Lääppiminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja Tulilanka, 15.6.2009.

  1. caddy61

    caddy61 Gearhead

    Kyllä ne täällä savossakin tuntuuvat hipistelevän.
    Eilen oli cadi esillä perinnekone päivillä. Siivet ja vilkun merkkivalot näyttivät olevan nyt se kiinnostavin tunnustelun kohde.

    Kyllä siellä joku äijäkin kävi nojailemassa ja muijansa otti kuvan. Vaikka ei ees oo mikään kaunis näyttely esine. Maali vikoja aikas paljon.

    Vähän ot, mut enempi ärsyttää kun kyydissä olijat lyö oven kiinni ikkunasta. Siis kun on HT malli niin ei aatella ettei siinä oo sitä karmia. Ikkunat kun eivät tykkää että niistä lyödään ovi kiinni. Aina saa huutaa, mut yleensä se on myöhästä.
     
  2. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Kaveri mua joskus aivan oikein opetti (mähän en ymmärtänny asiasta itte mitään) että kun tulee jenkkiautoon ja meinaa vetää oven kiinni, niin kannattaa muistaa että se ovi painaa ehkä yli viiskymmentä kiloa ja sen massa on silloin niin suuri että vain hellästi vetäen ja saattaen se menee kiinni - ei tarvitte vetää samalla tavalla kuin ennen aikaan Leonid Taranenko jotain 265,5:ttä...

    Meiän kaikki naapurit tempasee sen takia että ne on tottuneet olemattomiin autonoviin, just noin. Äänikin on suunnilleen sama kuin ton viteon painon pudotessa parista meetristä suorraan laattialle.
     
  3. fe390

    fe390 Gearhead

    Harrasteauto on normitallaajalle samanlainen julkinen eläin kuin muusikko tms. vaikkapa baarissa.

    Kuvitellaan että se on olemassa vain Minua varten, ja Minä voin tehdä sille mitä Minä haluan. Miksi se olisi täällä, jos Minä en saa siihen koskea?

    Jos kohteliaasti huomatetaan, ollan ylimielisiä, kusi on noussut päähän jne.
     
  4. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Mistä sitten mahtaa olla lähtöisin tämä nyplääjäheimo? Mutta voisin kuvitella parhaiten niiden karkottimena toimivan valkoiset metallitaulut, siihen olisi vain kohokirjaimin kirjoitettu: Toisen vehkeisiin ei kosketa, P#&¤#L#!

    Kyltti saisi näyttää blankolta, fiksu ei tiedä miksi se on, mutta eihän sellainen hipelöi toisten autojakaan.
     
  5. Jebulis

    Jebulis Gearhead

    Kaikki ei vaan tajuu sitä kuinka paljon harraste auton omistaja on nähnyt aikaa ja vaivaa autoonsa. Sitä pidetään vaan jonain yleisenä leikkikaluna jota voi nyhtää ja repiä mielinmäärin, autohan se vain on... Yleensä nää pahimmat räplääjät ja ovien paiskojat on itse autottomia ja kädettömiä tumpuloita. Ne ei osaa kun hajottaa autoja... :mad:
     
  6. human62

    human62 1st gear

    Lääppiminen on ikävää sen sijaan konepellille hyppääminen on jo pahempi tai tupakan natsan heittäminen avo-autoni takapenkille, onhan näitä vuosien mittaan sattunut ja jos saan kiinni tekijän voi olla että joudun pahoinpitelystä lusimaan.
    TAI
    parkissa peruutettu kylkeä päin ja karattu paikalta puhumattakaan ovella tehdyistä kolhuista...
    nykyään ajankin kahteen ruutuun .....on halvempi maksaa parkki-sakko kuin lommo tai kolhun korjaus


    vihaks pistää jollei arvosteta toisen rakentamaa tai omistamaa autoa...
     
  7. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ei siitä tuu parkkisakkoa, jos ostat maksullisella paikalla kaks lippua. Maksuttomalla paikalla voi täyttää vaikka 15 paikkaa ja ei kuulu kenellekään jos auto on vaan parkkialueella. Arvaapa miten meidän pirssi on yleensä tuolla sittarin parkkiksella ajettu :rotfl:
     
  8. HMW

    HMW 3rd gear

    itse olen ollut kaksikertaa liikkuvassa autossa jota on jonkun idiootin pitäny taputella kun ollaan cruisailtu ohi. toinen kaverin ja viimeks mun omaa belvedereä joka oli samanapäivänä otettu ajoon 10v. seisonnan jälkeen. Hävisivät aikanopeesti kun painoin jarrun pohjaan ja aloin pakittaa..

    Eikä sillä ole minusta mitään väliä onko sejust maalaamosta tullu museopeli vai päävärinä ruosteenruskea oleva lintta. Toisten vehkeisiin ei kosketa.

