Lääppiminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja Tulilanka, 15.6.2009.

  1. Tulilanka

    Tulilanka 3rd gear

    Minkä takia ihmisten on suoranainen PAKKO kosketella näytteillä olevaa autoa. Mäntsälän mobilistitapahtumassa pisti taas silmään. Renkaiden potkimista, nojailua, kurkottelua. Pisti ihan vituttaan, ku jossain vaiheessa menin oman kiesin ohi. Mulla oli ikkunat alhaalla ni kaks aikuista miestä nojaili kyynärpäillä oven karmeihin päät sisällä autossa ja jutusteli niitä näitä. Toinen oli vielä pirun asiantuntevan oloinen. Käppäilin jo kohti mut en ehtiny sanoa mitään ku ne bongas ylös ja lähti seuraavaa autoa kohti.

    Eräs toinen ääliö nojaili yhteen valkoiseen Impalaan munillaan. Se seiso etuloksun kohdilla ja lueskeli tuulilasin infolappua. Takki sillä oli auki niin et vetoketju oli varmasti peltiä vasten. Siinä se hinkkas keskivartaloaan Chevyn etuloksuun. Tekiköhän namia.

    Lapset on tietty oma lukunsa. Ne ei tiedä jos vanhemmat ei niitä valvo ja neuvo. Kaverin likka esim. potkas yhen Citikan etupuskuria. Kaveri ei sanonu mitään. Mun piti huomauttaa. Ei oikeen ymmärtäny, kumpikaan.

    Kohta joku sanoo et mitä välii jos joku koskee. Joo eihän auto hajoa jos siihen koskee mutta koskemattomuus ainakin minimoi riskin naarmuttamiseen. Kyllä tossa mun Tunskassa naarmuja jo on mutta en halua lisää. Tai jos niitä tulee ni teen ne mieluiten itse. Ja millä vitun oikeudella joku luulee et sillä on oikeus paskasilla käsillään lääppiä toisen autoa. Vai tuleeko niille semmonen hyvä fiilis et ny muut luulee et tää on mun, tai et mä ainakin olen sisäpiiriä joka voi näin käyttäytyä. Mä en itse ainakaan koskaan ilman lupaa koske toisten autoihin.

    Jos joku hieno ja erikoinen pirssi seisoo kadun varrella maitokaupan edessä ni ei sitä kukaan rupee lääppimään. Ehkä katotaan sisään ikkunasta jos oikeen kiinnostaa. Mutta auta armias ku se sama auto on ens viikonloppuna näyttelyssä. Kiipee katolle saatana ni näät tosi hyvin, hypi oikeen ni tulee jousetkin testattua :mad:

    HUOH! Kiitos ja anteeksi! :wc:
     
  2. Rado

    Rado Gearhead

    ^Puhut vähän mutta asiaa^
    :argue:
     
  3. VSOP

    VSOP Gearhead

    No joo, kyllähän tuo on meiksillekin ikuinen primitiivireaktioiden aihe, kun jonkun ( ei tarvii olla kyse omasta autosta) omaisuutta ei huomioida, vaan lääpitään ja röhnötetään surutta ja häpeilemättä..

    Ungernin näyttelyssä yks penska täytteli näyttelyarvostelulippuaan kuulakärkikynällä -56 Buickin ( voitti näyttelyn) etulokasuojaa vasten.. vanhemmat toljotti vieressä.. jouduin mennä sanomaan..
    Stadin cruisingeissa tyhmyys tiivistyy useinkin; viimeksi kaks etelänaapurin jannua kolisteli kaljapulloillaan yhtä 1 gen. Camaroa, kun piti röhnöttää pulloineen siinä konepellillä fotaamisen takia.. kävin kysymässä, että onks Teidän auto.. vastasivat, että noup... joten kysyin, että miten sitten kehtaatte nojata ja kolhia pulloilla... prkl... käskin painumaan hittoon..

