Laatikon vaihtaminen.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja TC-101, 30.6.2020.

  1. TC-101

    TC-101 1st gear

    Osaako joku neuvoa tietämätöntä. Olisi tarkoitus vaihtaa 58 chevin 283:sen jatkeena oleva vuotava valurauta glide alumiini glideen. Meneekö alumiini glide niin sanotusti "heittämällä" paikalleen jommalla kummalla hännällä, vai pitääkö kardaania kuitenkin muokata. Onko operaatiossa jotain muuta mitä tällaisen amatöörin olisi syytä ottaa huomioon.
     
  2. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Muistaakseni valu-pg:ssä startti on kiinni siinä välilaipassa, eikä koneessa eli se menee vaihtoon. Muuten taitaa olla aika helppo asennus, throtle-valve (kickdown) vivustokin on aika sama, mitatkin taitaa täsmätä.
     
  3. TC-101

    TC-101 1st gear

    Niin, olisikohan tuo lyhthäntänen alumiini saman mittainen kun valurauta elikkä 24 1/2". Pitkähän on ilmeisesti 27 1/2". Startti ja vetolevy menee uusiksi. Joukki on sitten oma murheensa.
     

Kerro tästä muillekin!