Lada 1200L

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Capri26i, 3.8.2002.

  1. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Tappikoneella? Mikä se on? En oo kuullutkaan, ja meilläkin sentään noita laatokkia on ollut useita, myös '71 mallista. Samoin FIAT 124sia, joka samanlaisuudestaan huolimatta on aivan eri oloinen vekotin. Niitähän oli sekä tönärikoneilla, että twin cameilla, coupe malleissa jopa 2 litraista. Luulen, että leimakonttuurilla Runeberg sais hyvinkin perusteltua tollasen fiascon vertailuautoksi laatokalla, ja johan onnistuis koneswapit.
     
  2. perkele

    perkele Gearhead

    EIKÖS AMAZONIA ALETTU TUOMAAN MAAHAN JOSKUS 60-LUVUN ALUSSA JA LADAA VASTA 70-71??
     
  3. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    Ota nyt ihan ensiksi se Capslocki pois päältä..

    Minä en tiedä mitään mistään vuosimalleista, mutta tollasen tarinan olen kuullut. Voi olla ettei siinä mitään perää ole, en ole asiaa tutkinut mitenkään tarkemmin. Hämmästellyt vain mistä tuo huono maine on peräisin, kun hyviä ja toimivia autojahan nuo kuitenkin on.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    tämän keskustelun jatkon voi siirtää vaikka Moottori osastolle jos tarve vaatii....
    Kysymys oli vain siitä että miten helppo/vaikea viriteltävä on tuo 1700i kone? pystyykö sinne heittelemään samaa viripalikkaa kuin 1500/1600 koneeseen?
    ja sitten vielä se että miten suuritöinen on "isolohkomotin" ruiskuineen ja kaikkineen siirtää 1200L korille? pahoittelen kysymyksieni typeryyttä ja teinimäisyyttä :wink:
     
  5. Vämpylä

    Vämpylä 1st gear

    Nyt olen huomannut larvetesta ensimmäisen "huonon" puolen, V8:mainen kulutus.
    Kun kotoa ajaa koululle niin kone ei ehdi lämmetä kunnolla ja pitää ajella ryyppy ainakin jonkinverran päällä kaupunkiajoa + liikenneympyrässä(1kpl) silloin tällöin vähän perää sivulle, niin 15-20L/100km on aika todellista.
    Mutta juujaa mitäs siitä... :smile:
     
  6. Rockin' Reptile

    Rockin' Reptile 1st gear

    joo. mulla oli kaverilla kanssa lada joka oli vähän laitettu. ulkopuolelta ihan normaali, paitsi liekit oli maalattu, kone oli vaihettu 1600---> 2,3 V6 koneeseen. siinä oli kyllä amispojilla vähän monttu auki ku jäi isipapan bemari ladalle.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Voisinpa tässä samalla kysäistä että mitä mieltä täällä ollaan Bemareista? Täällähän tunnutaan nälvivän varsinkin "juppimallin" kolmos-Bemareita oikein urakalla... :???:

    Itse suunnittelin (haaveilin) koko nuoruuteni hankkivani ekaksi autoksi jenkin, lähinnä Chevy Caprice STW:n tai vastaavan, mutta kun 12 vuoden säästäminenkään ei riittänyt, piti miettiä edullisempaa vaihtoehtoa. Niinpä eurooppalaisista (japsia en edes harkinnut) merkeistä jäi jäljelle vain yksi varteenotettava vaihtoehto eli BMW. Niinpä hankin siistikuntoisen -86 316:sen.

    Autossa on kestävä tekniikka, suht vahvat pellit, takaveto :grin: ja se on mielestäni hemmetin hyvä ajaa. Varsinkin jos vertaa samanikäisiin ajamiini etuvetokinnereihin. Eikä ole hirveän rumakaan.

    Ymmärrän kyllä, tai siis en ymmärrä näitä pappa betalar/teinivirityksiä, mutta mitäs vikaa itse autossa sitten on?

    En ole katkera, mutta tuli vaan mieleen... :wink:
     
  8. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    Ei varmaan yhtään mitään vikaa. Niinkun ei oikeestaan monessa muussakaan mitä haukutaan. Sitä vaan kun joku merkki/malli saa huonon maineen niin se leviää essonbaarissa ja muuttuu kahta kauheemmaksi vaikka tosiasiassa joku vika on voinut olla vaikka yhdessä ainoossa vehkeessä. Joku sitten sanoo että multa meni toi "jokuosa" paskaksi, toinen kertoo seuraavalle että ne on ihan paskoja vehkeitä kun niistä menee aina toi "jokuosa" paskaksi, ei niillä tee mitään. Sitten hetkempäästä kaikki muut paitsi se oma auto on ihan täysiä paskakasoja.
     
