Lada ajatuksia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tuning & Styling', aloittaja Street Freak, 16.12.2012.

  1. Putte

    Putte 1st gear

  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Viikolla tuli kotiin. Vähän vaikeempi rasti kun ne reijitetyt tekonahkaiset missä tuli kiinnitysnauha mukana. Tän joutuu itse ompelee eikä tarvikkeita tullut mukana. Pitää ottaa ratti irti ja viedä Lasselle laitettavaksi. Mutta väri on juuri oikea ja aitoa nahkaa. Kiitti vielä vinkistä.
     
  3. MaxHeadroom

    MaxHeadroom Gearhead

    Tullaan nyt kaapista sitten ulos oikein saranpuolelta, ja paljastetaan että Maxin autoharrastus muinaisessa Kouvostoiiton pääkaupungissa käynnistyi tämmöisellä "herkulla".

    http://www.flickr.com/photos/92076931@N ... hotostream

    Ennenkuin tuunaus oli vielä ihan sitä mitä nykyjään, piti mielikuvituksella korvata se, mitä kaupasta ei saanut tai mihin rahat ei riittäneet. Ja hauskaa oli...

    Asianmukaiset lisukkeet kaalimaan kadillakissa:
    - ylimääräiset koristelistat keulamaskissa (tehty sivulistoista, jotka poistettu)
    - lisäpitkät etupuskurissa muovisuojuksineen
    - konepellin ilmanottoaukoissa muoviset kuupat, maalattu hopeella
    - tuulilasinpyyhkijöiden varsissa tuulenohjaimet, maalattu hopeella
    - karvanopat ( :oops: )
    - tiikerinkuviopenkinpäälliset (ostettu oikein Konelasta)
    - mustaa vauhtiraitaa metritolkulla
    - maalikynällä tuhritut Pirelli Cinturatot
    - kromiset pinnapölykapselit
    - kumipaloja kierrejousten välissä perää korottamassa
    - valkoiseksi maalatut takapyörien kotelot
    - taka-akseli maalattu hopeiseksi
    - lisäsumarit takapuskurissa
    - RST platat kuraläpissä

    Kone vakio.

    Ja vuosi oli siis 1980. :D

    Auto hävisi Viroon 4 vuotta myöhemmin, 500 mk & Valgeepulloa vastaan.
     
  4. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Tuli mieleen, että milloin olette muuten viimeks nähny 124 tai 125 Fiuden?
     
  5. Putte

    Putte 1st gear

    Äkkipäätä ei kyllä muistu mieleen. Täytyy olla pitkä aika.
     
  6. homer

    homer Double Gearhead

    Eikös messukeskuksessa ollut tuollainen jokunen pääsiäinen sitten mobilistien osastolla esillä? Vai olikos se sittenkin Polski Fiat?
     
  7. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ei vähään aikaan, tai oisko Lahdessa viime keväänä ollu?, Mutta n.20v sitten oli talkkarilla 124 Special T viinipunainen, musta takalasinritilä ja Ronalin? alut alla... Sain jopa tyypata sitä kun itellä oli 1300S Lada. Hyvin se kulki ja kiersi komiasti ynnä hiekalla jätti pari komeaa uraa tiehen... Liekköhän vielä hengissä???

    Lukio aikaan luokkakaverilla 124 Special.
     
  8. tyly

    tyly Gearhead

    Mulla olis tollanen 124 Sport coupe 1800 TC
    Tarkotus olis MR-katsastaa se tässä kevään aikana. Löytyiskö keltään alkuperäistä ilmanputsaria myytäväks asti.

    [​IMG]
     
  9. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Juu, kyllähän noita coupe-korisia on jonkin verran säästynyt, mut mä tarkoitin sitä Laborin esikuvaa. Taisivat hävitä kaikki jokkikseen.
     
  10. homer

    homer Double Gearhead

    Ei kai tuo 124 kardaaniautona mikään kovin yleinen jokkispeli ole ollut? Pikemminkin tuo takamoottorimallit. Sen sijaan tuollainen Coupe kyllä rallattiin jokkiksessa paaliin muutama vuosi sitten... Tiedä sitten miten toivoton aihio lie ollut mutta ei jokkiksenkaan katsastajat mitä tahansa harsoa kisaan (ainakaan noin periaatteessa) päästä.
     
