Lada 1200L

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Capri26i, 3.8.2002.

  1. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    Mää sitten päädyin talviauton kohdalla valitsemaan Ladan, ettei tartte heti Capria mädättää suolassa ja loskassa.. ja tietty sitä piti viritellä heti nokalla ja tuplilla jne perinteisillä. ihan näppärä leluhan tästä tuli! mitäs mieltä täällä ollaan ladoista? siis pyöreävalo-sellaisista.. aika moni sanoo ett rento meininki.. tuulilasin yläreunassakin lukee sama kun ladan lämpömittarissa, venäläisiä kirjaimia siis. onks tää karu peli vai onks mua huijattu? ainaki tää lähtee käyntii miten päin vaan ja missä vaan..
     
  2. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    Muista et kun ajat latalla niin miestäki pitää virittää karvalakilla..
     
  3. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    tottakai karvalakki päässä, onhan talvella kylmä, varsinkin ladassa!
     
  4. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    Ei muuten oo kylmä Ladassa, on euroautoksi niin saatanan lämmin kapistus. Omien kokemusten perusteella vois sanoo että hintaansa nähden ihan ok laite luokassaan.
     
  5. autoilija

    autoilija Gearhead

    Euroauto?Ei siellä kylmä kyllä pääse yllättämään,kun olen tätä tila-autoa muutenkin vailla osui silmiini niva kolmella penkkirivillä,olis komee kyllä mutta tavaratila taas onneton.Ladaa,siis taitaa olla 2105 mallia tai 2107 tehdään myös lavamallina ja suburban tyyliin jatkohytillä,kuten myös sähkövarustein uuden mantereen tarpeisiin??Niissä taitaa olla jo ilmastointi?Vanhaa 1600sl:ää tehtiin ainakin sähköklasein ihan kanadaan asti.Mahtoikohan olla kysyntää?Ehkä olikin,luotettavuusprosentti kummankin suurvallan keksinnöissä likimain sama:)
     
  6. autoilija

    autoilija Gearhead

    Tuohon edeliseen vielä,että jatkohytillinen lada ei taida vetää joka pyörästä...ei tulisi joka kulmassa vastaan.
    Kiinnostavin mun mielestä olis hommata uuden mallin volgaa mieluiten mustana ja yrittää tuuppaa sinne pikkulohko pellin alle,ei oo muuten mikään hullumman näköinen kulkine,ja lähtisi valoista vikkelämmin kuin naapurin primera....voisi keksiä autolle oman nimenkin kun ei sitä kumminkaan ketään tunnistaisi.Tahtoo sanoa että moskovan ruuhkaliikenteessä olisi yksi ylitse muiden.
     
  7. JR

    JR Gearhead

    Mulla on kanssa tommonen 1200L Lada käyttölaitteena, ja hintaansa nähden ollut oiva peli. Talvella lähti kyllä käymään ilman ongelmia, ja vie kohtuullisen vähän bensaakin. En silti mitenkään erityisen lämpimäksi talviautoksi menisi kehumaan, vetää meinaan joka raosta ja tiivisteesta sen verran paljon... Vikoja ei pahemmin ole ollut (mikäli startin hajoamista, jarruputken katkeamista, ikkunan veivin ja tuuletusikkunan kahvan käteen jäämistä sekä katsastus sedän mielestä liian isoa ylätukivarren kiinnityspultin ja rungon välistä väljyyttä lasketa). Että ei muuta kun kovaa ajoa. Kaverilla oli semmonen "luottamusmies" mallin turbotettu farmari lada jonkun aikaa ( http://sivut.koti.soon.fi/jarirantala/kuvat5.htm ). Kulki yllättävän hyvin muuten.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: JR 2002-08-04 13:12 ]</font>
     
  8. Jagge

    Jagge 1st gear

    Meinasin hommata lootan choppausmielessä... ei oo sit niin väliä jos menee perseilleen, että tulipas pilattua hieno kori.... Kestääkö ladan pellit choppauksen, mitä luulette?
     