    Tuleeks tää tiukkapipoisuus (???) meillä päin vesijohtovedestä vai :poff:
     
  4. Tulilanka

    Tulilanka 3rd gear


    :rotfl: Jokivettä!! Mä luulen et meiän kraanaveteen on lorahtanu vähän kustakin joukkoon :eek:
     
  5. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Aamen. Vaikka oma auto ei oo mikään näyttelyesine, ei todellakaan, niin ei sitäkään tartte turhaa lääppiä stna!
    Totuuden nimissä pitää tunnistaa että olen saattanut joskus syyllistyä lievään lääppimiseen mutta yritän pitää näppini erossa
     
  6. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Vaikka meikäläisel viime vuosina noit mattavärisii autoi on ollukki ja talviautoki vähä lintahtavassa kuosissa ni kyl välil pistää vituttaa ku pitää kiivetä auton päälle istuskelee ja valkosivunakis tennarin kuva vast komee onki! Kyl sit ite on omien autojen päällä hypitty ja pompittu joskus, mut seki villitys hiipu sit armeijan jälkee. Ja lapsethan tekee just niiku vanhemmat sanoo. Kait, luulisin niin. Maalipintaa voi kyl arvostella iha silmämääräsesti jos siltä tuntuu mut ei sihi enää kämmentä tarvi lääppästä ja kokeilla et mite aplari pinta se oikee on.
     
  7. SC 285

    SC 285 1st gear

    Samaa vettä liikkuu vissiin täälläkin. Melko vahvasti hitsaa kiinni vastaavissa tilanteissa. Useasti samoja juttuja noissa asiakastilaisuuksissa. Mm. noi kollektorit toimii hyvänä astin-/pomppulautana muksuille ja samalla on mukava repiä huohotinletkuja.... Ja iskä tai äiskä hymyilee vieressä kun lapsilla on niin mukavaa... Siinä pitäis sit yrittää otsasuonet pullollaan korrektisti kertoa ettei oikein noin sais tehdä....

    Tosin, vein koko kaluston näytille tonne meidän tyttöjen päiväkotiin. Noin sata mukulaa kävi siinä kahden tunnin aikana kattomassa ja rekkakin tutkittiin sisältä. Kaikki käyttäytyi hienosti, ei mitään ongelmaa. Liekö vaikutusta että tarhan tädit oli mukana eikä omat vanhemmat....
     
  8. Tulilanka

    Tulilanka 3rd gear

    Niijuu sit ku menee huomauttamaan ni vaikka kuinka kiltisti, huomaavaisesti ja perustellusti sen sanoo ni aina on tunnelma pilalla ja kaikkia vituttaa.
     
  9. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Mikähän niitä sitten rupee vaivaamaan kun (johonkin) parkkiin tulee joku uus ja hinnaltaansa semmonen muutamansadatuhannen auto, yleensä ihmiset kiertää kaukaa.

    Onhan se niin että jos ei ihmiset osaa käyttäytyä ja pitää näppejään erossa toisten omaisuudesta, tarvii omaisuus suojata, esim. jättämällä se pois näkösältä.

    Ainahan voi, sitten jos joku yrittää sanoa että "hei, peltiä se vaan on..", kysyä ko. henkilön omaa autoa ja käydä merkkaamassa se.

    LAsten suhteen tietty on että nykyään on todella paljon väkeä, joilla on omia lapsia, mutta heillä ei ole minkäänsortin käsitystä vanhemmuudesta. No ne heidän lapsensa ovatkin sitten kuin pellossa ja sen tietää...

    Mutta sen mitä meilläpäin oon nähnyt, niin aika hienosti täällä osataan käyttäytyä, ja eritoten lapset ne joita ohimennen kattelin lauantaina, niin ainakin heidän vanhemmat voi olla ehdottoman ylpeenä...
     
  10. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Kattelin viikonloppuna ihan samaa, taitaa olla aika yleistä varsinkin jos on vähänkin rennompi tapahtuma jossa autoja ei ole virallisesti näytillä. Se on tietty idiotismi mikä siinä ilmenee.
     
