Lada 1200L

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Capri26i, 3.8.2002.

  1. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Jos ottaa ne jarrut tai akselit FIAT 124 TC:stä, niin saa ne levyt vähän kätevämmin sinne taaksekin. Ongemana tossa etulevyjen sovittamisessa taakse on käsijarru, sellanenkin pitäis olla.
     
  2. Hexa

    Hexa 1st gear

    Ja vaihteksi tosiasiaa. Isäukko oli takavuosina jonkin sortin poliisien koulutuksessa, jossa ajettiin jääradalla, reippaasti (Jyry-Sisu oli ajellu aina välillä vastaan...) Pari kouluttajaa oli ajellu ns. nykyautoilla näytöslenkit, ja leuhkasti todennu, että pyrkikää siihen. Kalustosta oli löytyny vanha kantti-Lada, jonka virityksistä ei juuri ole tietoa. Ainoa ns. jarru oli vaikuttanut toiseen takapyörään,mutta niinpä kävi, että äijä ajoi sillä pohja-ajat. Jotta vaikka ripa edellä menee, niin ei se aika aina niin heikko ole kuin luullaan... Diesel-vanikin on loppujen lopuksi aika hauska peli :wink: Otanpa tämän ihan puheeksi myöhemmin!
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tässäpä minun 1700i

    Tarkoitus olisi pitää auto suhteellisen inhimillisenä, eli mitään sikalinttaa en tuosta tee. Puskuritkin tulee takaisin heti kun löydän tarpeeksi hyväkuntoiset. :smile:

    Tälläerää autoon on laitettu KYB:n kaasut joka nurkkaan, Simons/Mufflex-putki sport-katilla, yms. Auto on käytössä nykyään vain kesäisin, eli talven loskaan en tuota mädätä, vaikka lämmin talviauto onkin! Tänä talvena on tulossa vielä uudet ovipahvit verhoiluineen, pari lisäkaiutinta tulee eteen tuhditettuna omalla vahvarilla. äänilähteenä mp3-soitin.

    Ainiin, tulossa on vielä myös pienempikehäinen ratti (ei tarvi käydä salilla: TEHOSTAMATON ohjaus + 10" ratti + 205/60.. :wink:) Myös kuppipenkit heti kun löytyy opiskelijahintaan hyvä pari. Sisustuksesta menee loput sitten samalla uusiksi.

    Moottoritehoja tuossa 1.7 ruiskussa on 84hv vakiona, ja koska auton tulee olla kuitenkin luotettava ja kovaa ajoa kestävä, niin eipä taida tuohon tulla muuta kuin vapaavirtaussuodatin tuon vähän paremman pakoputken lisäksi.

    Alustaan on vielä tulossa w123+wartburg353 jousisetti kunhan löytyy jälleen sopivat osat sopivaan hintaan.. :razz:

    Minä olen ainakin ollut tyytyväinen tuohon ihan noin harrasteautona, osat suht halpoja, tekniikka kohtalaisen yksinkertaista ja asennetta (lue: munaa) löytyy rutkasti enemmän kuin tsingtsong japanilaisista tai übermobilen eurooppalaisista. Ja ennenkaikkea Suomen Ladakerho on niin perkuleen loistava, kun löytyy hyviä tuttavuuksia ja apua joka ongelmaan, että eihän tässä voi muuta todeta kuin että kerran ladamies - aina ladamies!
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ainiin lisäisin vielä vähän noihin lukemiini hämykäsityksiin oikaisuja. Eli Capri28i ainakin totesi, että kun ensin tuli vaan Ladoja ja sitten ökyautoja kuten mm. volvo amazoneja.. Noh, Ladan tehdas perustettiin vasta 1969, ensimmäiset Ladat tulivat Suomeen tiettävästi 1971, ja kyllä silloin oli jo Amazon Volvoja varmasti siellä täällä, ja aika harvalla kylällä varmaan enää hevosia :smile:

    Lisäksi joku sanoi, että 2105/2107 mallista olisi tehty pick-upeja.. ei pidä paikkaansa, tehtaalla on käytössään muistaaksnei 5kpl tehtaan sisäiseen logistiikkaan rakennettuja avolava-2105 mallin latukoita, kaikki muut on sitten kotihitsillä tehtyjä.

    Jokainen Niva-malli on jatkuvalla nelivedolla varustettu, päinvastoin kuin joku oli käsittänyt.

    Alkuperäinen (ja ensimmäinen) Lada-malli oli 2101 eli 1200. Myöhemmin tulivat Lada 1300, sekä 1200L, jotka kaikki perustuivat Fiat 124:ään, mutta sisälsivät mm. isomman lämppärin kennon.