    Eikö millään ole enään mitään väliä?
     
  9. duster70blower

    duster70blower Gearhead

    tulilangan sanoin...ei ole näyttely kuntoista peliä pihassa ja sellaista tuskin koskaa tuleekaan, mut noita naarmuja en toivoisi lisääntyvän ainakaan muiden vetoketjuista yms avain nipusta...perk..tää aihehan saa verenpaineen taas "kohilleen" :argue:

    mun keltainen Dusteri toimi meijän hääautona parisen vuotta takaperin ja tälläinen EI TOIVOTTU tapaus kävi...Dusteri oli parkissa seurakunta keskuksen pihalla ennenkuin broidi sitten haki sen kirkon eteen ja nakit sauhuten lähettiin illanviettoon....noooh, aamuyöstä kun tultiin kotio baarista ni totesin Dusterin kylkiteipeistä puuttuvan sieltäsuntäältä pieniä paloja...saaaatn...kuka vit...o nypläilly kylkiä :mad: ...kun seuraavana aamuna tutkittiin broidin kanssa valokuvia niin todettiin ennen parkkiin vientiä teippien olevan ehjät...broidi sano jotta olihan siellä parkkipaikalla aikamoinen vilske lapsukaisia juoksentelemassa autojen välissä leikkien hippaa tai jotain...enhää mie valita, mut kyrsiihän se :poff: en syytä lapsukaisia, mut pitäishää vanhemmat jo tajuta helv...soikoon!!
    myös meidän tytsyille on aiheista mainittu ja tarpeen mukaan myös korotan ääntä...MUTTA tähän asti ei ole pienintäkään ongelmaa ollut mistä olen erittäin tyytyväinen :D
     
  10. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Itsekin järkyttyneenä katselin tässä pari viikkoa sitten kun täällä olleen paloautokokoontumisen alueella vanhemmat muitta mutkitta antoivat vekaroiden kiipeillä brankkareiden päällä, näperrellä hantaakeja, kokeilla kypäröitä jne jne. Todennäköisesti porukalle ei yksinkertaisesti ole juolahtanut mieleen että vaikkapa -26 Tidaholmin pisteosat ovat aika vaikeita löydettäviä...
     
  11. Stance

    Stance Gearhead

    Näitä on paljon, joka vuosi saa katsoa kuinka pienet lommot ja nirhaumat auton kyljissä lisääntyy, joka kesä saa olla hiomassa ja paikkailemassa. Olen pari näistä tapauksista todistanut ns. rysän päällä.

    1. Istun ruutuun parkkeeratussa autossani kuskin paikalla. Viereen ajaa uuden karhea Volvo. Apukuskin puolella vanhempi mieshenkilö heittää oven auki KLONK suoraan Capricen kuskin oveen. Kömpii ulos ja lähtee jo pois päin. Nousin autosta ja kysyin aika vittuuntuneena: huomasitko että sä kolhit mun autoa. Ukko vaan änkytti että jaa, mulla on huono kuulo. Huonokuuloinen idiootti siis.

    2. Istun vaimoa odottamassa jälleen autossa ja auto on kaupan parkkipaikalla rivin ensimmäisenä jälleen nätisti ruudussaan. Takaa ajaa hitaasti uusi renault farkku. Se kääntyy mun etukulman ympäri oikealle ja leikkaa niin rajusti kulman että sen kylki hiertää melkein koko matkalta Capricen puskimen kulmaan. Caprice vain heilahtaa kun tämä rauhallisesti jatkaa matkaansa pysähtymättä. Nousin autosta ja menin kysymään että taisit hiukan leikata tuossa käännöksessä. "No niin taisin mutta eipä sille mitään voi." No ei voi niin. Normaalikuuloinen idiootti siis.

    Jälkimmäisessä tapauksessa voin vain kiittää GM:n insinöörejä hyvästä puskimesta. Siihen mustaan kumilistaan jäi vain renun harmaata maalia, joka lähti rapsuttelemalla.
     
  12. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    joo paras tapaus on koettanut hypätä liikennevaloissa lavalle. tästä tosin en kerennyt vielä hermostua ja tyyppi joka oli sinne loikkaamassa oli sen näköinen että oli 5. vappupäivä menossa.

    1 omaa mieltä ärsyttävä juttu on myös omat kaverit. osaa kun ei tunnu se auto koskettavan juuri mitenkään. Caminon lavalla on tullut istuskeltua ja vietyä parit jakkarat sinne että voi ottaa aurinkoa, tästä tietenkin on seurannut se että joku humalainen on nakannut sen penkin sieltä voimien tuskissa pois ja penkki on kaatunut kylkeä vasten. toinen sitten hypännyt laidan yli siten että hiekkainen kengänpohja raapaisi kylkeen naarmuja. kolmas sitten kun hyvää hyvyyttäni autoin polkupyörän siirrossa nosti pyöräänsä ja kolautti kylkeen pyörän metallipolkimella kun ei jaksanut sitä koslaansa nostaa tarpeeksi ylös... kait nämä kaikki olisi voinut välttää kun ei olisi itse antanut lupaa mihinkään, se vain olisi tehnyt minusta kusipään ?
     
