Lada "se klassikko"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kasipata, 23.2.2007.

  1. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Eikähän toi Lada ole ainoa paska, mitä on tehty. Triumph Herald, Fiat 600, Ford Anglia, Kupla, tippa-Rellu, Datsun 100A. Positiivinen puoli on, että ne on pieniä ulkomitoiltaan Kouvolan Prismassa perjantaina klo 16. Sitä ne on kyllä sisältäkin. Eipä oo ilmastointia, hyvä jos avattavia takasivuikkunoita. Musta vinyylisisusta on kyllä ja kirkkaat lasit. Ei paljon uv-säteitä suodata. Ei oo tehostimia, eikä paljon muutakaan. Mutta harrasteautoja niistäkin tulee.
    Ainoaksi käyttö- tai harrasteautoksi en haluaisi vaikka sata-amppeeria. Amerikkalainen autoteollisuus on jo reilun vuosisadan tarjonnut niin paljon mielenkiintoista, että eiköhän ne sieltä meidän pihaan haeta. Mutta Kyllä esim. Neckar Jagst kiinnostaisi. Saksassa lisenssillä tehty Fiat 600 kopio. Hienot Z-muotoiset kylkilistat ja ekoissa kaappariovet. Hyvän perhetutun eka auto aikoinaan.
     
  2. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Overdrive.fi on "Suomalaisen Peltilehmäkulttuurin Äänenkannattaja."
    Kyllä Lada siihen kastiin kuuluu ilman muuta!!
     
  3. Lassard

    Lassard Gearhead

    Hyvä kuitti! Turha tässä on otsaa rypistellä.
     
  4. J.J. Laakso

    J.J. Laakso Gearhead

    Taidaa olla toi "sun totuuden" julistaminen yhtä tehokasta kuin Tony Halmeen toiminta eduskunnassa :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  5. rrauta

    rrauta 3rd gear

    ainakin se sai keskustelua aikaiseksi, enkä ole sanonut ettei saa ladaa harrastaa, mutta en vaan sitä ymmärrä.
    ja enemmänkin tuolla kyllä kehuttiin kuinka hyvä käyttis toi kaalimaan kiitäjä on.
    sen kun vaan ajatte niillä ladoillanne ei se mulle kuulu, aattelin vaan kertoo vähän muutakin näkemystä ettei mene ihan paskapuheeks koko homma. ja kun en ole noista paskoista kiinnostunut niin en sitten enempää osallistu tähän aiheeseen, eli ei kannata odottaa enempää kommenttia aiheesta.
     
  6. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Lata on hauska auto.. Ja paneehan se tuolla toisaalla tässä foorumissa tuo "märkäpieru" topikkikin hiukan naurattamaan..
    :wink: :rotfl: :wc:
     
  7. Cilkkis

    Cilkkis 3rd gear

  8. wuokila

    wuokila 1st gear

    Nonnim poijjaat!

    Niitten legendaarisimpien ladojen muodothan on suoraan apinoitu italiasta, mutta Samara taas on neuvostoliittolaisten oma keksintö. Mulla olis tossa tienvarressa yks heitin järjenjuoksun saavutus vähän niinkuin ylimääräisenä. Asiasta kiinnostuneet huomaavat vielä, että kyseinen korimalli on harvinaisin Suomessa tarjolla oleva eli seeeedan.

    Kuva

    Ikää autolla ei ole kuin reilut 10 vuotta ja takana tuhansia kilometrejä 59. Leimalla ikää viikkoja noin 6 ja mikään varsinainen helmi ei ole kyseessä, mutta euromääräisiä numeroitakin on hinnassa vain 3.

    Tiedosta peeeeniksesi koko ja hanki tämä!
     
  9. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Just kylänJannut vaihtaa laatikkoa Larpaan tuossa miun nosturilla, hurja peli näyttääpi olevan; sarviksen pulkkaa skoppina,pesuvadin kokoisia lommoja ja ite tehtyy lintulautaa... Kun nyt sais livekuvaa näkyviin niin näkisittä!! :rotfl: 8) :eek:
     
  10. audiq

    audiq Gearhead

    Eiköhän ne Samarankin muodot ole sieltä Italiasta... :wink:
     
  11. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Ja 110 näyttää kustomoidulta Seat Toledolta :rotfl:
     
  12. RB-440

    RB-440 1st gear

    Tosimies ajaa mitä vaan missä on pyörät ja tosimies lakkaa ajamasta vasta sitten, kun ne pyörät lakkaa pyörimästä. Mulla on muutamia todellisia kauhukokemuksia eri maissa valmistetuista autoista, mutta niille kaikille oli yhteistä se, että ne nimenomaiset kärryt oli ihan p*****ssa kunnossa. Ei valmistusmaa korvaa huonoa ylläpitoa ja vikoja.

    Ladokasta on sukulaisten, työpaikkojen ja armaan SA-Intin myötä siunaantunut kokemusta sen verran, että jos sillä ei tiellä pysy, niin kandee joko viedä se Larppa viimeinkin korjaamolle ja jos sekään ei auta, kannattaisi harkita uudelleen niitä omia edellytyksiä ajokortin hallussapitoon. Ladahan on vaan pieni ja takavetonen minimoottoriauto, mitä ihmeen ajo-ominaisuuksia sellaseen tarvitsisi?