  11. iak

    iak Gearhead

    8) Jo vain ottaa pattiin se toisten autojen lääppiminen,vaikkakin se vaan on peltiä.Sattuu sen pellin päällä yleensä olemaan maali.Itellä ainakin periaatteena ettei klähmitä,oli se sitten Lada tai Cadillac,prkle ! :mad:
     
  12. fe390

    fe390 Gearhead

    Stadin cruisingissa joku herra söi lihistä nojaillen mun t-birdiin.
    Kävelin hänen luokseen ja sanoin hymyilellen että sulla on hieno auto.
    Äijä oli että häh, ei tää mun oo.
    No, mitäköhän varten siinä sitten nojailet.
    Tajusi lähteä.
     
  13. garage man

    garage man 1st gear

    Aihe on kyllä keskustelemisen arvoinen tosiaan.
    Näyttelyissä, cruisingeissa ja jopa ihan arki käytössäkin.......todella ärsyttävä ilmiö. Meidän lapsille on kyllä päntätty päähän mitä EI saa tehdä :D
     
  14. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Totta töriset ja useimmiten nää sankarit todellakin on tuolta "Etelä-Suomesta".
    Ja jos on avovehjes ni näähä menee ISTUU sisälle ja heittelevät vielä kaljapullon korkit lattialle!!!! :poff: . Katto pitäs aina nostaa ylös jos hetkeski lähet johonki autos kupeelta oli ilma kuinka sees tahansa :( . Omasta vehkeestä en kyl oo rysän päältä yllättäny, mut "vieraita" kaljapullon korkkei oon kyl viskonu laidan yli ulos :mad: ja ehkä paree etten viel oo yllättäny saattas olla :poff: lähellä :D
     
  15. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Näitä lääppijöitä on montaa eri sorttia, tässä karkeaa jaottelua:

    1. Hiplaajat. Hipelöivät maalipintaa, kromiosia tai muita ulokkeita sormillaan, usein vielä grillimakkaran tai muun tapahtumaevään jäljiltä rasvaisilla.

    2. Nojailijat. Nojailevat autoon joko kämmenellään tai ahterillaan, yleensä jutustellen samalla jonkun kanssa.

    3. Potkijat. Katselevat autoa ja samalla mäjäyttävät kengällään aimo potkun eturenkaaseen, yleensä yhdistettynä seuralaiselle suunnattuun asiantuntevaan kommenttiin koskien kyseistä autoa.

    4. Hyväksikäyttäjät. Heille auton konepelti tai takaluukku on sopiva alusta äänestyslappujen kirjoittamiseen, kassin laskemiseen kengännauhojen sitomisen ajaksi tai ääritilanteissa jopa vaipanvaihtoon.

    5. Nuuskijat. Työntävät päänsä auton avoimista ikkunoista sisälle tai jos takakontti on auki niin poraavat katseensa sen sisuksiin. Teknisesti orientoituneet nuuskijat saattavat jopa kurkistaa auton alle tai tirkistellä maskinraosta konehuoneeseen.

    6. Pyyhkijät. Havaitessaan hiplaajan tai nojailijan tekemiä rasvajälkiä auton pinnassa, katsovat asiakseen jynssätä paikkaa puhtaaksi kämmenellään. Hyvinvarustetut pyyhkijät saattavat jopa kaivaa nenäliinan taskustaan tai käyttää takkinsa reunaa siistimiseen.

    7. Poseeraajat. Nämä pyytävät kaveriaan ottamaan kuvan ja röhnöttävät keulaa vasten, nojaavat konepeltiin tai joskus jopa istahtavat penkille oven ollessa auki ja leveilevät kiesissä omistajan elkein.
     
