Lääppiminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja Tulilanka, 15.6.2009.

  1. impala67

    impala67 Double Gearhead

    kaveri totesi aina tommosessa tapauksessa tuupatessaan istuskelijoita pois; "mee nojaan omaan nipponiisi"
     
  2. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Joitakin vuosia sitten tuttu "tyttö"porukka oli yhden autotapahtuman iltabileissä hyvinkin siistillä 50-lukuisella gm-tuotteella. Jossain vaiheessa iltaa pari heistä tuli pyytämään multa apua normaaleilla kettinki- ja avainnippusysteemeillä varustautuneen "tosiharrastajan" häätämiseksi alle 2v. aiemmin maalatun auton lokasuojalta istumasta. Ko. tyyppi lähti heti mun käskystä Caddyn lokasuojalta ja suuntas parinkymmenen metrin päässä seisoneen mattavärisen Chevyn lokasuojalle ja minä perässä samaan suuntaan, kun sattu olemaan mun auto...
    Kehotus poistua Chevyn lokasuojalta aiheutti kommentin "v**un ku**pää" ja toistettuani kehotuksen ja ilmoitettuani, että olen kyseisen laitteen omistaja, tällä tyypillä olikin jo nyrkit pystyssä. Ymmärsi kuitenkin poistua toiseen suuntaan juuri ennen järkkärien saapumista...
     
  3. hamppi

    hamppi 2nd gear

    Kun autoa maalataan, ei saisi olla ylimäärästä yleisöä.
    Sen verran olen oppinu..
    Juur maalattu auto, ehkä vartin ehtiny kuivahtaan maali.. Kuin tyhjästä puolituttu tulee autollaan paikalle ja vetää sormella koko konepellin mitalta ja totta helvetissä maaliin tulee kiva rantu :mad: "Ai tää on just maalattu"

    Yhden kerran olin nappiladalla reisussa, auto seisoi parkkiksella, itse olin jossakin. Kun tulen takasin niin joku surkee kusee Ladan kylkeen, siitä lähtien Ladan katonreunassa on ollu "otsankuva".
    prkl, vaikka olis "vanha vittu" -merkkinen auto niin täytyykö sen kylkeen kusta?
     
  4. JukkaK

    JukkaK 1st gear

    viime tai toissa kesänä jyväskylän mm rallien aikaan kaupungilla joku urpo euroopan omistaja hyppäs kaverin avokuplan takapenkille liikennevaloissa, satuttiin vaan minä ja auton omistaja olemaan hieman humalassa kuplan kyydissä kuskin kera samaan aikaan :rotfl: jotenkin siinä vaiheessa tuli semmoinen tunne että nyt joku ei kuulu joukkoon ja taisi siinä jyväskylän ruuhkaisimalla kadulla olla sillä hetkellä melkoinen toimintaleffa käynnissä hetken aikaa :poff: mutta oltiin kuitenkin niin ystävällisiä ettei kyytiläistä tiputettu heti pois vaan "muilutettiin" häntä seuraaviin valoihin asti ja sit laidan yli.
     
  5. VSOP

    VSOP Gearhead

    Hehhee.. tuo episodi olis varmaan ollut näkemisen väärti :rotfl:
     
  6. MustangSally

    MustangSally Gearhead

    Näinkin voi käydä.
     
  7. amerikanmies

    amerikanmies 1st gear

    stadin cruisingissa kultaisella 80-luvulla tuli kerran puoliksi syödyt makkaraperunat avoimesta sivuikkunasta sisään ja american car showssa löytyi auton sisältä yleisön heittämiä roskia
     
  8. pas2

    pas2 Gearhead

    Tästä tuli mieleeni Helsinnin kaupungista oma vastaava tapaus. Teon kohteena oli mun mattamusta ja liekitetty Wartburg ja tekijä n. 6v poika. Poika huomasi osuneensa ovella autooni, ja näin taustapeilistä, miten kertoi isälleen. Veivasin jo ikkunaa auki odotellen anteeksipyyntöä, kun pojan isä(?) viittasi kintaalla aiheelle ja lähtivät kävelemään. No minä jäin hölmistyneenä autoon ajattelemaan, että ei kai se sitten haittaa jos ovella kolhasee ja tööttäsin warren ovella kaksin käsin niitten tuoretta Nisswagenia, kävin ostamassa tupakkia ja lähdin pois. Mitään ei kuulunut jälkikäteen.
    Anteeksipyyntö olisi riittänyt, nyt jäi muistoksi ihan oikea klommo auton kylkeen.
     
