Laatikon öljyletku

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Jape105, 10.4.2015.

  1. Jape105

    Jape105 Gearhead

  2. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Eikö kukaan tiedä?
     
  3. peltsi

    peltsi Gearhead

    Ei sovellu toi letku vaihteistoöljyille. Happanee parissa vuodessa. Lämmönkesto liian matala.
     
  4. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Mitä letkua sinne sit laitan?
    Täytyy käydä maanantaina hydrauliikkaliikkeessä.
     
  5. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Epäilempä tuota happanemista, kyllä mulla normi bensaletku on kestäny lootaöljyjäähyssä ihan hyvin. Lämmön sieto tuossa sun letkussa tuntuu kyllä matalalta mutta ite laittasin jos sitä ois hyllyssä.
     
  6. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Veikkaisin alhaisen lämmönsiedon syyksi letkulla 10 kilon työpainetta, joten ei varmaan itse kumilaadussa mikään vastusta lootaöljyn sopivuutta. Jäähdyttimen kierrossahan ei ole painetta juuri nimeksikään.
     
  7. peltsi

    peltsi Gearhead

    Hydy liikkeestä saa letkua joka kestää 120 astetta.
    Jollaki varmaan kestää vesiletkukin tuossa eli jokanen vetää omalla tyylillään.
     
  8. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Joo käyn hakemassa jotain toista letkua.
     
  9. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Laita teflon letku. Kallis mutta kestää! Ainut vika oli kaksois nipoissa mitkä piti laittaa lootaan ja jäähdyttimeen. Niissä oli vaan 4mm reikä. Mutta poralla siitäkin selviää.. itse porasin nippoihin 7mm reiät. Letku itsessään taisi olla n.9mm sisältä..

    Tämä siis hydrauli kaupasta ja liittimet prässättiin. Kestää 170 asteista höyryä 150bar. Niin ja kestää mukisematta myös nyky bensat myös re85.

    Hinta ainut miinus. Teetin ruiskun linjat ja vaihteiston jäähdyttimen letkut niin hintaa tuli yli 330€ ja letkua meni n 12m.+ liittimet.
     
  10. Toope

    Toope 2nd gear

  11. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Nyt kun aiheen ytimessä ollaan, niin onko täällä joku muukin kuka uskaltaa käyttää kangasvahvisteista polttoaineletkua öljynjäädyttimessä ja onko kukaan huomannut merkittäviä poikkeavuuksia keston suhteen? Bensaletku on sen vitosen metri ja klemmarit päälle. Toki niin kuin peltsi sanoi, jokainen tyylillään.
     
  12. josu

    josu Gearhead

    Käy hakee hydrauliikka liikkeestä keltaista pushlock letkua.halpa ja hyvä letku tuohon.voit hyvällä lykyllä käyttää pushlock liittimiäkin.on taipuisa ja 20bar jatkuvaa painetta kestävä letku.eikä oo kallis
     
  13. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kerettiläinen ajatus tässä taas - miksi pitäisi käyttää letkua? esimerkiksi JN-Tradingilta Turusta saa tähän tarkoitukseen tehdyt metalliset putket joissa on nipat valmiina hintaan 15€/kpl ja bussirahti toimittaa minne vain. Sitten vaikka Biltemasta putkentaivutun muistaaksni 13€ hinnalla.

    Metalliputkessa on se hyvä, että virtaama on suuri verrattuna ulkohalkaisijaan ja jäähdytys tapahtuu myös putken matkalla.

    Erityisesti hydrauliikkaletkujen liittimissä kannattaa varoa sitä nipan sisäreikää, se on yleensä liian pieni ja lopputulema on vaihteistorikko tai sen lämpöonglemat. Jos hydrauliikkaliitimillä toteuttaa tarpeeksi suuren virtaamaan (sisäreikä) niin liittimet on tolkuttoman kokoiset ja rumat kuin mitkä.

    Itse suosin halpaa ja hyvää tässä kohtaa. Olen nähnyt useita kalliita ja huonoja toteutuksia tässä asiassa.
     
  14. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Ajattelin käyttää letkua siksi koska se on ollu jo tehtaalta asti 18v. letkuna: http://www.rockauto.com/info/50/A61030.jpg
    Moottori heiluu ja syyläri ei, koska on tommonen vetovammanen.
    Ja mun vuotaa voi putki/letku prässätyt liitokset.
    Ajattelin että siitä poikki ja krymppäys päähän ja letkua tilalle kunnon klemmareilla.
    Eikä tommosia uusia jaksa mistään tilailla ja seisotella autoa.
    Mut käyn huomenna hydropisteessä eiköhän ne auta siellä.
    Hyvä etten tuota letkua sit laittanut, ei oo kiva jos 3x autonhintanen laatikko hajoo/ matka loppuu tienvarteen yhen letkun takia.
     
  15. cuda69

    cuda69 Gearhead

    mulla on ollu bensaletkut lähes kaikissa automaattilaatikoissa ilman ongelmia.
     
  16. ministeri

    ministeri 3rd gear

    ite oon tehny 8mm kupariputkesta ja jarruputki työkalulla päät.
     
  17. RB-440

    RB-440 1st gear

    En ole havainnut hydrauliletkun käytössä muuta onkelmaa, mutta se voi olla yllättävän painava. Torquefliten kyljestä katkesi nippa, ennen kuin älysin tukea letkun pohjapalkista.
     

Kerro tästä muillekin!