    Lämpimiä ne on, kuumia jopa, kun kaikissa on lämppäri juuttunut täysille. Ikkunat ei vedä, kun kaikki on kiilattu teelusikalla tai kakkoskakkosella kiinni. Jos on tarpeen lisätä, jäähdytysnestettä löytyy yleensä kätevästi apukuskin jalkatilasta ja muut säädöt on helppo tehdä auton perusvarusteilla, eli sirpillä, vasaralla ja välystähdellä. Punasta sitten näkee ihan muuten vaan. Lisäksi suurin osa Ladoista kierrättyy omia aikojaan helmoista alkaen takaisin maaemon syliin, eikä sitten mene turhaa energiaa niiden loppuromuttamiseenkaan. Mutta maastahan se oli tullut ja sinne näkyi jälleen menevän, sanoi pappikin, kun öljyjä vaihtoi.

    Vaan sitä ihmerautaa selkänojassa, joka aina painoi Tekniikan Maailman testikuskin herkkää selkäruotoa, en ole yhdestäkään Larpasta löytänyt. Jos olikin joku testiauton spesiaaliominaisuus? Tai en mä kyllä ole kaikkia Ladoja nähnytkään.

    Mutta luulis olevan selvää, että ihan turha on verrata Ladaa Mersuun, kun Ladan esikuvakin painii ihan eri sarjassa ja hintaluokkakin on jotain ihan muuta. En mä kuitenkaan tiedä, mitä muuta voisi 60-luvun lopulla suunnitellulta pikkuautolta odottaa, muuta kuin 60-luvun lopulla suunnitellun pikkuauton ominaisuuksia?

    Mutta käykääpä kokeilemassa 1500 cc Mossea, mieluiten jotain alkusarjan, eli 70-luvun alkupuolen malleja. Siinä tosiaan on auto, jolla pääsee kovempaa kuin uskaltaa ajaa. Mukava matkanopeus on n. 90km/h ja koko paketin lentoonlähtönopeus on jossain 130 - 140 km/h maisemissa, mutta kulkua riittäis vielä, jos vaan pyörät ottais maahan kiinni. Melkonen mannertenvälinen maantieohjus siis 8)
     
  13. vipottaja

    vipottaja 1st gear

  14. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Näin. Sama juttu kun musiikissakin. Tosiharrastaja kuuntelee mitä huvittaa riippumatta genrestä. Ja jotenkin naurettavaa, että joku jaksaa vieläkin yhdistää autoilun politiikkaan.
     
  15. Jonimac

    Jonimac Gearhead

  16. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    FORDIN ovaali tuohon nokkaan ja perään ladan merkin päälle eikä kukaan huomaa mitään

    - uusi mondeo? :rotfl:
     
  17. J.J. Laakso

    J.J. Laakso Gearhead

    RB-440 puhuu paljon, mutta asiaa! 8)
     
  18. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    RB-440:
    Mutta käykääpä kokeilemassa 1500 cc Mossea, mieluiten jotain alkusarjan, eli 70-luvun alkupuolen malleja. Siinä tosiaan on auto, jolla pääsee kovempaa kuin uskaltaa ajaa. Mukava matkanopeus on n. 90km/h ja koko paketin lentoonlähtönopeus on jossain 130 - 140 km/h maisemissa, mutta kulkua riittäis vielä, jos vaan pyörät ottais maahan kiinni. Melkonen mannertenvälinen maantieohjus siis

    Kun jossain vaan pääsisi kokeilemaan moista laitosta... :eek:
    Ei noitakaan enää joka oksalla kasva.
     
  19. Lassard

    Lassard Gearhead

    Jos Laapotilla ajaa mutkaan X vaikka yhtä lujaa, kuin vaikka pappa-Golf-85:lla, niin se Vokkelo pysyy radalla, mutta Lada ei. Pysyyhän mikä tahansa tiellä, jos sillä vetää tarpeeksi hiljaa. Mutta Laapotilla on niillä keleillä ja teillä, mitä mä ajoin, teiden tukko, vaikka olisit ollut itsekin ratissa.

    Samat elkeet auton käytöksessä on mun korotetussa Comanchessa, kuin oli Laapotissakin, ja osittain samasta syystäkin - korkeasta painopisteestä.

    Eikä siinä nyt tosiaan ole mitään niin järkyttävän ihmeellistä- Lada on suunniteltu pärjäämään, ties millä kärrypolulla Siperian takamailla (niin kuin täällä on mainittukin).
     
  20. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Hyviä nekin oli soratiellä ajaa. Tietty ensin täytyy vähän opetella, omanlaisiansa. Heraldilla en oo talviajoa kokeillu, mutta Fiiatti oli hyvä talvella, Kuplakin aika hyvä (vähän kärsi etupään keveydestä), Anglia suht semmonen että tulee toimeen ja Rellu erinomainen etenijä.

    Ei kai Laatokkakaan huono olis mut ei sillä pysty ajamaan, kun on puimurista otettu ohjauspyörän asento ja eskimoitten kajakista polkimet...
     

Kerro tästä muillekin!