun pohjapalkista.