  11. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Koreista en tiedä, mutta ainakin Special-mallien TC-koneet häpyi valoa npeammin järvien jäille...
     
  12. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Pieni korjaus: Special T mallissa oli TwinCami ja Specialissa ihan normi tappikone tosin sivuimulla...

    Itsekkin yhden Special T:n koneen möin jokkis käyttöön.
     
  13. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Eiköhän ne 126 korit ole hävinneet tc koneilla samoihin järviin..
     
  14. jknR

    jknR Gearhead

    Oliks tossa 124 Special T:ssä se 1608 kuutioinen moottori? Saa leimattua 127:kaan tehon puolesta?

    Mitenkään asiaan liittymättä. Melko erikoinen pannu toi Triflux TC. Pakosarjat molemmin puolin kantta ja imut (paineet) keskeltä. Jos kehitys olisi jatkunut, niin mitäköhän tostakin olisi irronnut...

    http://www.ecv1.com/motore.htm
     
  15. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

  16. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... -tf-promo4

    "A-Katsastuksen viimeisin mittava katsastusvikatilasto kertoo, että Lada Samara on mainettaan parempi auto. 11-vuotiaiden ryhmässä, eli vuonna 2001 ensirekisteröidyssä malleissa Samaran hylkäysprosentti oli 29,14 prosenttia. Suomalaisautojen keski-ikä on lähes 12 vuotta.

    Tulos on kohtalaisen hyvä, mutta mitä automalleja Samara jätti taakseen tässä maassamme perin yleisessä ikäryhmässä? Luvassa on kovia yllätyksiä: huonomman tuloksen saivat muiden muassa useat, hankintahinnaltaan huomattavasti kalliimmat Mercedes-Benzin, Volvon tai VW-yhtymän suositut mallit."

    :lol: tarkoittanee että samaralla ajaa vanhat papat jotka osaa pitää autot kunnossa.

    toisin kuin nuo premium merkkien omistajat... :rotfl:
     
  17. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Mulla ois tuo 2102 eli pahnapaalinkuljetusmalli tuolla ladossa jota ei onneksi kukaan halua liekö vuosmalli seitenviis jotenkin huonossa maineessa vai mikälie. Moottorinkin joku varasti ja vaihteistokin män vaikkei ole edes teecee mutta nou hätä pihalla Fiat 124 luotettavalla tappikoneella ja siitä kuin räiskäsee vielä putkikartaaniperät ja kaikki muut fiutin hilut niin voi läntätä Fiat 124 takapaksiin ja menee täydestä kun on uudet takavalotkin joissa ei ryssää lue missään. Kun ei taatusti teistäkään kukaan ole nähnyt Fibatin nelkkufarkkua ainakaan Suomessa niin nythän voitais paikata tilanne mutta jos tää vanha ja väsyny ei tuota saa aikaseks niin voi sen joku muukin rakentaa tai ottaa mallia ja tehdä omista romuistaan.
     
  18. Ö..Speed?

    Ö..Speed? 1st gear

    Oletko varma ettei halua??
    Saattasin olla kiinnostunut jos halvalla saa :)
     
  19. Ö..Speed?

    Ö..Speed? 1st gear

    Joo kyllä täytyy sanoo ittekkin että lada on hieno laitos.
    Mulla on niitä varmaan sen kymmenkunta ollut ja olen tykännyt.
    Nyttenkin on yks nappis (1700 viri sleepper rotta projekti)tuolla tallissa ja yks kanttilamppu (prinsessa edition)mätänee tuos pihalla.
    Osia saa halvalla ja kun tuntee muutaman venäjän käviän niin sieltä tulee mitä vaan.. sieltä saa mm valmista bolt on tyyppistä remmiahdin sarjaa ladaan tahikka -90mm madaltavaa alustaa jne jne
     
  20. nixon

    nixon 3rd gear

    Kyllä nyt periaatteessa mikä tahansa "vanhempi" lada kiinnostaa, varsinkin farmari, jos ei oo hinnoiteltu liian korkeelle ja löytyy oikeet paperit.
     

Kerro tästä muillekin!