Lada ei kiihdy kunnolla, nykii ja kangertelee.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karpov, 8.11.2014.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    2000 sarjan takapotku, 1.3remmikone ja kaasari, tämå weber kopio.

    Starttaa hyvin ja tyhjäkäynti ok, paikallaan ottaa jenkaa normaalisti.

    Ykkösellä kun lähtee niin niia ja sitten vetää.
    Kiihtyy ok kunnes 60kmh kolmosella niin puhti våhenee, nelosella jaksaa 80kmh pitåå tasaisella mutta ei kiihdy.
    Ylämäessä kangertelee ja nykii lievåsti, ryypyn kåyttö auttaa nykimiseen muttei juuri tuo voimaa.

    Jakajan kansi ja pyörijå, tulpat ja johdot uutta.

    Mekaaninen ennakko ok ja jouset, kaasarin purin ja puhdistin, kiihdpumppu pelaa. Alipaineletkut tutkailin, bensanpinnasta en mene takuuseen.

    Ehdotuksia? Vika ollut tövi sitten, tulppien ja ilmanpuhdistimen vaihto auttoi hetkellisesti mutta vika palasi pian. Tasakaasulla menee ok, leimattu juuri mutta påästölappu roskiksessa.
     
  2. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Mitä tarkoitat "2000 sarjan takapotkulla" ?...Ja mikä kaasari sulla siinä oikeasti on,kun puhut weberin kopiosta?...Voi olla,että bensapulaa potee,jos kerran kiihdytyksissä puhti loppuu,mutta paikallaan ottaa kierroksia...
     
  3. Motor & Parts

    Motor & Parts Gearhead

    Epäilisin että ei saa kunnolla bensaa tai siis liian vähän ja ryyppy auttaa tähän koska kuristaa ilmanvirtausta, menee seos rikkaammaalle.

    Kaasuttimena taitaa olla Ozone, mikä on Weberin kopio.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    2107 ja kyllä se on daaz ozone vai mikälie, alkuperänen ussr tuote kuitenkin. Käsittääkseni lähellä weberiä.

    Eli tuo bensan pinta voisi olla kompastus, mutta miks se ois yhtäkkiä muuttuntu?


    Ei nakuta eikä pauku kumminkaan missään vaiheessa.
     
  5. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Vaihdappas siihen ihan oikea Weberin kaasari sen daaz ozonen tilalle....Niin alkaa pelaamaan....Nuo veliVenäläisen tekemät kaasarit eivät ole oikein koskaan toimineet kunnolla...Vaikka se pakokaasumittauksesta läpi meniskin,niin se ei tarkoita sitä,että se daaz ozon kuitenkaan pelais kunnolla :wink:
     
  6. hamppi

    hamppi 2nd gear

    Mulla oli 1200L:ssä saman tyyppistä ongelmaa, syyksi paljastui väljäksi kulunut virranjakajan akseli. Tokeni jakajan vaihtamisella, taisi täydellinen jakaja maksaakin kaikki 45€.

    Kannattaa myös katsoa että bensapumpusta tulee kunnolla ainetta, joskus kalvojakin ollut halki..
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei oo mun auto, koitan vaan auttaa että sen sais pelaamaan joten vielä ei sovi vaihtaa mitääh.


    Tosi vähän tolla ajettu (kuten aina ladoilla :lol: ) joten ei pitäs ihan tuhoontuomittu olla vielä...

    Alipaineella aukee toiset kurkut mutta niin...



    Ei se pikkuvaihteillakaan mäkeä ylös rynnistä mutta jos kierroksia saa alle niin paremmin vetää kun niin että lähtis kiihdyttämään maltillisesti isommalla vaihteella.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pitää katsoa noikin, kosketuskulmamittarillahan se on yleensä tullut selväksi jos akseli klappaa.
     
  9. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    oisko kaasari tukossa suuttimet ym.
    mulla tollanen 1.3 remmikone kaasari farkku alkoi temppuilemaan kun seiso kotoväen pihassa ja isäukko ei ½vuoteen käynnistäny ku mulla oli prätkä savossa liikenteessä. tyhjäkäynnin sain kaasutankoa säätämällä niiin että kantoi koko ajan. Jotenkin sain sen leimattuakin vielä kun sain ruuvailla konttorilla.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Paineilman kanssa ym kävin kaasarin joka kanavan ja suuttimen läpi ja putsailin, poistin myös sihtimallin suodattimen kaasarin sisältä varoiksi.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Koio ohjearvossa, oli ylempånå kun piti, ei vaikutusta. Tulppien kärkivåli ok, yks tulpista mustempi, muut ok vaaleanrusahtavat.


    Tasakaasullakin nykii våhån, välillå kulkee ok. Mulla yleismittari missä kosketuskulma, koitin joka paikkaan laittaa mutta ei, muistin ettå puolan jakajaan menevään johtoon ja maihin mutta sammu.

    Lievästi paukutti putkessakin kun paikallaan polki. Oisko puola,kärjet?
     
  12. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    onko alipainekalvo ehjä
     
  13. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    Minkä sylinterin tulppa oli mustana? Jos oli takimmainen(4) niin sitten on mahdollista että kaasari tulvii ja bensat valuu imusarjassa sinne koska moottori on kallellaan sinnepäin ja värjää sen pytyn tulpan mustaksi. Vaikuttaa kuitenkin bensan puutteelta ja/tai sytytys ongelmalta.

    Mulla oli Volvossa tehottomuutta, nykimistä, huonoa käyntiä(jos lähti käymään) ja ampu putkeen ihan kokoajan ja viaksi epäilen tulpanjohtoja joista ei menny virta läpi kunnolla ja niiden takia puola väsähti eikä antanu kipinää tarpeeksi. Vaihdoin kaikki sytkä osat ja laitoin bensanpaineen säätimen niin alko toimia paremmin.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kolmospytty oli.

    Tuo kyllå vielåkin hyvin starttaa. Alipainekalvo ehjå jos kyse toisiopuolesta?
     
  15. ktech

    ktech 3rd gear

    tyyppivika noissa se jakajan kärkilevy jonka laakeri saattaa vanhemmiten kulua väljäksi ja sitten kärjet klappaa miten sattuu. kärjet/konkka myös vaihtoon ja ennakon säätö lampulla (n.10 astetta eykk). kunnossa ollessaan 1.3 remmikone kulkee varsin pirteästi ja ainakin 4 vaihteisessa loppuu ennemmin välitykset kuin menohalut.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Miten se kosketuskulmamittari pelaa? Sillähän näkis hyvin ton.
     
  17. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    meinasin jakajan ennakonsäätäjän kalvoo
     
  18. onre

    onre 3rd gear

    Kato kaasarin kalvot. Omasta olivat kaikki epämääräsen haperoina, Mansemotorsilta ostettu korjaussarja pelasti.
     
  19. ktech

    ktech 3rd gear

    parhaiten näet kun nostat jakajan kannen pois ja käsin heilutat sitä kärkipakettia, jos on välystä niin jakaja vaihtoon.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tsekkaan nuo edellåmainitut.

    Kosketuskulmamittarin punainen puolan johtoon joka menee kårjille, ja musta maihin.
     

Kerro tästä muillekin!