  9. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    Miksei kestäisi, siinä kun jossain muussakin euro-autossa. Uudessakaupungissa oli joskus chopattu farmari vihreillä ääriviivaliekeillä, oli ihan asiallisen näköinen juttu. Oletettavasti jokun harrastajan talviauto.
     
  10. Jagge

    Jagge 1st gear

    tarkotus ois heittää tommonen pienehkö 4D-2D muunnos ja katto vähän matalemmalle. Takalasi vinoon niin sen kaventamisesta ei tarvi välittää (ja tulee Coupe-lookkia!). Ois eka isompi peltityö, että kuinka vaikee tommonen on käytännössä toteuttaa? ammattitaitoista apua kyllä löytyy.... isipappa on levyseppähitsari.
     
  11. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    juu..niin sitä pitää..hehheh.
     
  12. Jagge

    Jagge 1st gear

    http://www.nic.fi/~jujube/roskaa/loota.jpg

    kuvankäsittelyohjelmalla tehty luonnostelma vakiokorin pohjalta. ehkä en laita ihan noin radikaalisti, mutta aikalailla tyylikäs ladaksi, vaikka itse sanonkin....
     
  13. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    Voi tzeesus..
     
  14. Jagge

    Jagge 1st gear

    Tää homma on lähinnä vitsi tässä vaiheessa, joten saa nauraa..... käyn vilauttamassa kuvaa tuning-puolella... katotaan mitä sanovat.
     
  15. Jaska

    Jaska Gearhead

    äkkiseltään näyttää kasipätkä fiiatilta. ei kait siinä...
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Minä itse ajelen vain Ladalla ja minusta Venäläiset ja Jenkit ovat Suomessa jossain mielessä samassa asemassa, tosin eri ääripäistä, ainakin mitoituksen osalta. Ne poikkeaa kaikista muista autoista, ovat omalaatuisia ja melko matalaviritteisiä (vakiot käyttömallit), ja kummallakin omat vaiintuneet käyttäjät/harrastajat. Muut autot on vain sarjatuotanto massaa ja toistensa kopiota (toisaalta onhan Ladakin saanut alkunsa Fiatista, mutta siitä on jo aikaa).
    Noista lava-autoista: Nivoista tehdään aika paljon erilaisia lava-autoversioita, pitkällä ja pätkällä ohjaamolla, nelivetoisia, lisävarusteena mm. ilmastointilaitetta yms. Yhtälailla tehdään takavetosista ja Samarastakin
     
  17. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    Ajelin jonkin aikaa kilpaa Ladalla, ihan muille ***tuillakseni (ja omaksi huvikseni tietysti). Eihän se mikään maailman nätein eikä nopein ollut, mutta tehtävänsä se täytti. Samainen Laatokka poistui taivaallisille maaradoille lyhennyttyään kisatilanteessa puolisen metriä betoniporsasta vasten. R.I.P. :cry:

    Miten muuten on, miten paljon tämän foorumin jengi hankkii autoja itselleen ja miten paljon sen mukaan mikä muiden mielestä on coolia...?
     
  18. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Jos kantikasta autoa choppaa paljon, niin epäsuhta katon korkeuden ja korin korkeuden välillä näyttää pahalta ainakin minun silmään. Eli tuo tarvitsisi myös sektioinnin.
     
  19. triniemi

    triniemi Gearhead

    Miten kovaa meni parhaimmillaan? Pappamallin Ladastahan sais vaikka tyylikkään putkirunkosen kiihdytyskilpurin :smile:
     
  20. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    Ko. Ladanrakkine oli pitkän uransa aikana ensin rF ralliauto (Kugelfischerin mekaanisilla ruiskuilla varustettuna!), sitten rallisprinttiautona ja viimeiset päivänsä Volvo-koneisena JM-autona. Kulkupuolesta ei ole muuta havaintoa kuin että voimaa oli tarpeeksi lähteä kuivalla asfaltilla kakkosella koko ajan piirtäen ja viimeinen, penkaan poistumista edeltävä (liian myöhäinen) jarrutus alkoi kolmosella noin nopeudesta 140 kmh...
     

Kerro tästä muillekin!