  9. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Istuttiin eräänä lauantaina huoltoaseman pihassa odottomassa, kun yksi kaveri haki automaatista rahaa, niin takimmaiseen ruutuun ajoi keski-ikäinen nainen ja aika reilulla vauhdilla suoraan buikin vetokoukkuun. Tumps!!

    Rapulainen muusikkokin apumiehen pallilla rekisteröi tapahtuman... minä kattelin peilista että mitäs nyt... Muija vaan perutti tyylikkäästi 20cm taakse, sammutti auton ja ovet lukkoon ja kaveli siitä vierestä sisälle avaimia sormissaan pyöritellen . Ei kysynyt, eikä sanonut mitään. Loistopysäköinti !!

    Toine kaveri tuli sitten rahojen kanssa autoon, kolaus kuulu automaatille asti sanoi että muijan rekisterikilpi ja puskuri oli mutkalla, mä en noussu edes kattomaan vaan lähettiin jatkaan matkaa.
     
  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    ....mistä taas tuli mieleen hassu episodi kun olimme neliveto japsipikupilla menossa kauppakeskukseen. No, siinä oli sitte vähän ylileveesti pysäköity jenkkipaskalotjake puoliks toiseenkin ruutuun kuski sisällään ja muut paikat oli varattuna, niin kaveri tempas tohon puolvapaaseen ruutuun. Hups, se vähän osu. Ei ku ykkönen silmään ja perille ja lahnasta koko kylki ruttuun ja oma auto parkkiin. Ei kun autosta ulos, ja johan siinä joku torttutukka kiljuu naama punasena, et kato ny, koko kylki ihan paskana, ...tana. Siihen kaveri vastas, et no tehään paperit, ei kuule oo penniikään kii näis vehkeissä. :rotfl:
    Ja tämä tarina on muuten tosi, paitsi toi jenkkilotjapaska oli mersu ja torttutukka pukuhemmo.
     
  11. 271C

    271C 1st gear

    Kaupan pihalle jätin harrasteajoneuvon parkkiin, molemmilla puolilla oli tyhjä ruutu, ja kun palasin viereen noin 25:cm päähän oli pysäköity aivan uusi Ford (enmuistamikä), ja kuski sisällä vanhempi mies. Koitin avata autoni ovea mahdollisimman varovasti, mutta ottihan se prkle kiinni, noin niinkuin"atomitasolla". No toveri varmaankin paremminkin aisti, että nyt kolahti, itse istuin jo autossani. Pappa nousi autostaan ja kumartui ihmettelemään voortin ovea ja tuijotti vuoronperään minua sekä autoaan ikkunani läpi about 20 sek. En sanonut sille mitään eikä sekään mulle, joten käynnistin ja lähdin nosteleen. Äijä jäi vahtaamaan perääni. Jos katse tappais, en tätä kirjottais.
     
  12. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Oliko sen vanhuksen auto ruudussa toisessa laidassa vai miks se 25cm?
     
  13. 271C

    271C 1st gear

    En osaa sanoa, ehkä siksi koska hän halusi varjella omaa kuljettajan puoleista kylkeään, mies kuitenkin odotti vaimoaan kaupasta. (näin oletan)
    Toisaalta olis ollut kiva nähdä vanhempi nainen (?) könyämässä Fordin ja Amazonin välistä..
     
  14. impala67

    impala67 Double Gearhead

    yksi asia mikä ei ole oikein näissä silmä silmästä tapauksissa, että miksi niitä ns. viattomia peltikappaleita pitää vahingoittaa?
    jos omistaja on kusipää ja pysäköi tyhmästi, ei se ole sen keulilla olevan tähtimerkin vika.
    syy on tietty siinä että on niin helppoa vaivihkaa vahingoittaa omaisuutta eikä siitä joudu poseen verrattuna oikeusprosesseihin jotka seuraa toiseen koskettamisesta (...käsi puristettuna heilautettuna vauhdissa otsaan)
     