    1700 kuutioisen koneen lohko on täysin uutta konstruktiota, vaikka muistuttaakin huomattavasti vanhoja. Venäjällä myynnissä on myös 1700-kuutioista kaasarimallia, sekä vanhaa nelivaloista 1600-mallia (2106) varustettuna 1.6 litraisella Boschin monipisteruiskulla.

    Jos haluaa Ladaan taakse kallistuksenvakaajan, kannattaa etsiä joko Fiat Argentan takavakaaja, tai väsätä Ladan etuvakaajasta itse sopiva.

    1500 kuutioisen 2104 farmarini kulutus oli suurinpiirtein sama kuin tässä 1700i:ssä, eli kiltisti ajamalla noin 10-11/100, mutta kuka nyt kiltisiti ajaisi kun alla on noin kova rauta :smile: eli se on sitten 12-14/100..
     
  5. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    Niin tosiaan siis se mistä höpäjin tuolla taannoin niin ei ole minun päästä tullut juttu, itsellä kun ei ko. hommasta ole mitään tietoa, vanhemmat vain epäili että asia vois olla jotenkin noin.
    Hyviä vehkeitähän noi on, maine vaan on jostain ihmeen syystä huono. Ei niitä ainakaan rikki saa ei sitten millään, testattu on.
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mulla kun on ollut joskus tollanen FIAT 124 coupe ja tietysti myös useampia laatokoita, niin on aika uskomatonta kuinka erilaisia voi kaksi samanlaista autoa olla ajoltaan ja ominaisuuksiltaan.
     
  7. mopar fan

    mopar fan 1st gear

    tuli vaa semmonen pervo idea meilee jos ladaa löis v8 kiinni.... voisko olla jotenki mahollist... esim korin vaihto.... en tiädä olisko mahollist mutta munaa olis... ladn ulkonäkö (ja maine) ja kasin äänet (ja teho) :smile:
     
  8. Mikä vittu noissa saatanan ladoissa kiehtoo!!
     
  9. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Ladoissa on hyvä pitää heiniä! :lol:

    Nonii...
     
  10. kariboy

    kariboy Gearhead

    Kyllä tämä näyttää olevan ihan reipasta meininkiä! ja tosiaan yhtäläisyyttä jenkkiautoharrastukseen...osat noin yleensä halpoja ja yksinkertaista tekniikkaa. Jokainen harrastaa mitä haluaa ja mitä merkkiä vaan. Itsekin opettelin ajamaan isän 1500s ladalla ja se oli uusi!, silloin joskus. Kyllä minäkin vielä joskus ladan ostan, sanokaa mitä sanotte. Itselleni.
    Nuo ladakerhon kuvat pisti nauramaan, jess!
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Miten hyvin tuo juttu toimii ja istuu paikalleen???

    [/quote]
    ...kerran ladamies - aina ladamies!
    [/quote]

    101% totta :smile: :wink:
     
  12. Hat3

    Hat3 1st gear

    Ladaan käy mersun etujouset (en vaan muista et minkä mallin: 123 tai 124). Volvon 142 iskarit "takaiskarit muistaakseni lyhyemmät kuin ladassa" joten autoa kannattaa madaltaa.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Lada 1200L = Lada 1200 Luxus
    Lada 1500S = Lada 1500 Super
    Lada 1500SL = Super Luxus
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vai yhtäläisyyksiä ladan ja jenkin välillä. Kait niitä voi löytää jos oikein hakemalla hakee. Mutta jos rehellisiä ollaan niin niissä ei yhtäläisyyksiä löydy ! Ja eron huomaa kun talvella pamauttaa ladan ja vaikka farmari capricen nokakkain. Toisaalta sehän on luonnonlaki...
     
  15. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Pyöreävaloinen Ladahan alkaa olla kulttiauto ja keräilykamaa.

    Ajat muuttuu, kymmenen vuotta sitten Ladalla ajavat leimattiin kommunistirunkkareiksi.

    Sama juttu Warracudan kohdalla (Wartburg)
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mikä niissä sun amerikan ladoissa kiehtoo?
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Amerikan rautahan edustaa vapautta kun taas ladalla ajaa vaan kommarit
     
  18. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Höpö höpö, älä usko kaikkea mitä ne isot pojat ovat sulle pilsupäisään taas höpöttäneet. Ladalla ajavat kieron huumorintajun omaavat individualistit, joilla on säästäväinen luonne ja auto ei sittenkään ole se maailman tärkein juttu. Onhan siinä sellaista bäck to 60's menoa ajo-ominaisuuksissa...
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Siis nykyään ajaa! Aikoinaan jenkillä ajaminen oli poliittinen statement(kannan otto!) Meillä naapuriperhe herra ja rouva lääketieteen tri:ä ajoivat isolla Cherokeella : wagoneer v8=
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kysyppä naapureiltas jos ne opettaisi sut kirjoittamaan.
     

Kerro tästä muillekin!