  13. Larry

    Larry Double Gearhead

    Itsekin saanut joskus aikoinaan ihan jopa kavereilta oudoksuvia
    katseita kun heitä on komennellut pois oman kärryn lokasuojalta
    istumasta (vaikka ei mikään kummoinen auto ollutkaan).
    On se vaan ihme juttu että yllättävän moni immeinen suhtautuu
    melkoisen välinpitämättömästi toisen omaisuuteen oli sitten
    kyseessä auto tai mikä kampe vaan. Kaikilla ei älli pelaa...
     
  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    Mikset sitten soittanut huonokuuloisen idiootin avuksi poliiseja, jotka olisivat tulkanneet sanomisesi niin, että tyhmempikin ymmärtää? :rotfl:
     
  15. rane58

    rane58 Double Gearhead

    -Jos on kieltokyltti, sehän on joillekkin kuin "syömään käskis"... :poff:
     
  16. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    Onneksi oma harrasteauto on niin säälittävä, ettei sitä kukaan tule räpeltämään. Nauravat vain etäämmällä.
     
  17. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Joup! Sitä kun pampulla taputtaa, sitä ei tartte kuulla! :rotfl:
    -Sen TUNTEE.. :poff:
     
  18. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Paras omalle kohdalle sattunut oli paikallisessa vauhtipäivien näyttelyssä Letukkaan päiväunille mennyt rapulainen.
    Siinä oli TODELLA lähellä ettei muu yleisö nähnyt pahoinpitelyä :mad: Sain hillittyä itseni lähes täydellisesti...
    Toisen omaisuuden kunnioittamattomuus on yksi asia , mutta vielä näyttelyssä tuommoisen tempun tekeminen mielestäni antoi huonoa kuvaa omistajasta/harrastuksesta koska omistajaksi tai ainakin jollain tavalla autoon liittyväksi tätä vanhalle viinalle haisevaa ratua muut luulivat.
     
  19. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Äh juu, työntöhän se tuos viteolla... Tempasus ei Leonid niin ollukkaan...

    Joo, tuli asiasta mieleen että mitähä jos seurailis nyplääjää tai sen perhettä sen verran että näkis millä ne itte on tullu paikalle, menis sitte ja istuis niiden kotteron vuorostaan naarmuille ja potkis kapselit ja lokasuojat ym. lyttyyn...

    Joskus oli hyvä kun oltiin Audilla liikentees ja jossain Mynämäen tienoilla huoltikselle mentiin kaffelle, siihen tuli just viereen ennen ku kerkesin autosta pois, toinen auto punainen Volvo ja apukuskin puolelta runttas sataviisikytkilonen ämmänraato koko painollaansa Volvon oven Audin oveen. No, nousin kaikessa rauhassa (annoin mieluusti sen ämmän vyöryä ensin pois edestä) autosta ja kattoin Audin kylkee, jossa (vm. -86) oli kovamuovinen puskusuoja varmaan just sitä tarkotusta varten... Oli siinä punasta maalia, Volvossa ei näköjään siinä kohtaa ollu enää maalia... Totesin itekseni että idioottien kanssa ei kannata ryhtyä puheisiin ja menin kaffelle.

    Jälestäpäin tuli sitte mieleen että oisko pitänny tehdä joku klommo siihen Volvoon vaiks polvella, vähän toiseen paikkaan ettei mee samoilla maalauksilla... Mutta oon vähän hidas keksimään ilkeyksiä/kujeita, joten se siitä... Sanotaan portaikko-efektiksi kuulemma. :rotfl:
     
  20. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Aah! Toi olis ollu herkku silloin ku joskus oli Fleetsidestä lavakate pois. Sinne jos ois joku kavunnu, ois melko spontaanisti ehkä saanu elämänsä kyydit - sen verran ehkä oisin hoksannu minäkin! 10 kpl nykäsy 0-100-0 niin kyllä kyytiläinen kiittelis... Sitäpaitti se oli niin ruma että kolhut yms. ei olis tehny mitään lisäarvoo.

    Oon kyl joskus nuornapoikasena auton apukuskin ikkunasta ja kauluksesta hiukan kiinnipitäen kuljettannu jotain tanssipaikkariiviötä, harmittava takaisku oli että kuski ei saanut ajettua liikenteen vuoksi eteenpäin ja tekstiiliensä murtolujuuden ylityttyä riiviö pääsi poistumaan kiittämättä ilmaisesta kuljetuksesta.
     

Kerro tästä muillekin!