  15. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Juu ja tuo ''lääppiminen'' vituttaa varsinkin sillon kun auto on pohjamaalissa.
    Lähinnä kaverien toimesta sitä lääpitään,ja kaverien puolesta vituttaa juurikin kyseisessä tilanteessa lääppiminen.
    Olen sen takia tuosta asiata tarkka kun oma isä on maalannut kaikki autot mitä meillä on ollut nii se on tuosta asiasta tarkka.pojasta polvi pahenee. :D
     
  16. TATU

    TATU Gearhead

    Pakko oli kirjoittaa,samallaisia kokemuksia kuin muillakin: mikä helvetti siinä on kun olen tekemässä pohjia autoon niin jokaisen sukulaismiehen pitää silitellä hiottuja pintoja(näpit rasvasena esim.munkin syönnin jälkeen) paskasilla kourillaan :mad: .Sitten jos huutaa jo ovelta että älä koske niin kyllä saa vittumaisen ylpiän maineen :cry:
     
  17. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Juurikin näin! :mad:
     
  18. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Itsellä kävi myös niin että kun keväällä sain auton maalauskopista ulos niin kaveri tuli nojailemaan käsillään etulokasuojaan. Jäi hienot kämmenen jäljet..
    :odroll: ..ajattelin että eipä kaikki tunnu ajattelevan ihan loppuun asti. Vaikka olin juuri hetkeä aikaisemmin sanonut että eilen maalattu, saattaa olla hiukan pehmeä pinta vielä.

    Mutta muuten tuosta lääppimisestä en ole koskaan ollut niin pilkuntarkka. Omat autot on aina ollut sellaisia jotka on tehty kestämään käyttöä. Jos joku tuttu nojailee tai istuu autoni päällä niin ei se auto siitä rikki mene. Riippuen tietysti siitä että kuka istuu ja mihin kohtaan autoa.. Toki toisen omaisuutta pitää aina kunnioittaa joten ilman lupaa en itse istu kenenkään auton päälle!

    Jos nyt uteliaisuuttaan hipelöi toisen autoa niin eihän se ole lähellekään niin paha kuin vaikka mennä toisen ihmisen autoon istumaan palava tupakki huulessa?!
    :wink:

    Ja onhan sitä monta kertaa käyty antamassa työntöapua tuttujen ja täysin tuntemattomienkin autoille eikä koskaan ole tullut kyseltyä lupaa lääppimiseen.. :oops:
     
  19. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    kaverin avolavaa (oli se sit hilux camino tai skottari) säälitään yhtäpaljon kun huoltoasemalta vuokrattua kevytperäkärryä

    kadunvarressa liikennevaloissa/jonossa /parkissa oleva jenkkirauta on monen "ajattelevan" nuorehkon mielestä hyvä kohde protestille monottamalla peilin alas. Meikäläisen entinen vaux cresta '70 perusdartin näkönen ja kokonen britti ei ollut suorakylkinen oltuaan hervannassa parkissa pari viikkoa
     
  20. human62

    human62 1st gear

    Kävi tuossa vuosi sitten niin että olin tällä kertaa tuolla vanhemmalla "lankkukyljellä " liikkeellä ja sairaalan parkkiksella sairas?? vanhempi mieshenkilö peruutti uudehkolla autollaan puskuria kulmaan siten että hänen auto alkoi "nousta " ylös ja kääntyi sitten isomman massan voimasta sivulle ...

    Tuloksena perä meni hänen autostaan ihan pasxax ja Chevyn kromipuskurin kumilista pieni jäli joka oli jo aiemmin samasta kohtaa saanut jäljen. Ei siis näkyviä vaurioita.
    En esittänyt mitään vaateita ja hieman säälittelin hänen autoaan ja etttä jos on kasko menettää hän BONUKsiaan...

    Tähän tämä mieshenkilö vastasi että ei, hän ilmoittaa että joku on yöllä tökännyt hänen parkissa olevan auton perään.

    Asia jäi sitten myöhemmin harmittamaan-äijähän teki siis vakuutuspetoksen???, joka taas nostaa meidän kaikkien vakuutusmaksuja....ei, minulla ei valitettavasti ole tämän törttöilijän yhteystietoja...


    Muistaako moni vielä TERVALETUKAN TARINAA-SIIHEN AUTOON JOS NOJILI TAI LÄÄPPI OLI SIT IHAN TERVASSSA :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!