  16. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    meinas kerran palaa lopullisesti käämi noihin, oltiin isäukon volgalla idän ihmeet kohtaavat-tapahtumassa varmaan 10v sitten ja paikalle lipui aivan vimosen päälle laitettu ZIM. siinä mosse ja popedamiehet kilvan kehuivat pirssiä kun jostain viereiseltä leirintäalueelta paikalle valuu joku rehubiiglessi aivan umpikännissä, autosta takaovi auki ja se pistää röhnöttämään sinne takapenkille kaljapullo kourassa ja hirvee örvellys päällä :mad: :mad:
     
  17. Banzuik

    Banzuik Double Gearhead

    Kyllä ihan nättiä jälkee saa aikaan jollain vetoketjulla tms metallisella nojaillessa autoon.. itse kyllä mainitsen helpostikkin tutuille ja tuntemattomille jos näen että kovin nojaillaan mun autoon. Eivät ole mitään näyttely autoja mutta yksikin lisä naarmu niin :argue:
    Hinkatkoot perseitään ja etumustaan muualle kun autoihin :soosoo:
     
  18. VSOP

    VSOP Gearhead

    Mun hiha on muutaman kerran savunnut kunnolla aiheen tiimoilla, mutta eniten ehkä viime kesänä Haapsalun näyttelyssä. Siinä yhden lippusiiman sisällä oli pari hienoa ruotsalaista rodia -30 luvulta.. No normi-ihminen tietty pysyis lippusiiman ulkopuolella ja ihailis vaan katseellaan ja kamerallaan, mutta mitä vielä.. Yks maatuska typerän penskansa kanssa punkesi yhdestä rodista ulos ja kakara juoksi heti kenkineen toisen ruotsalaisrodin penkille pöristämään ja se maatuska perässä.. tarttui sitten hehtaaripyrstöstään oven pieliin kiinni tai muuten vaan keskeytyi se toiminta kun sain sellaisen korkeelta ja kovaa-primitiivikohtauksen. Meuhkasin sille maatuskalle suomeksi ja huonoksi eestiksi, mut vastaus oli vaan vähä-älyisellä ilmeellä: Njet ponimaj... Korotin ääntä ( jos menis paremmin perille hih) ja näytin lippusiimaa ties monennettako kertaa.. kesti tosi kauan ennenkuin saivat hinattua itsensä hittoon sieltä.. Ja sekin oli oikeesti sit yhden sellaisen venäjää puhuvan sivullisen ihmisen ansiota. Mun mielestä tuollaiset toisten autoihin punkevat idiootit vois heittää ulos näyttelystä, niin osaisivat seuraavalla kerralla käyttäytyä. :mad:
     
  19. eastwood

    eastwood 3rd gear

    Itse olin heittämässä hiljattain hääajoa ja tavan takaa kun auto seisoi vahtimatta joku oli siihen nojailemassa toisen näpsiessä kameralla kuvia. Viimein se pinna paloi multakin kun joku akka heittäytyi takaluukun päälle ja nosti hiekkaisen kengänpohjansa takapuskurille, yhtään kromia säälimättä. Ei tuntunut sekään tajuavan äänen korotuksesta huolimatta...
     
  20. Maria

    Maria 1st gear

    Noita Heikin mainitsemia on nähty joo. :odroll:
    Mä varsinkin olen sellainen, että sanon ensin kun mietin ja olen kirahtanut jonkun tutunkin auton puolesta jos olen nojailijoita nähnyt ja tiedän varmasti ettei auton omistaja kyseisiä tyyppejä tunne.

    Omat penskat tietää ettei vieraisiin autoihin kosketa mutta katsoa saa ja se on aina toiminut ilman sen kummempia ihmettelyjä.
    Jokunen kerta on auton omistaja ollut lähettyvillä ja on ihan itse halunnut esitellä kärryä sisältä mikä mun mielestä on ihan kivakin juttu jos kerta ajattelee, että tän päivän naperoista saattaa tulla autoharrastajia.
    Mutta kuten joku jo mainitsi niin omena ei kauas puusta putoa eli jos vanhemmilla on hälläväliä, niin silloin se on lapsellakin sama juttu.
     

Kerro tästä muillekin!