  9. Dewpoint

    Dewpoint 3rd gear

    Miks aina pitää nälviä essonbaaria? Eikös sitä saa käydä kahveella missä tykkää,hä? On niitä örvelöitä nesteelläki,nii. Ja tepoililla. Ei kai se oo keltään pois, vaikka mää kävisin seolla? :grin:
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    essossa käy h..ot kahveella että siitä se johtuu
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ikävä kyllä jotkut automallit saavat kyseenalaisen maineen käyttäjäkunnan tai oikeastaan muutamien yksilöiden takia.

    Jos esim. muutama nulikka rällää isin ostamalla Bemarilla, niin sitten kaikki BMW-kuskit on semmosia. Yhtä totta kuin että kaikki Ladalla ajavat on kommunisteja.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kovasti muistelisin että kannessa on eroa. Isku on sama kuin 1600, mutta poraus on 82mm. Kärjetön hal-sytytys ja yksipisteruisku. Samat osat tuskin käyvät, vaikka peruskone kovin samanlainen onkin.

    Yksi (mikä tahansa) kuva kertoo enenmmän kuin vuoden GTI-magazinet:
    http://koti.mbnet.fi/lada1971/kuvat_ifo ... distus.jpg

    Muutoksia ei juuri tarvita, ruiskun asentaminen voi viedä hieman aikaa. Kone käy pulttaamalla paikalleen. On sitten katsastusmiehestä kiinni tarvitseeko 5-pykäläisen laatikon. Mielenrauhan takia suosittelen sitä.

    -Hazard
     
  13. dart -66

    dart -66 Gearhead

    eikun -73 tehostamattomilla jarruilla olevaan 1.7i ja meno on taattu?
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    70-luvun alussa on muutama vuosi jarrutehstimetonta mallia, niihin vaaditaan tehostimen lisäys (vaikka tuo kuva toisin väittää). Muuten menee kuitenkin noin. Jarrut ovat edessä 10" levyt ja takana 250mm rummut. Jarruteho/moottoriteho on siis aika kova.

    -Hazard
     
  15. KST2

    KST2 3rd gear

    Miksi aina Rakennetut ladat on melkein aina tehty vitsiksi? Autoista lötyy mitä kummallisempia viriyksiä jotta kaikki huomaisivat, et eihän tässä tosissaan olla moisen rakkineen kanssa.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Yhdellä kaverilla oli kyllä sleepperi-turbo-Lada. Ei siis mikään Sleepy sleepersin sauna-Lada vaan päälle päin tavallinen mutta pikkusen kovakulkuisempi...
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuli mieleeen ehkä aivan päätön idea... Jos rakentelisi Ladan etujarruista takajarrut... ja sitten olisi levyjarrut joka kulmassa ja voisi pitää aluvanteita. Tämä idea on ihan tosimielellä heitetty. Jos vain joku on jotain jarruhommia joskus tehnyt niin voisiko kertoa mihin tämä homma luultavammin kaatuu?
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Käsijarrun puutteeseen? Ei kai siinä muuta ongelmaa olisi?
     
  19. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    Juu ja takajarrupiiriin voinee joutua laittamaan, tai ainakin kannattaa oman turvallisuuden nimissä laittaa paineenrajoitusventtiili.
    Mekaanisella käsijarrulla olevia satuloita saa monesta vehkeestä, kannattaa muistaa että niitten pitäs olla vähintään samanpainoisesta autosta. Kiinnikkeet oltava pultattavat, mitään jarruosia ei saisi hitsata mutta muuten kyllä saa itse rakennella.

    Eipä siinä sen ihmeempiä pitäisi olla.
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Siellä on se jo vakiona. Jarrupaineen saa säädettäväksi tekemällä säätimen ja akselin väliin jonkinlaisen uniball -viritelmän. Toinen vaihtoehto on taivuttaa alkuperäistä tankoa.

    Mikähän se saa muuten jotkut tyypit tekemään kaikista autoista lintta-lauluautoja? Eikö olisi mukavampaa kurvailla ihan oikeasti tyylikkäällä autolla?

    -Hazard
     

Kerro tästä muillekin!